حرکت بازوی رباتیک ایستگاه فضایی را تماشا کنید

به گزارش دوست بلاگ، آژانس فضایی اروپا با انتشار فیلمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: بازوی رباتیک مشغول کار است.

حرکت بازوی رباتیک ایستگاه فضایی را تماشا کنید

به گزارش خبرنگاران، در روز دهم ژانویه رصدگر تعاملات جو-فضا (ASIM) به نقطه دیگری خارج از ایستگاه فضایی بین المللی منتقل شد تا مکانی برای محموله آمریکایی که نمایانگر فناوری است فراهم شود. این جابه جایی از طریق بازوی رباتیک ایستگاه فضایی انجام گرفت و فیلم آن با استفاده از دوربین های این ایستگاه ضبط و سرعت پخش آن 20 برابر افزایش یافت.

ASIM اولین ابزار در نوع خود است که شکارچی طوفان های فضایی نام گرفته و بر رویدادهای الکتریکی در جو فوقانی زمین از سال 2018 تا کنون نظارت می کند.

این ابزار جهتی متفاوت را رصد می کند که کمی بیشتر به سمت افق متمایل است تا مستقیم به سمت پایین.

این به محققان کمک خواهد کرد تا بفهمند جو زمین چقدر بر فرآیند تخلیه الکتریکی تأثیر می گذارد. درست مانند تماشای یک آتش بازی از کناره ها است. فردی که در کناره باشد بهتر می تواند نمایش را تماشا کند تا کسی که دقیقا زیر آن قرار گرفته است.

ASIM که خارج از ماژول کلمبوس (Columbus) ایستگاه فضایی نصب شده، برای کاوش تخلیه های الکتریکی در شرایط جوی طوفانی در جو فوقانی زمین طراحی شده است. این ابزار یک انفجار پرتو گاما منحصر به فرد را از فضای بیرونی شناسایی کرد که می توان آن را در فیلم زیر مشاهده کرد.

به تازگی، این مرکز پدیده عجیب دیگری را شناسایی کرده است: انفجار تابش فوتون که از کهکشانی دیگر می آید.

تعیین شده که این انفجار ناشی از یک مگنتار است که در فاصله 10 میلیون سال نوری از ما در یک کهکشان دور قرار گرفته است. مگنتارها نوع خاصی از ستاره های نوترونی هستند که در نتیجه فروپاشی هسته یک ستاره غول پیکر به وجود می آیند.

ASIM مجموعه ای از دوربین های نوری، نورسنج ها و آشکارساز پرتو ایکس و گاما است که توانسته این فوتون پرتو گاما را با سرعت بسیار بالا ثبت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1400 بروزرسانی: 3 اسفند 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 12984

به "حرکت بازوی رباتیک ایستگاه فضایی را تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت بازوی رباتیک ایستگاه فضایی را تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید