راه اندازی 100هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد طی 8 ماهه سال جاری

به گزارش دوست بلاگ، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از راه اندازی 100 هزار شغل برای مددجویان این نهاد از ابتدای امسال تا کنون اطلاع داد.

راه اندازی 100هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد طی 8 ماهه سال جاری

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی درباره تأثیر کرونا بر اشتغال مددجویان کمیته امداد بیان نمود: بیشتر مشاغل ایجاد شده توسط کمیته امداد مشاغل خانگی و روستایی هستند که در پی شیوع ویروس کرونا مشاغل روستایی آسیبی ندیدند و حتی مشاغل بخش کشاورزی رونق هم داشتند به طوری که در این مدت صادرات محصولات کشاورزی مددجویان افزایش یافته و در مشاغل روستایی آسیب خاص رخ نداده است.

عبدالملکی درباره تأثیر کرونا بر مشاغل خانگی نیز گفت: در مواردی مساله رکود که بر بخش های مختلف اقتصاد حاکم شده بعضی از مشاغل خانگی را با مشکل فروش روبرو کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اضافه نمود: در مجموع حدود 700 هزار طرح شغلی تحت نظارت کمیته امداد است که 3 درصد این طرح ها دچار آسیب شدند؛ در این راستا کمیته امداد چند اقدام در دستور کار خود قرار داد که یکی از این اقدامات پرداخت تسهیلات به مددجویان بود. همچنین افرادی که به شبکه بانکی بدهکار بودند امهال بدهی شدند تا بتوانند برای چند ماهی خود را بازیابی نمایند.

وی گفت: همچنین شرکت صنعت آفرینان امداد نیز موظف شد تا از مددجویانی که در زمینه فروش محصولات خود دچار مشکل هستند خرید قطعی کند. دستگاه های دیگر نیز منابعی در نظر گرفتند که از این منابع به نفع طرح های آسیب دیده استفاده شد. در مجموع کمیته امداد تمام سعی خود را می نماید تا آسیب های ناشی از کرونا که به مشاغل امداد وارد شده است، جبران گردد.

عبدالملکی اظهار کرد: در سال 99 کمیته امداد برای ایجاد 200 هزار شغل هدف گذاری کرد که تا به امروز بیش از 100 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8004

به "راه اندازی 100هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد طی 8 ماهه سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 100هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد طی 8 ماهه سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید