خبرنگاران فرمانده الحشد الشعبی عراق: آمریکا از داعش حمایت می نماید

به گزارش دوست بلاگ، بغداد- خبرنگاران- یکی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی گفت که آمریکا از بقایای عناصر گروه تروریستی داعش در عراق حمایت و پشتیبانی می نماید.

خبرنگاران فرمانده الحشد الشعبی عراق: آمریکا از داعش حمایت می نماید

به گزارش خبرنگاران، شداد التمیمی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی در استان دیاله در شرق عراق چهارشنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیونی العهد نیوز توضیح داد: کار پاکسازی و تفتیش مناطق و کانون هایی که هسته های تروریستی در آنجا مخفی شده اند، ادامه دارد.

وی تاکید نمود که عملیات ویژه و پیش دستانه دیگری نیز برای تعقیب هسته های غیر فعال گروهک های تروریستی داعش انجام خواهد شد.

این فرمانده گفت: فعالیت ها و تحرکات بقایای گروه تروریستی داعش در واقع یکی از برگه های فشار آمریکا به شمار می رود.

التمیمی اضافه نمود: (حریم) آسمان عراق از جانب اشغالگران آمریکایی نقض می گردد و آنها پشتیبانان داعش و از سازمان الحشد الشعبی ناراحت هستند زیرا پروژه ای میهنی به شمار می رود.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق در استان دیاله امروز عملیات گسترده ای را از چهار محور در شرق این استان در پاسخ به جنایت دیروز تروریست های داعش علیه این نیروها انجام داده و در جریان آن شماری از مخفیگاه ها و بمب های گروه تروریستی داعش را کشف کردند.

پنج نیروی سازمان الحشد الشعبی عراق از جمله سه معاون تیپ یکم این سازمان دیروز در جریان حمله عناصر گروه تروریستی داعش در ناحیه نفت خانه در استان دیاله به شهادت رسیدند.

درپی افزایش اخیر تحرکات تروریست ها در بعضی استان ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور اضافه نموده و در طول 2 هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به جانشین خلیفه و والی عراق و یک سرکرده دیگر موسوم به فرمانده جنوب عراق در این گروه به همراه تعدادی از تروریست های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را بیان کرد، اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در بعضی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی کوشش می نمایند.

به تازگی نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با یاری همپیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای انتها بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9430

به "خبرنگاران فرمانده الحشد الشعبی عراق: آمریکا از داعش حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرمانده الحشد الشعبی عراق: آمریکا از داعش حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید