خبرنگاران حدود 30 هزار برگ معاینه فنی پارسال در سیستان و بلوچستان صادر شد

به گزارش دوست بلاگ، زاهدان- خبرنگاران- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از صدور 29 هزار و 930 برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده ای در سال 99 در محدوده زیر پوشش این اداره کل خبر داد.

خبرنگاران حدود 30 هزار برگ معاینه فنی پارسال در سیستان و بلوچستان صادر شد

تیمور باقری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از اطمینان داشتن از شرایط ایمنی ناوگان حمل و نقل سنگین، مجوز لازم برای تردد آنها صادر می شود، تاکید کرد: از مجموع36 هزار و 708 مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر سال 99 به مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل 29 هزار و 930 وسیله پیروز به اخذ برگ معاینه فنی شده و 6 هزار و 778 وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از فعالیت چهار مرکز معاینه فنی ناوگان حمل و نقل سنگین در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش خبر داد و افزود: در مراکز معاینه فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، شرایط ترمزها، نور چراغ ها، باک غیر استاندارد و مناسب بودن آج لاستیک ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی اعلام نمود: از آنجایی که وجود نقص فنی در وسایل نقلیه سبب کاهش ایمنی تردد در جاده ها می شود و یکی از علت های مهم و حائز اهمیت در حوادث جاده ای نقص فنی در ناوگان محسوب می شود، بر این اساس رانندگان ناوگان عمومی اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس مکلف هستند از سلامت فنی ناوگان اطمینان حاصل کنند تا سوانح رانندگی کاهش یابد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10271

به "خبرنگاران حدود 30 هزار برگ معاینه فنی پارسال در سیستان و بلوچستان صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حدود 30 هزار برگ معاینه فنی پارسال در سیستان و بلوچستان صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید