جاذبه های گردشگری شیکاگو؛ شهر بادی آمریکا

به گزارش دوست بلاگ، جاذبه های گردشگری شیکاگو از لحاظ تاریخی بیشتر به تاریخ دوران معاصر باز می شود. شیکاگو یکی از شلوغ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای آمریکا است.

جاذبه های گردشگری شیکاگو؛ شهر بادی آمریکا

برای سفر با تور ترکیبی پوکت زمستان 1400 همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

شیکاگو (Chicago) زادگاه آسمانخراش های مدرن است. شیکاگو نام شهری در ایالت ایلینوی کشور امریکا در کنار دریاچه میشیگان است که حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد. در شیکاگو به میزان زیادی باد می وزد که ازاین حیث به شهر بادی معروف شده است. در فصول سرد سال وزش باد بر میزان سوز سرما می فزاید. بهترین زمان برای مسافرت به این شهر فصول بهار و تابستان می باشد. در این مطلب نگاهی به مهم ترین جاذبه های گردشگری شیکاگو انداخته ایم.

1. تالار شهر شیکاگو

این ساختمان زیبا در سال 2001 در کانون توجه و سپس شهردار ریچارد M. Daley و معمار ویلیام مک دونا یک پروژه اصلی و الهام بخش را در آن انجام دادند. با توجه به مه دود، گرم شدن کره زمین و آب و هوا به شدت گرم در طول تابستان، احتیاج به فضای سبز در شهر در حال رشد احساس شده است. بسیاری از کارشناسان امیدوارند ایجاد فضای سبز روی پشت بام ها یک راهکار مشترک برای محیط زیست در آینده باشد.

تالار شهر شیکاگو یکی از جاذبه های گردشگری

2. جاده ساحلی دریاچه شور

یکی از جاذبه های گردشگری و طبیعی شیکاگو جاده ساحلی اش می باشد. در امتداد خط ساحلی دریاچه میشیگان، 25 کیلومتر (16 مایل) طول دریاچه شور جاده ای برای رانندگی ارائه می دهد در واقع برخی از مکان های فراموش نشدنی این جاده ترکیبی از منظره شهری شگفت انگیز در یکی از عظیمترین شهرهای آمریکا و یکی از عظیمترین دریاچه های آمریکایی است. رانندگی در بخشی از عظیمراه 41 ایالات متحده بسیاری از اتصالات و پل ها را که برای کشف شیکاگو و حومه آن احتیاج هست در خود دارد.

جاده ساحلی دریاچه شور شیکاگو

3. برج آب قدیمی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شیکاگو برج آب قدیمی این شهر است. برج قدیمی شیکاگو با نام Old Water در سال 1869 ساخته شد. این برج یکی از معدود مکان هایی است که پس از آتش سوزی عظیم شیکاگو (Great Chicago Fire) باقی مانده است. این برج به عنوان اولین ساختمان معروف دریایی آمریکایی ها انتخاب شده بود.

برج آب قدیمی یکی از جاذبه های گردشگری شیکاگو

4. فواره باکینگهام

فواره باکینگهام در مرکز پارک شیکاگو واقع شده است و یکی از عظیم ترین فواره های جهان به شمار می آید و یکی از جاذبه های گردشگری مشهور شیکاگو نام برده می گردد. طرح این فواره مربوط به سبک هنری قرن 18 میلادی از آب نمای لاتونای کاخ ورسای در فرانسه الهام گرفته و به شکل کیک عروسی است. فواره های باکینگهام در ماه های آوریل و اکتبر فعال و قابل بازدید هستند و در طول زمستان برای جشن با چراغ هایی مخصوص تزیین می گردد. به علاوه برخی از گردشگران فواره باکینگهام را استعاره ای از دریاچه میشیگان دانسته اند.

فواره باکینگهام شیکاگو

5. دروازه ابر

Cloud Gate یا دروازه ابری المانی که از طریق آنیش کاپور، مجسمه ساز هندی بین سالهای 2004 و 2006 ساخته شده،با شکلی کم وبیش شبیه لوبیا در بخش مرکزی میدان (پلازا) AT&T پارک واقع شده استوبا ابعاد 20*13*10 متر، وزن 110 تُن و از 168 ورقه استیل ضدزنگ صیقل داده ساخته شده است.

این المان که از شکل یک قطره جیوه الهام گرفته شده است، در رویه فلزی بالایی اش آسمان و ساختمانهای بلند شهر و بر قسمت پایینی خود، منظری از پارک و افرادی که در آن هستند را منعکس می نماید و بازدید نمایندگان پارک می توانند در تمام اطراف و زیر این مجسمه 110 تنی حرکت نمایند. این اثر خواسته تا محیط شهری شیکاگو و فضای اطراف پارک را در محیط داخلی اش به تصویر بکشد.

نام دروازه ابری از دید سازنده، اشاره به همین انعکاس آسمان توسط سطح خارجی المان دارد که مانند دروازه ای، پلی بین ناظران و آسمان ایجاد میکند. المان دو بار در سال، با نزدیک به 150 لیتر مایع پاک نماینده تمیز میگردد. برخی معتقدند Cloud Gate مانندآینه عمل می نماید؛ بیننده را به این حقیقت یاد آور می سازد که این ساختمان ها هر چند غول آسا، ولی در سلطه و خدمت انسانند. بسیاری از گردشگران دروازه ابری را یکی از اولین مقاصد خود به عنوان جاذبه های گردشگری شیکاگو در نظر می گیرند.

نمایی از دروازه ابر شیکاگو

6. مارینا سیتی

مارینا سیتی مجموعه ای از دو برج استوانه ای نزدیک رودخانه شیکاگو است. با توجه به شکل منحصر به فرد آن ها، این برج ها به عنوان برج ذرت شناخته می گردد. این دو برج در سال 1964 میلادی توسط برتراند گولدبرگ ساخته شده است. این مجموعه شامل آپارتمان، امکانات تفریحی، ادارات، رستوران ها، بانک ها، تئاتر و 18 فضای پارکینگ می باشد. در این مجموعه حتی یک اسکله در رودخانه شیکاگو زیر برج ها وجود دارد.

مارینا سیتی در زمان ساخت، عظیم ترین ساختمانی بود که از بتن ساخته شده بود و شکل آن در تضاد با مفاهیم معماری معاصر یعنی خطوط راست و ساختمان های آپارتمانی مکعب بود. معمار این برج ها به جای فولاد از بتن استفاده نموده است زیرا این تنها موادی بود که می توانست در این ساختمان به شکل گلبرگ از آن استفاده کند.

مارینا سیتی همراه با سایر ساختمان های بتنی معروف در آن موقع (خانه اپرا در سیدنی) معماری را یک گام جلوتر برد. مارینا سیتی مشهورترین ساختمان شیکاگو نیستند اما نشان می دهند که شیکاگو در خط مقدم معماری مدرن شهری قرار گرفته است.

برج های مارینا سیتی در شیکاگو

7. باغ وحش پارک لینکولن

یکی از جاذبه های گردشگری رایگان این شهر پارک وحش عظیم لینکولن است که در سال 1968 تأسیس شد و قدیمی ترین باغ وحش عمومی در آمریکا به حساب می آید. این باغ وحش در یک محل مناسب در نزدیکی شهر و چیزهای زیادی برای دیدن دارد و بسیاری از حیوانات مختلف، صدها گونه متفاوت از جمله خرس های قطبی، زرافه، خرس، شیر و گوریل در این جاذبه گردشگری شیکاگو وجود دارند که در هیچ کدام از باغ وحش های دیگر آمریکا دیده نشده اند.

درب ورودی باغ وحش پارک لینکولن

کلام آخر

شیکاگو یکی از شهرهای شلوغ و پرجمعیت آمریکاست. برای سفر به این شهر، قبل از مسافرت آب و هوا را چک کنید، لباس مناسب و بارانی را همواره همراه خود داشته باشید و هم چنین دوربین عکاسی تان را از قلم نیاندازید.

منبع: setare.com
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7488

به "جاذبه های گردشگری شیکاگو؛ شهر بادی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری شیکاگو؛ شهر بادی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید