زیباترین مقاصد توریستی دنیا (2)

به گزارش دوست بلاگ، ما در جهانی زندگی می کنیم که هر گوشه آن زیبایی های خاص خود را دارد. در قسمت قبلی توضیح دادیم که انتخاب بهترین مکان از بین تمامی مکان های دیدنی کاری بسیار سخت و سخت است. اما می توانید مطمئن باشید که هر یک از مقاصد زیر را انتخاب کنید پشیمان نخواهید شد و سفری رویایی و دیدنی را پیش روی خواهید داشت . بعضی از این مقاصد برای شما شناخته شده و بعضی از آن ها هم ناشناخته می باشد. با ما باشید تا با تعدادی از مکان های دیدنی و زیبای جهان آشنا شوید:

زیباترین مقاصد توریستی دنیا (2)

1- دره اسکاردو - پاکستان

دره اسکاردو در قسمت های شمالی پاکستان که بلتستان هم نامیده می شود قرار گرفته است. کوه های اسکاردو باعث ایجاد دره ای زیبا شده اند که به دره اسکاردو معروف است، این کوه به علت ارتفاعات 2900 متری سالانه مقصد بسیاری از کوهنوردان و ماجراجویان از سرتاسر دنیا است. طبیعت بکر این دره هنوز پا برجاست و حتی روستاهای اطراف این کوهستان هنوز به سبک قدیمی زندگی می کنند و یکی از منابع درآمد آن ها باغ های زردآلوست.

2- شانگریلا - پاکستان

شانگریلا یکی از رویایی ترین مکان های روی زمین است. در سال 1993 نویسنده بریتانیایی جیمز هیلتون کتابی به صورت رمان در مورد این مکان دیدنی و عرفانی نوشت و آن را افق گمشده نامید. شانگریلا به عنوان بهشت روی زمین یا آرمان شهر هم شناخته می شود، شهری که در آن خوشحالی ابدیست و دور افتاده از دنیا بیرون است. در کتاب افق گمشده مردم شانگریلا به عنوان انسان های جاودان معرفی شده اند که یک زندگی طولانی دارند و همیشه جوان هستند.

3- دریاچه سیف الملوک - پاکستان

دریاچه سیف الملوک در مناطق شمالی دره کاغان در کنار منطقه ای به نام نران قرار گرفته است. داستان نام گذاری دریاچه به این نام داستانی است شنیدنی که توسط شاعر معروف صوفی میان محمد بخش سروده شده است. داستان در مورد یک شاهزاده پارسی است که عاشق و شیفته یک پری دریایی در این دریاچه می شود. مردم محلی معتقدند زیبایی دریاچه به خاطر وجود پریانی است که در قرص کامل ماه به درون دریاچه می آیند.

4 - دره بزرگ - ایالات متحده آمریکا

دره بزرگ (به انگلیسی: Grand Canyon) یک پارک ملی در ایالت آریزونا در آمریکا است. این پارک یک تنگه رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه کلرادو واقع در ایالت آریزونا ایالات متحده است. محدوده زیادی از آن درون پارک ملی - که یکی از اولین پارک های ملی در ایالات متحده است - جای گرفته است. رئیس جمهور تئودور روزولت یکی از بزرگ ترین طرفداران حفاظت از منابع طبیعی اینجا بود، و چندین و چند مرتبه برای شکار به آنجا رفت و از منظره لذت می برد. این پارک در سال 1919 به فهرست پارک های ملی آمریکا پیوست. این پارک ملی 4927 کیلومتر مربع وسعت دارد و در سال 2006 تعداد بازدید کنندگان پارک 4٬394٬279 نفر بودند..

5- دیواره بزرگ مرجانی - استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی (به انگلیسی: Great Barrier Reef) به مجموعه عظیمی از صخره های مرجانی گفته می شود که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته اند. دیواره بزرگ مرجانی بزرگ ترین مجموعه صخره های مرجانی در دنیا به شمار می آید. این مجموعه بزرگ، شامل بیش از سه هزار صخره و نهصد جزیره مختلف است که به صورت نواری در در دریای کورال در شرق ایالت کوئینزلند کشیده شده اند و در مجموع بیش از سیصد هزار کیلومتر گستردگی و 2600 کیلومتر طول دارند. بیشتر مساحت این مجموعه در قالب یک پارک ملّی دریایی از سوی دولت استرالیا حفاظت شده است. دیواره بزرگ مرجانی از جاذبه های گردشگری استرالیاست و یکی از نمادهای کوئینزلند به شمار می آید. شهرهای کَنز و مِکای از شهرهایی هستند که برای دیدن صخره های مرجانی مورد استفاده گردشگران قرار می گیرند.

6- کیپ تاون - آفریقای جنوبی

کیپ تاون (به آفریقایی Kaapstad) و (به انگلیسی: Cape Town) نام سومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی که بر روی یکی از بلندترین نقاط دنیا قرار گرفته است. به این شهر لقب هایی چون بهشت روی زمین، شهر مادر و مسافرخانه دریاها داده اند. کوه های بزرگ این منطقه باعث می شوند تا انسان بیش از هر زمان دیگری احساس کوچکی و حقارت در برابر طبیعت و خالق آن کند.

7- تاج محل - هندوستان

تاج محل آرامگاه زیبا و باشکوهی است که در نزدیکی شهر اگرا و در 200 کیلومتری جنوب دهلی نو پایتخت هند واقع شده است. این بنا به دستور شاه دنیا، پنجمین امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی محبوبش ممتاز محل که در سال 1631 (میلادی) به هنگام وضع حمل فوت کرد بنا شده است. شاه بنا به وصیت همسرش تصمیم گرفت با ساخت بنایی زیبا، مجلل و عظیم، همسرش را جاودانه کند. از این رو آرامگاهی زیبا بر روی قبر او بنا نهاد. همانطور که تعیین است، نام این بنای زیبا ایرانی است. این ساختمان بر پایه مخلوطی از معماری ایرانی، هندی و اسلامی بنا شده است و در ساخت آن 20،000 هنرمند و معمار از نقاط مختلف آسیا به خصوص ایران، شبه قاره هند، آسیای میانه و آناتولی شرکت داشته اند.

8- صخره های کانادایی - کانادا

صخره های کانادایی در قسمت شمالی رشته کوه های راکی در آمریکای شمالی قرار دارند. این مکان زیبا و بکر قله های مرتفعی مثل کوه رابسون با ارتفاع 3954 متر و کوه کلمبیا با ارتفاع 3747 متر را در خود جای داده و هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران و کوهنوردان از سرتاسر دنیا است. این صخره ها 5 پارک بین المللی دارد که 4 پارک آن زیر نظر مستقیم یونسکو اداره می شود. وجود صخره های زیبا، دریاچه ها، آبشارها، دره ها، یخچال های طبیعی، قله ها، غارهای سنگی و فسیل ها از دلایلی است که این مکان مورد توجه گردشگران خارجی قرار می گیرد.

9- ماچو پیچو - پرو

ماچو پیچو به معنی قله قدیمی، یک محوطه باستانی به جا مانده از آثار دوره اینکاها می باشد که در ارتفاع 2٬430 متری از سطح دریا در دامنه کوه در بالای دره اوروباما در کشور پرو و در 70 کیلومتری شمال کوسکو قرار گرفته است. اغلب اوقات از آن به عنوان شهر گمشده اینکاها یاد می شود. ماچو پیچو احتمالأ شناخته شده ترین نماد امپراتوری اینکاها می باشد. این شهر در حدود سال 1450 میلادی ساخته شده و صدها سال پیش در زمان فتح اینکاها توسط اسپانیایی ها متروک شده است. برای قرن ها فراموش شده بود و به جز عده ای از مردم محلی کسی از آن نامی به خاطر نداشته است. این اثر در سال 1911 میلادی توسط هیرام بینگهام، تاریخ شناس آمریکایی به دنیایان معرفی گشت. پس از آن، ماچو پیچو به یکی از مناطق جذب توریست تبدیل شد و در سال 1981 میلادی در فهرست آثار کشور پرو و در سال 1983 میلادی در فهرست میراث دنیای یونسکو به ثبت رسید. این اثر هم اکنون به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته می شود.ماچو پیچو با دیوارهای سنگی جلا داده شده مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده است. اولین بنای این مجموعه این تی هوآتانا، معبد خورشید که اطاقی با 3 پنجره و در منطقه ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقه مقدس می نامند، می باشد. در سال 2003 میلادی تعداد توریست های این شهر باستانی 400٬000 نفر بوده است.

10- اهرام جیزه (ثلاثه) - مصر

مجموعه اهرام جیزه نام مجموعه اهرام تاریخی ساخته شده در دوران مصر باستان است که در حاشیه شمالی شهر قاهره کنونی واقع شده است. هرم بزرگ جیزه یکی از اهرام در مجموعه اهرام جیزه و تنها بازمانده عجایب هفت گانه دنیا محسوب می شود. قدمت اهرام جیزه به سلسله چهارم مصر می رسد که نام های آنها عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. که خوفو بزرگترین شان و یکی از عجایب هفت گانه است. مساحت جیزه در حدود 8 کیلومتر است. سه هرم اصلی مجموعه عبارتند از هرم خوفو، هرم خفره و هرم منکور. علاوه بر آن چندین هرم کوچکتر، مجسمه ابوالهول و کشتی بزرگ مصری متعلق به 2500 سال پیش از میلاد مسیح نیز در منطقه جیزه واقع شده است..

منبع: لست سکند
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2390

به "زیباترین مقاصد توریستی دنیا (2)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین مقاصد توریستی دنیا (2)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید