خبرنگاران حناچی: باید برای وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط حاد در تهران آماده باشیم

به گزارش دوست بلاگ، تهران- خبرنگاران- شهردار تهران گفت: اقداماتی که با همکاری سازمان اورژانس کشور در تهران انجام می دهیم در حد مانور است زیرا هنوز بحرانی رخ نداده و از این رو باید برای وقوع شرایط حاد و حوادث غیرمترقبه آماده باشیم.

خبرنگاران حناچی: باید برای وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط حاد در تهران آماده باشیم

به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی عصر چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور با اشاره به صندلی شهرداری تهران به عنوان یک دستگاه سرویس دهنده و دستگاه متولی مدیریت شهری گفت: اگر در سرویس دهی و ارائه خدمات به مردم بتوانیم با دستگاهی مانند اورژانس همکاری داشته باشیم مسرور خواهیم شد.

وی با بیان اینکه امروز زیرساخت های لازم در تهران فراهم شده و باید کاری کنیم که بهره وری ناشی از وجود این زیرساخت ها بالا رود گفت: ما هنوز با شرایط حاد در تهران روبرو نشدیم و همه اقداماتی که انجام می دهیم مانند مانور است.

حناچی اضافه کرد: اگر در تهران زلزله ای رخ دهد باید آماده باشیم. باید همکاری ها میان مدیریت شهری و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی نظیر اورژانس بیشتر گردد و در این جهت همزمان توانمندی مردم برای مقابله با حوادث و بحران ها هم افزایش یابد.

وی از همکاری و انعطاف سازمان اورژانس کشور و تهران قدردانی کرد و گفت: همکاری ما با اورژانس خیلی بیشتر از وزارت بهداشت است و امیدواریم مردم از این همکاری بهره بیشتری عایدشان گردد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم درباره این تفاهم گفت: اورژانس تهران همکاری خیلی خوبی با شهرداری دارد و این تفاهم نامه یاری خواهد نمود که در چند بخش نظیر موضوع اورژانس هوایی و محل استقرار بالگردها اقدامات سریعتری انجام گردد که این اقدامات در سه فاز طراحی و بر سر آن تفاهم شده است.

مجتبی یزدانی ادامه داد: بخش دیگر این تفاهم نامه مربوط به افزایش پایگاه های اورژانس و ایجاد فضای بالگرد و اورژانس هوایی است که سازمان آتش نشانی در این زمینه همکاری خوبی داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در حال حاضر در 64 ایستگاه آتش نشانی موتورلانس ها و در 18 پایگاه خودروی اورژانس مستقر شده است.

یزدانی اعلام کرد: 65 پایگاه اورژانس راه اندازی شده و پنج پایگاه بحران در پهنه شمال، شرق، غرب، مرکزی و جنوب هم معین شده و آماده ساخت است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: فاز اول این تفاهم مربوط به تجهیز 122 پایگاه اورژانس است همانطور که می دانید 34 پایگاه از این تعداد به صورت کانکسی فعال و دایر است.

یزدانی اضافه کرد: در فاز دوم قرار شد استانداردهایی تبیین شده و به پایگاه های فعلی اضافه گردد. اشکالات و ایرادات در مناطق مختلف شناسایی و رفع شده و همزمان یک نماینده از خدمات شهری و یک نماینده از اورژانس در مناطق موضوعات را تا حصول نتیجه آنالیز و پیگیری نمایند.

وی شرح داد: در حاضر به طور کلی 122 پایگاه اورژانس در تهران وجود دارد که 59 عدد در سوله ها، 34 پایگاه در کانکس، 2 پایگاه در ایستگاه های مترو و 2 پایگاه در معابر قرار دارند.

در این مراسم پیر حسین کولیوند، رییس سازمان اورژانس کشور، مصطفی کاظمی، مشاور و مدیر کل دفتر شهردار تهران، حمید چوبینه، مدیر عامل شرکت شهر سالم، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران و مهدی داوری، رییس سازمان آتش نشاتی حضور داشتند.

نیمی از پایگاه های اورژانس تهران توسط شهرداری ایجاد شده است

رییس سازمان اورژانس کشور از همدلی شهرداری تهران با این سازمان قدردانی کرد و گفت: نیمی از پایگاه های اورژانس در پایتخت توسط شهرداری ایجاد شده است.

پیرحسین کولیوند عصر چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و سازمان اورژانس کشور که در دفتر شهردار تهران برگزار گردید، ضمن قدردانی از شهرداری تهران گفت: شهرداری کارهای بزرگی برای اورژانس انجام داده که نتیجه آن باعث افزایش کیفیت کار و سرعت خدمت رسانی و رضایت شهروندان شده است.

وی ادامه داد: افزون بر پایگاه های اورژانس، آموزش عمومی را به وسیله شهرداری تهران به میان مردم بردیم و از ظرفیت سرای محلات و ایستگاه های مترو و تابلوهای شهری استفاده زیادی شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور توضیح داد: حتی مقرر شد 60 ثانیه در ابتدای پخش فیلم های سینمایی به آموزش موضوعات اورژانس اختصاص یابد.

کولیوند با اشاره به اینکه بین نیروهای شهرداری و آتش نشانی هم افزایی ایجاد شده است اعلام کرد: مسئولیت مدیریت بحران در تهران به عهده شهرداری تهران است و در این حوزه همکاری خیلی خوبی با سازمان اورژانس اجرا شده که باعث ذخیره منابع شده است.

وی اضافه کرد: اورژانس هوایی یکی از دغدغه های اصلی ما بود که به لطف همکاری شهرداری بالای 70 مرکز تدارک دیده شده که در انتقال اعضای پیوندی و مریض های بدحال بسیار موثر بوده و جان خیلی از افراد را نجات داده است.

کولیوند شرح داد: مجموعا اگر 225 پایگاه ثابت اورژانس در تهران به فعالیت مشغول هستند 125 پایگاه آن با یاری شهرداری ساخته و راه اندازی شده است.

وی گفت: به وزیر بهداشت هم گفته ام که شهرداری برای اورژانس سنگ تمام گذاشته است.

رییس سازمان اورژانس کشور همچنین درخصوص زمان رسیدن عوامل اورژنس به صحنه نیز گفت: موتورلانس ها در کمتر از 9 دقیقه به مقصد می رسند و آمبولانس ها در 14 دقیقه که این عدد با جهان رقابت می نماید.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10069

به "خبرنگاران حناچی: باید برای وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط حاد در تهران آماده باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حناچی: باید برای وقوع حوادث غیرمترقبه و شرایط حاد در تهران آماده باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید