زباله های گردشگران، تهدیدی برای آینده ماچو پیچو

به گزارش دوست بلاگ، ماچو پیچو که به عنوان یکی از مشهورترین مقصدهای گردشگری و مناطق تاریخی شناخته می گردد، با بحران انباشته شدن زباله روبرو شده است.

زباله های گردشگران، تهدیدی برای آینده ماچو پیچو

با ارزانترین تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

آینده ماچو پیچو به دلیل زباله های به جا مانده از گردشگران با تهدید جدی رو به رو شده است. این منطقه تاریخی که نامش در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده، در بخش جنوبی پرو واقع شده است.

ماچو پیچو هر ساله 1.6 میلیون گردشکر را از سراسر دنیا به این منطقه می کشاند؛ این درحالی است که مقامات پرو در سال های اخیر بازدید از این سایت را محدودتر نموده اند.

با این حال محبوبیت این سایت تاریخی سبب شده تا ماچو پیچو با بحران جدی زباله روبرو گردد. گردشگران اغلب زباله های خود را در این مکان رها می نمایند و این دلیل اصلی به وجود آمدن بحران جدید ماچو پیچو است.

طبق اطالاعات منتشرشده توسط وبسایت آپ فرونت نیوز، گردشگران روزانه بیش از 5 تن زباله در این منطقه رها می نمایند که بخش اعظمی از آن ها شامل بطری های پلاستیکی آب می گردد که در نهایت از رودخانه محلی سر در می آورند.

وخامت انباشتگی زباله ها در این مکان به اندازه ای زیاد شده که یونسکو دو سال پیش تهدید کرد با ادامه این فرایند ماچو پیچو را از فهرست میراث دنیای خارج می نماید. این یعنی، ماچو پیچو حالا با نگرانی جدی برای حذف شدن از فهرست میراث دنیای یونسکو روبرو شده است که در صورت وقوع، این موضوع مایه شرمساری مقامات پرو خواهد بود.

گیاهان نادر این منطقه نیز در پی انباشته شدن زباله های به جا مانده از گردشگران دچار صدمات جدی شده اند.

این مشکل سبب نگرانی جدی مقامات محلی شده است، چراکه این معضل می تواند بر شمار گردشگران این منطقه که برای رشد مالی حیاتی هستند نیز تاثیر بگذارد. از طرفی مسوولان می خواهند از میراث و محیط زیست این منطقه حفاظت نمایند. به همین دلیل یک کمپین خصوصی، بازیافت بطری های پلاستیکی بی شماری که توسط گردشگران رها شده را شروع نموده است.

روزانه حدود یک تن از این بطری های پلاستیکی بازیافت می گردد. قوانین شهری ساخت مراکز بازیافت بزرگ را ممنوع می نماید به همین دلیل در حال حاضر این مرکز بازیافت کوچک خصوصی با حجم وسیعی از زباله روبرو است.

با توجه به گزارش های منتشرشده توسط الجزیره ، مقامات محلی ماچو پیچو سعی دارند این منطقه را به نخستین منطقه سازگار با محیط زیست کشور تبدیل نمایند. آن ها از گردشگران می خواهند حین بازدید از این مکان تاریخی بطری های آب قابل بازیافت خود را همراه داشته باشند و پس از ترک منطقه آن ها را با خود ببرند.

با این که تهدید خارج شدن ماچو پیچو از فهرست میراث دنیا یونسکو فوری نیست، اما همچنان خطر این رویداد وجود دارد.

پیشتر طرح ساخت و ساز چندین میلیارد دلاری این فرودگاه که به منظور کوتاه کردن زمان مسافرت گردشگران راهی به این منطقه ارائه شده است،نقدها بسیاری را به دنبال داشت. معترضان معتقدند برنامه ساخت فرودگاه در این منطقه بسیار کوته بینانه است و در بلندمدت آینده این مکان تاریخی را به خطر می اندازد.

ماچو پیچو که از آن به عنوان شهر گمشده اینکا ها نام برده می گردد، حدود سال 1450 میلادی در ارتفاعات امپراتوری اینکاها ساخته شد. این دژ در 50 مایلی کوسکو پایتخت اینکاها واقع شده است و به همین دلیل هرگز مانند سایر شهرهای اینکاها پیدا و ویران نشده است.

در طول قرن ها، جنگل های اطراف این مجموعه رشد نموده و آن را پوشانده است و به همین دلیل از نظرها پنهان مانده و تنها عده معدودی از وجود آن اطلاع داشته اند.

در بیست وچهارم ژوئیه 1911 میلادی، ماچو پیچو از طریق هیرام بینگام، تاریخ شناس آمریکایی در یک سخنرانی در دانشگاه ییل به دنیای غرب معرفی گردید. او از طریق راهنمایی محلی هایی که گه گاه به سایت مراجعه می کردند به آن جا راهنمایی شد.

ماچو پیچو به عنوان میراث دنیای یونسکو در سال 1983 میلادی به ثبت رسید و به عنوان یک شاهکار خالص معماری و نشانه ای منحصربه فرد از تمدن اینکاها اکنون به عنوان یکی از عجایب هفت گانه جدید شناخته می گردد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2648

به "زباله های گردشگران، تهدیدی برای آینده ماچو پیچو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زباله های گردشگران، تهدیدی برای آینده ماچو پیچو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید