داوید ویا در انتها فصل بازنشسته می گردد

به گزارش دوست بلاگ، مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال اسپانیا به طور رسمی گفت در سرانجام فصل جاری به دوران بازیگری خود سرانجام می دهد.

داوید ویا در انتها فصل بازنشسته می گردد

به گزارش خبرنگاران، داوید ویا که در حال حاضر در تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می نماید در فاصله سه هفته مانده به انتها رقابت های فصل جاری جی لیگ ژاپن خاطرنشان کرد در انتها فصل جاری بازنشسته خواهد شد. او امروز (چهارشنبه) با حضور در کنفرانس خبری گفت: مدت زیادی است که به این موضوع فکر می کنم و این تصمیم نتیجه صحبت هایم با خانواده و اطرافیانم است. می خواستم خودم از فوتبال خداحافظی کنم، نه اینکه مجبور به انجام این کار شوم.

باشگاه ویسل کوبه هم خاطرنشان کرد آخرین بازی داوید ویا برای این تیم ملاقات مقابل جوبیلو ایواتا در تاریخ 7 دسامبر (16 آذر) خواهد بود. این بدین معناست که این مهاجم اسپانیایی در مرحله نیمه نهایی جام حذفی ژاپن این تیم را همراهی نخواهد کرد.

ویا در حالی به دوران حرفه ای 19 ساله خود انتها خواهد داد که فوتبال حرفه ای اش را در سال 2000 با اسپورتینگ خیخون شروع کرد و پس از بازی برای تیم هایی همچون رئال سارگوسا، والنسیا، بارسلونا و اتلتیکومادرید، در سال 2014 راهی آمریکا شد و به عضویت نیویورک سیتی در آمد. او پس از چهار سال بازی در MLS و مقطعی بازی قرضی در تیم ملبورن سیتی استرالیا در سال 2019 به ویسل کوبه ژاپن ملحق شد.

داوید ویا 37 ساله این فصل در 26 بازی، 12 گل برای ویسل کوبه به ثمر رسانده و 2 پاس گل هم برای هم تیمی هایش ساخته است، این در حالی است که این تیم ژاپنی در حال حاضر در رده دهم جدول رده بندی جی لیگ جای دارد.

ویا که افتخارات فردی و تیمی زیادی در کارنامه اش دیده می گردد، عناوینی همچون سه قهرمانی در لالیگا با تیم های بارسلونا و اتلتیکومادرید و یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا با بارسا دیده می گردد.

این مهاجم اسپانیایی که 98 بازی ملی و 59 گل زده با پیراهن اسپانیا در کارنامه اش دیده می گردد با این تیم قهرمانی در یورو 2008 و قهرمانی در جام جهانی 2010 را هم تجربه کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1405

به "داوید ویا در انتها فصل بازنشسته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داوید ویا در انتها فصل بازنشسته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید