حملات سایبری به سیستم های سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع کرونا 2 برابر شد

به گزارش دوست بلاگ، با شیوع ویروس کووید 19 در سراسر دنیا، تعداد حملات سایبری به سامانه های کامپیوتری سازمان بهداشت دنیای نیز دو برابر شده است.

حملات سایبری به سیستم های سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع کرونا 2 برابر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از اسپوتنیک، به دنبال شیوع گسترده ویروس کووید 19 در سراسر دنیا و افزایش نگرانی های بین المللی، تعداد حملات سایبری به سیستم های سازمان بهداشت دنیای نیز دو برابر شده است.

مقامات این سازمان و همچنین کارشناسان هدف اصلی هکر ها را از این حملات کسب درآمد در میان نگرانی عمومی دانسته اند.

خبرگزاری رویترز پیشتر گزارش داد به دنبال شیوع سراسری ویروس کرونا در دنیا هکر های نخبه کوشش نموده اند در سیستم های سازمان بهداشت دنیای رخنه نمایند. بنا بر این گزارش، یک گروه کارشناس در نیویورک نخستین کوشش های مشکوک برای نفوذ را در 13 مارس شناسایی کردند که در آن تعدادی از هکر ها سایتی تقلبی از سایت سازمان بهداشت دنیای با سیستم ایمیلی داخلی طراحی نموده بودند. گفته می گردد این سایت تقلبی برای به سرقت بردن رمز های عبور از چندین کارمند آژانس استفاده شده است.

فلاویو آگیو رئیس امنیت اطلاعات سازمان بهداشت دنیای، در این خصوص به رویترز گفت: افزایش بسیار زیادی در هدف قرار دادن سازمان بهداشت دنیای با حملات سایبری وجود داشته است. آمار دقیقی در دست نیست، اما کوشش ها برای تقلب از سایت این سازمان و جعل هویت آن دو برابر شده است.

رویترز به نقل از دو منبع که نامشان را فاش نکرد نوشت یک گروه پیشرفته از هکر ها با نام هتل تاریک که از سال 2007 حملات سایبری برای جاسوسی انجام می دهند مظنون اصلی هستند. فعالیت این گروه از هکر ها در آسیای شرقی که کووید 19 شیوع گسترده ای دارد ردیابی شده است. با این حال، کاستین رایو رئیس تحقیقات و تجزیه و تحلیل دنیای در کاسپرسکی، نمی تواند تایید کند که حتما گرون هکری هتل تاریک مسئول حملات سایبری به سازمان بهداشت دنیای باشد.

در اوایل ماه جاری میلادی، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نیز گزارش هایی از کوشش های هکر ها در سیستم های این وزارت منتشر کرد. نیویورک تایمز این حادثه را اقدامی کاملا تهاجمی برای اسکن کردن شبکه های این وزارتخانه به منظور یافتن نقاط آسیب پذیر و کوشش برای نفوذ به سیستم های ایمیلی آن دانست.

ویروس کووید 19 از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع یافت از آنجا به سراسر دنیا منتشر شد. تا به امروز این ویروس بیش از 380 هزار نفر را مبتلا نموده و بیش از 16500 نفر را به کام مرگ کشانده است.

انتهای پیغام/4079/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4161

به "حملات سایبری به سیستم های سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع کرونا 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سایبری به سیستم های سازمان بهداشت جهانی پس از شیوع کرونا 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید