تعداد اعضا حزب کمونیست چین به حدود 92 میلیون نفر رسید

به گزارش دوست بلاگ، بر اساس آمارهای موجود در کتاب سفید نظام حزبی نوین چین منتشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین، تا انتها سال 2019 تعداد اعضای حزب کمونیست چین به 91 میلیون و 914 هزار نفر رسیده است.

تعداد اعضا حزب کمونیست چین به حدود 92 میلیون نفر رسید

از روزنامه مردم چین، در سال 1921 حزب کمونیست چین در شرایط مسائل داخلی و خارجی و بحران اجتماعی بی سابقه در این کشور تاسیس شد. این حزب از زمان تاسیس، همیشه جستجوی خوشبختی برای مردم چین و احیای ملت چین را هدف و ماموریت اصلی خود دانسته، به پیشبرد امور حزب و مردم در راستا درست کمک رسانده و به دستاوردهای درخشان دست یافته است.

در این سند آمده است: همکاری حزب کمونیست با احزاب دیگر کشور و مشورت همه این احزاب برای اداره کشور، یکی از پایه های نظام سیاسی چین است.

این کتاب می افزاید: حزب کمونیست چین با هشت حزب دیگر کشور و دیگر شخصیت های غیرحزبی همکاری درازمدت و صمیمانه دارد و اعضای دیگر احزاب و شخصیت های کشور در مجلس، دولت و دستگاه قضایی را به ایفای نقش خود تشویق می نماید.

بر اساس این گزارش، این نظام حزبی که در چین به آن نظام حزبی نوین گفته می گردد، یک گزینه اجتناب ناپذیر تاریخی و یک نوآوری برجسته، مفید و حیاتی است و در عین حال مظهر فرهنگ سنتی ملت چین به تعداد می رود و ماهیت یک نظام سوسیالیستی را نشان می دهد که برای توسعه کشور، رستاخیز ملت، پیشرفت جامعه و افزایش رفاه مردم بسیار مناسب است.

پر رنگ شدن حضور زنان چینی در مدیریت کشور

طبق داده های کتاب سفید نظام حزبی نوین چین بیش از 2 میلیون و 620 هزار نماینده زن در مجالس سطوح مختلف چین حضور دارند و تعداد آنها هم همچنان رو به افزایش است.

در سیزدهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین 742 نماینده زن حضور دارند که یک چهارم اعضای کل مجلس را تشکیل می دهند.

علاوه بر این، تعداد مدیران زن شرکت های مختلف در چین هم افزایش یافته است. در سال 2019، نسبت مدیران و ناظران زن در شرکت های چینی به ترتیب به 33.4 و 36.4 درصد از مجموع کل مدیران کشور رسیده بود.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10609

به "تعداد اعضا حزب کمونیست چین به حدود 92 میلیون نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد اعضا حزب کمونیست چین به حدود 92 میلیون نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید