دسترسی کاربران ایرانی به آزمایشگاه های برتر و تراز اول جهان حمایت می گردد

به گزارش دوست بلاگ، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ارتقای دانش و توانمندی پژوهشگران و متخصصان ایرانی، از اعزام این افراد به آزمایشگاه های برتر و تراز اول جهان حمایت می نماید

دسترسی کاربران ایرانی به آزمایشگاه های برتر و تراز اول جهان حمایت می گردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه دانش های بنیادی و پژوهشگاه چشمه نور ایران از اعزام کاربران ایرانی به آزمایشگاه های برتر جهان حمایت می نماید.

این حمایت با هدف دسترسی پژوهشگران و فعالان صنایع کشور به چشمه های نور سنکروترونی بین المللی و انجام آزمایشات تراز اول در سطح جهانی، صورت می گیرد.

بر مبنای این برنامه حمایتی، ضمن ایجاد شبکه پشتیبانی علمی و اقتصادی از پژوهشگران و فناوران سراسر کشور، زمینه برای دسترسی به چشمه های نور سنکترونی بین المللی و انجام آزمایش های تراز اول در سطح جهانی تسهیل می گردد. هزینه های سفر و اسکان برای گروه های کاربری که طرح های پژوهشی آن ها در یکی از آزمایشگاه های سنکترونی جهان پذیرفته شده باشد، تامین می گردد.

سنکروترون نوعی از شتاب دهنده ذرات به شکل یک حلقه دایره ای است که با یاری میدان های الکتریکی و مغناطیسی، تابش الکترومغناطیسی فراوری می نماید. ذراتی که با سرعتی نزدیک به سرعت نور در یک محیط الکترومغناطیسی حرکت می نمایند، در جهت حرکتشان، نوری منتشر می نمایند که تابش سینکروترون یا نور سنکروترون نامیده می گردد.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش تر درباره برنامه حمایت از کاربران ایرانی در آزمایشگاه های سنکروترونی، به سایت چشمه نور ایران مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14168

به "دسترسی کاربران ایرانی به آزمایشگاه های برتر و تراز اول جهان حمایت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دسترسی کاربران ایرانی به آزمایشگاه های برتر و تراز اول جهان حمایت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید