خبرنگاران سهم خانواده ها و جامعه در کاهش تاثیر کرونا بر روان بچه ها

به گزارش دوست بلاگ، تهران - خبرنگاران - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ویروس کرونا با توجه به شرایط هر کودک، خانواده و جامعه تاثیر متفاوتی روی سلامت روان بچه ها دارد، اما خانواده و جامعه می توانند به عنوان فاکتورهای تاثیرگذار و مهم روی میزان تاثیر این ویروس موثر باشند.

خبرنگاران سهم خانواده ها و جامعه در کاهش تاثیر کرونا بر روان بچه ها

اسما عاقبتی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرنگاران درباره میزان تاثیر ویروس کرونا بر سلامت روان بچه ها اضافه کرد: یکی از مسائلی که خانواده ها در دوران شیوع ویروس کرونا با سامانه 4030 مطرح می نمایند، تاثیر ویروس کرونا بر سلامت روان بچه ها است. این موضوع بدون شک سلامت روان بچه ها را تحت تاثیر قرار می هد، اما اینکه این تاثیر چه میزان است به عوامل مختلفی بستگی دارد.

وی ادامه داد: یکی از این عوامل تاب آوری یا میزان توانمندی خود کودک در مقابله با مسائل و سختی ها است. دیگری توانمندی و قدرت حمایت خانواده و نحوه برخورد جامعه با این مسائل است که کودک در آن واقع شده است. بر همین اساس نمی توانیم در خصوص میزان تاثیری که ویروس کرونا روی بچه ها دارد نظر قطعی داد.

عاقبتی بیان نمود: یکی از مفاهیمی که به تازگی در جهان مطرح شده و مفهوم مهمی به ویژه در اپیدمی این بیماری محسوب می گردد، تاب آوری است. این مفهوم به واکنش افراد به مقابله با سوانح و بحران ها می پردازد. یعنی گاهی وقت ها افراد در برخورد با سوانح و بحران ها عملکردشان افت می نماید و گاهی در همان شرایط قبل باقی می ماند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: گاهی هم در اثر مواجهه با سوانح عملکردشان بهتر می گردد. یعنی دچار رشد بعد از سانحه می شوند. یعنی در زمان وارد شدن مصیبتی به آنها نه تنها افت نمی نمایند، بلکه شرایط افراد بهتر از قبل می گردد و تهدید را به فرصت تبدیل می نمایند.

عاقبتی اظهار کرد: ما می خواهیم بچه ها را به سمتی ببریم که مسائل را به فرصت تبدیل نمایند و حداقل در شرایط قبلی سلامت روانی و حالت بهینه به شرایط بهتری ارتقا یابند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: برای رسیدن به این هدف و یاری به سلامت روان کودک باید چند کار را انجام داد. اول اینکه جامعه باید آماده باشد. یعنی مدرسه، معلم، همسایه ها، اقوام و کسانی که با کودک در ارتباط هستند باید از آگاهی کافی در خصوص نحوه برخورد، حمایت و یاری برای خروج از بحران کرونا با کودک را داشته باشند.

این روان شناس بالینی بیان نمود: جنبه دیگر این است که خانواده مهارت های لازم را داشته باشد، به عنوان مثال باید فرزندپروری خوب و رفتار درست با آنها در دوران قرنطینه را بدانند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5397

به "خبرنگاران سهم خانواده ها و جامعه در کاهش تاثیر کرونا بر روان بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهم خانواده ها و جامعه در کاهش تاثیر کرونا بر روان بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید