رئیس ستاد انتخابات کشور: آمادگی کامل ستاد انتخابات کشور برای برگزاری باشکوه انتخابات، اطلس امنیتی انتخابات تهیه شده است

به گزارش دوست بلاگ، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: اقدامات لازم برای برگزاری با شکوه انتخابات مجلس یازدهم صورت گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور: آمادگی کامل ستاد انتخابات کشور برای برگزاری باشکوه انتخابات، اطلس امنیتی انتخابات تهیه شده است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، جمال عرف معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز با حضور دکتر روحانی رئیس جمهور، رحمانی فضلی وزیر کشور، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، مشاوران رئیس جمهور و معاونان وزیر کشور برگزار گردید، با بیان عملکرد ستاد انتخابات کشور از ابتدای تشکیل آن در اردیبهشت ماه سال جاری تا به امروز گفت: برای برگزاری یک انتخابات سالم و قانونی، 3 هزار نفر از عناصر برگزاری انتخابات مجلس یازدهم شامل فرمانداران، معاونان فرماندار، بخشداران، 70 هزار نفر از نمایندگان فرمانداران و 20 هزار بازرس آموزش دیده اند.

وی با تاکید بر ضرورت حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نقش احزاب و گروه های سیاسی در ایجاد شور و نشاط سیاسی در جامعه گفت: در ماه های اخیر نشست های مختلفی با دبیران کل احزاب و چهره های سیاسی در سطوح مختلف با حضور وزیر کشور، معاون سیاسی وزیر کشور و استانداران در تهران و استان ها تشکیل شده و دیدگاه های مختلف بیان شده است.

عرف با اشاره به کسب آمادگی لازم از سوی ستاد انتخابات کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات گفت: تمام فرآیند های انتخابات 2 اسفند به جز فرآیند اخد رای به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و تعرفه های انتخابات چاپ و در اختیار استان های سراسر کشور قرار گرفته است.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه آسیب شناسی لازم برای بهبود فرایند برگزاری انتخابات انجام شده است گفت: سال جاری آمایش شعب اخذ رای نیز انجام شده است تا در بعضی شعب تراکم رای دهنده نداشته باشیم و تعداد شعب با 3 هزار شعبه جدید به 55 هزار شعبه اخذ رای افزایش یافته است.

وی گفت: از مجموع 208 حوزه انتخابیه در سراسرکشور، تعداد 174 حوزه دارای 1 نماینده، 21 حوزه 2 نماینده، 8 حوزه 3 نماینده، یک حوزه 4 نماینده، 2 حوزه 5 نماینده، 1 حوزه 6 نماینده و 1 حوزه هم 30 نماینده خواهد بود ضمن اینکه 5 حوزه انتخابیه نیز به نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس یازدهم اختصاص دارد.

رئیس ستاد انتخابات کشور در انتها با اشاره به تهیه اطلس امنیتی انتخابات اضافه کرد: امنیت لازم برای برگزاری انتخابات قانونی و سالم در کشور وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3036

به "رئیس ستاد انتخابات کشور: آمادگی کامل ستاد انتخابات کشور برای برگزاری باشکوه انتخابات، اطلس امنیتی انتخابات تهیه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ستاد انتخابات کشور: آمادگی کامل ستاد انتخابات کشور برای برگزاری باشکوه انتخابات، اطلس امنیتی انتخابات تهیه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید