تست PCR در دانشگاه شهید بهشتی در خودروی مراجعین انجام می گردد

به گزارش دوست بلاگ، در راستای تسریع و بهبود غربالگری مبتلایان به ویروس کووید 19 و از میان برداشتن مسائل و محدودیت های نمونه گیری، تست PCR در دانشگاه شهید بهشتی به صورت سواره (داخل خودرو) از ساعت 8 صبح فردا 29فروردین ماه 1400 انجام می گردد.

تست PCR در دانشگاه شهید بهشتی در خودروی مراجعین انجام می گردد

به گزارش خبرنگاران از دانشگاه شهید بهشتی، این شیوه نمونه برداری در راستای اجرای برنامه کاری مشترک پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، شرکت دانش بنیان زیست فناور کاوش پارسیان مستقردر این پارک و مجتمع دارویی درمانی هلال ایران برای شهروندان تهرانی (محل استقرار دانشگاه شهید بهشتی) در نظر گرفته شده و تا زمان بازگشت به حالت عادی جامعه و گذر از شرایط اضطراری به کار خود ادامه می دهد.

حسام شعبانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناور کاوش پارسیان با اشاره به اینکه پاندمی کرونا نه تنها ریشه کن نشده بلکه شاهد ابعاد تازه ای از میزان شیوع آن در دنیا به ویژه در کشور ایران هستیم اظهار کرد: تا رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی (ایمنی نسبی جامعه) راه طولانی در پیش است و بهترین راه مبارزه در شرایط کنونی انجام غربالگری های دقیق و سریع افراد و در پی آن رصد مبتلایان جهت جلوگیری از ورود آنها به جامعه است.

شعبانی اضافه کرد: همانطور که از اخبار منتشر شده پیداست در کشورهای پیشرفته تعداد تست PCR نسبت به جمعیت تقریبا 100 درصد است اما در کشور ما تعداد کمتری از افراد جامعه پیروز به انجام این تست میشوند که همین چالش یکی از عمده ترین عوامل میزان بالای شیوع و در پی آن متاسفانه مرگ و میر بعضی از هموطنان مبتلا به شمار می آید.

وی اضافه کرد: به منظور سرعت بخشیدن به غربالگری مبتلایان ویروس کووید 19 کمپ هایی برای انجام نمونه گیری تهیه دیده شده است و غربالگری بدون احتیاج به خروج مراجعین از اتومبیل خود، انجام می گردد. در این میان، فضای مناسب جهت تردد خودروهای مراجعین، در اختیار داشتن آزمایشگاه مجهز و دارای مجوز از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، برخورداری از کیت های تشخیصی کووید 19 تولیدی شرکت های دانش بنیان و استفاده از نیروهای مجرب و متخصص ازجمله ظرفیت های موجود این برنامه مشترک است.

شعبانی در مورد فرآیند کلی کار گفت: ثبت نام غیر حضوری است. تنها کافی است فرد متقاضی یک روز قبل به سامانه www.tehrantest.com مراجعه و شماره پلاک خودرو و اطلاعات خود و دیگر متقاضیان همراه را ثبت کند و در ساعت تعیین شده، مراجعین با اتومبیل از درب درکه وارد دانشگاه شهید بهشتی واقع در میدان شهریاری منطقه یک تهران می شوند و جهت تعیین شده تست دهی را دنبال نموده و به مکان انجام تست می رسند. متخصصان، بدون پیاده کردن مراجعین از اتومبیل خود، تنها در عرض یک دقیقه، تست گیری را انجام خواهند داد. پاسخ تست در زودترین زمان ممکن، برای متقاضی پیامک خواهد شد به علاوه پرداخت هزینه، قبل از انجام نمونه گیری صورت می گیرد و نتیجه تست نیز از همان سامانه قابل دریافت است.

مطمئن ترین راه تشخیص ویروس کووید 19 تست های دقیق مبتنی بر PCR است. تست PCR در حال حاضراستانداردترین، دقیق ترین و قابل اطمینان ترین تست برای تشخیص کووید 19 محسوب میگردد .افراد در صورت داشتن علائم بیماری کرونا مثل تب، سرفه، خستگی و کوفتگی بدن، تنگی نفس و همچنین از دست دادن حس بویایی و چشایی یا تماس با فرد بیمار احتیاج به تست کرونا دارند. همچنین کسانی که قصد سفر به خارج از ایران را دارند ملزم به انجام این آزمایش هستند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10108

به "تست PCR در دانشگاه شهید بهشتی در خودروی مراجعین انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست PCR در دانشگاه شهید بهشتی در خودروی مراجعین انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید