تغییر اولویت پذیرش دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش دوست بلاگ، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در بررسی ظرفیت های پذیرش دانشجوی دانشگاه رازی برای سال تحصیلی 1400-1399، اولویت پذیرش با دانشجویان مقطع کارشناسی بوده است.

تغییر اولویت پذیرش دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه

غلامرضا سالمیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به ابلاغ سند الزامات هدفمندی پایان نامه ها و معیار جدید سهمیه بندی دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این مقوله، پیشتر در دانشگاه رازی مورد بررسی قرار گرفته و از قبل، مجموعه ای از اقدامات را در این باره آغاز کرده ایم.

سالمیان افزود: علیرغم رویکرد کاهشی آئین نامه پذیرش دانشجو، امسال در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی به واسطه وجود آئین نامه ای که از سال 94 تا به امروز اجرا شده، با مشکل خاصی روبرو نخواهیم بود و حتی کمتر از ظرفیت پذیرش عادی بر اساس شیوه نامه، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی الزاما مترادف با مفهوم کاستن نیست، اظهار کرد: در بخش رویکرد کاهشی آئین نامه پذیرش دانشجو، ممکن است بتوانیم موارد دیگری را هم مدنظر قرار دهیم؛ به عنوان مثال در بحث تحصیلات تکمیلی، نگاه کیفی هم خواهیم داشت.

وی در ادامه، نسبت دانشجو به استاد را یکی از شاخص های نظام جدید رتبه بندی ISC دانست و گفت: در این خصوص دو رویکرد را می توان اتخاذ کرد؛ یک رویکرد اینکه تعداد اساتید را بیشتر کنیم و یک رویکرد اینکه تعداد پذیرش دانشجو را کم کنیم. قاعدتا رویکرد اول مستلزم شرایط دیگری بوده که ممکن است از اختیار و اراده آموزش یا حتی دانشگاه خارج باشد و رویکرد دوم نیز ممکن است نتایج مفیدی برای دانشگاه در پی نداشته باشد. بر این اساس و با توجه به موقعیت دانشگاه رازی در استان، فرایند کاهش پذیرش دانشجو به آن شکلی که مد نظر بود پذیرفته نمی شد و اگر قرار بود فرایند کاهشی اتفاق بیافتد در رشته هایی بود که بازار کار مناسبی ندارند و به روز نیستند اما صدور آیین نامه مذکور نظم خاصی را ایجاد کرد.

سالمیان اظهار کرد: در سال های گذشته در بررسی ظرفیت ها، اهمیت و اولویت با دانشجویان مقطع دکتری، سپس مقطع کارشناسی و در پایان مقطع کارشناسی ارشد بود، اما امسال این نگاه بر عکس شده و مقطع کارشناسی اهمیت بیشتری پیدا کرده؛ چرا که از ظرفیت پذیرش دانشجو کاسته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8791

به "تغییر اولویت پذیرش دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر اولویت پذیرش دانشجو در دانشگاه رازی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید