روز اول مدرسه در بعضی کشورها

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی برای والدین و دانش آموزان اولین روز شروع سال تحصیلی، به یادماندنی است.هرچند در کشورهای مختلف شروع سال جدید تحصیلی زمان های مختلفی دارد اما احساس روز اول مدرسه در بسیاری از آنها مشابه است.

روز اول مدرسه در بعضی کشورها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا رایگان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، سیستم ها و برنامه های آموزشی در برخی کشورها متفاوت است و برنامه های متفاوتی نیز برای بازگشایی مدارس ارائه می گردد که در ذیل به چند مراسم روز شروعین مدرسه اشاره شده است:

آلمان

در برخی مناطق آلمان، روز اول مدرسه با دادن هدیه همراه است. در این روز دانش آموزان در پاکتی مخروطی شکل شکلات و دیگر وسایل مدرسه خود را دریافت می نمایند.

اندونزی

در روز اول مدرسه، دانش آموزان به گروه های مختلف تقسیم می شوند تا فعالیت هایی در مدرسه انجام دهند و فرصت آشنایی بیشتر با همکلاسی های خود داشته باشند. به عقیده کارشناسان یافتن دوست، یکی از مهم ترین بخش های زندگی جدید در کنار دیگران است.

ژاپن

روز اول مدرسه در ژاپن نشانه مرحله جدیدی از زندگی است. بیشتر دانش آموزان سال اول، در مدرسه کوله پشتی دریافت می نمایند و والدین نیز در خانه، میز تحریر به آنان هدیه می دهند.

کویت

در کویت، روز اول سال تحصیلی مانند دیگر روزهاست و مراسم خاصی در مدارس برگزار نمی گردد و فقط برای بچه ها لباس جدید خریداری می گردد.

روسیه

در روسیه، روز اول مدرسه به روز دانش معروف است. در بسیاری از مناطق، والدین در فضای بیرون از مدرسه عکس یادگاری می گیرند و دانش آموزان به معلمان خود، دسته گل هدیه می دهند. در مراسم شروعین، نواختن زنگ توسط دانش آموزان انجام می گردد.

برزیل

در برزیل انتخاب وسایل مدرسه، سرگرم نماینده است. استفاده از وسایل یاری آموزشی مانند کتاب، ابزارهای دیجیتال و مشابه آن در این کشور رایج است و هزینه خرید آن بالا است. در برزیل، برخی والدین چند ماه قبل از شروع مدرسه، وسایل مورد احتیاج خود را برای صرفه جویی در هزینه ها خریداری می نمایند.

قزاقستان

روز اول مدرسه در قزاقستان Tyl Ashar یا آشنایی با آموزش نام دارد. در این روز، والدین مراسمی برگزار می نمایند و غذاهایی از گوشت بره و دسرهای شیرین سرو می نمایند.

ویتنام

دانش آموزان ویتنامی در روز اول مدرسه با لباس مخصوص برای خانواده و دوستان نمایش اجرا می نمایند. اگرچه مراسم در مناطق مختلف این کشور متفاوت است اما روز اول مدرسه جشن ملی محسوب می گردد.

ایالات متحده

در ایالات متحده هیچ جشن خاصی برگزار نمی گردد و در مدارس خصوصی نیز پوشیدن لباس فرم لازم نیست. اما همه دانش آموزان برای شروع مدرسه لباس جدید خریداری می نمایند.

منابع:

kidworldcitizen.org

businessinsider.com

typicalstudent.org

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3068

به "روز اول مدرسه در بعضی کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز اول مدرسه در بعضی کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید