تفریح در بام تهران : نگاهی به جاذبه های گردشگری مجموعه تفریحی توچ

به گزارش دوست بلاگ، بام تهران معروف ترین بخش مجموعه تفریحی توچال است و در بالاترین نقطه خیابان ولنجک واقع شده است. این مکان با هوای پاک و کوهستانی که دارد، می تواند گزینه خوبی برای جدا شدن از شلوغی و ترافیک و هیاهوی شهر باشد.

تفریح در بام تهران : نگاهی به جاذبه های گردشگری مجموعه تفریحی توچ

معرفی مجموعه تفریحی توچال

بام تهران به خاطر دید فوق العاده زیبا، خوش آب و هوایی و محیط دلچسبش بسیار محبوب شده است. البته رستوران ها و کافه های مختلفی نیز در بام تهران دیده می گردد که گردش شما در بام تهران را کامل می نماید. همچنین وجود یک سینمای چندبعدی، سورتمه، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و … می تواند تفریح در بام تهران را هیجان انگیزتر کند.

قله 3962 متری توچال، معروف ترین و مرتفع ترین قله استان تهران است که محبوبیت زیادی بین کوهنوردان سراسر کشور دارد. اگر شما هم کمی آمادگی بدنی داشته باشید، می توانید به این قله صعود کنید و از بلندای آن مناظر حیرت انگیز قلل اطراف تهران و همچنین شهر تهران را مشاهده کنید.

اما جدای از راستا کوهنوردی قله توچال، در پایین دست این قله مجموعه تفریحی بسیار وسیعی ایجاد شده که پذیرای خیل عظیمی از گردشگران و مردم تهران است.

این مجموعه از سال 94 به بعد و با ایجاد یکسری زیرساخت ها و امکانات رفاهی از جمله زیپ لاین، باشگاه اسکی، سورتمه، کافه ها و رستوران های جدید، پرش از ارتفاع، تله سیژ، ون های برقی برای حمل و نقل، نیمکت های جدید در بخش های مختلف و … رونق چشم گیری گرفت.

راستا سلامتی در بام تهران

اگر به پیاده روی علاقه مندید، بهترین مکان برای شما راستا سلامتی بام تهران است. بدون شک قدم زدن در راستای کوهستانی به دور از هیاهو و آلودگی شهر لذت زیادی دارد.

این راستا حدود 2 کیلومتر است و از پارکینگ مجموعه توچال شروع شده و تا ابتدای ایستگاه تله کابین توچال ادامه می یابد. به تازگی در این راستا، رستوران ها، کافه ها و بعضی مجموعه های تفریحی هم ساخته اند که اگر مایل باشید می توانید از آن ها استفاده کنید.

در ابتدای راستا سلامتی، ون هایی برای کسانی که مایل به پیاده روی نیستند، تدارک دیده شده اند که مسافران را از پارکینگ به ایستگاه یک منتقل می نماید.

اتاق فرار واقع در بام تهران

اسکیپ روم یا اتاق فرار یکی دیگر از سرگرمی هاییست که به تازگی در مجموعه بام تهران ساخته اند. در این مجموعه شما را در یک اتاق حبس می نمایند.

شما باید با توجه به سر نخ هایی که به شما می دهند خودتان را از این اتاق خارج سازید. مجموعه اتاق فرار توچال، در بخش های انتهایی راستا سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یکم قرار گرفته است.

زیپ لاین در بام تهران

زیپ لاین یکی از هیجان انگیزترین بخش های تفریح در بام تهران است. این مجموعه نیز در میانه های راستا سلامتی و قبل از رسیدن به ایستگاه یک توچال قرار گرفته است. در زیپ لاین توچال، شما در ارتفاع 60 متری سطح زمین پرواز خواهید کرد و حدود 200 متر آن طرف تر فرود خواهید آمد.

کابین سینما 5 بعدی و VR بام تهران

سینما 5 بعدی توچال، یکی از بهترین سینماهای 5بعدی در سطح شهر تهران است. در مجموعه واقعیت مجازی (VR) توچال نیز می توانید انواع و اقسام بازی های هیجان انگیز روز جهان را تجربه کنید.

سورتمه مجموعه تفریحی توچال

سورتمه توچال توسط یک شرکت آلمانی به نام شرکت ویگاند در سال 94 ساخته شده است. این سورتمه 1420 متر طول دارد و سواری با آن هیجان زیادی را به همراه خواهد داشت.

هنگام سواری این سورتمه، حواستان باشد که لبخند بر لب داشته باشید، چرا که دوربین مخصوص سورتمه از شما در حین سواری عکس می گیرد. در انتهای راستا، مسئولان این سورتمه عکس را به شما نمایش خواهند دارد و در صورت تمایل می توانید آن را بخرید. سورتمه توچال، طولانی ترین خط سورتمه در کشور را دارد.

تله سیژ مجموعه تفریحی توچال

اگر از ارتفاع می ترسید، تله سیژ را فراموش کنید! تله سیژ توچال شما را از ایستگاه یک تا رستوران چشمه بالا می برد. اگر از این مکان حدود 200 متر به سمت بالا پیاده روی کنید، به نیمکت و آلاچیق هایی می رسید که تمام تهران از آن ها به خوبی تعیین است.

تله کابین

تله کابین 7500 متری توچال، یکی از طولانی ترین تله کابین های پیوسته در جهانست. عملیات احداث این تله کابین در سال 53 شروع و در سال 1357 سرانجام یافت. البته نگران نباشید، در طی این سال ها بازسازی های خوبی بر روی خط صورت گرفته است. با تله کابین توچال، می توان تا ایستگاه هفت این مجموعه بالا رفت.

محوطه تفریحی بام تهران

بسیاری از مردم فقط برای تماشای شهر تهران به این مکان می آیند. دور تا دور این محوطه، نیمکت هایی وجود دارد که مردم بر روی آن ها می نشینند و منظره زیبای شهر تهران را نظاره می نمایند. بام تهران، به خصوص در هنگام شب که چراغ همه خانه های شهر روشن است، بسیار زیباست. بیشتر رستوران ها و کافه های مجموعه توچال نیز در همین محوطه واقع شده است.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: مجله دلگرم
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 6820

به "تفریح در بام تهران : نگاهی به جاذبه های گردشگری مجموعه تفریحی توچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریح در بام تهران : نگاهی به جاذبه های گردشگری مجموعه تفریحی توچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید