تشدید تنشها بین اتیوپی و مصر

به گزارش دوست بلاگ، با استقرارپدافند موشکی اتیوپی در اطراف سد رنسانس تنش بین دو کشور آفریقایی مصر و اتیوپی بابت پر کردن این سد وارد فاز جدید شد.

تشدید تنشها بین اتیوپی و مصر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنش بین دو کشور آفریقایی اتیوپی و مصر، رسانه ها از استقرار موشکهای زمین به هوای ارتش اتیوپی در اطراف سد رنسانس بزرگ اتیوپی خبر می دهند.

به نوشته وبگاه العربی تنش بین این دو کشور پس از آن افزایش یافت که اتیوپی گفت پرکردن سد رنسانس را به تعویق نمی اندازد و از سوی دیگر عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر نیز دستور آماده باش کامل نیروهای خود را داده است. اینک گفته می شود که پدافند موشکی اتیوپی نزدیک این سد مستقر شده است.

مذاکرات بین مصر و اتیوپی پس از امتناع آدیس آبابا از امضا توافقنامه آمریکایی در زمینه زمان بندی در پر کردن سد رنسانس به شکست انجامید. این در حالی است که مصر و سودان به شدت مخالف پر شدن این سد از سوی اتیوپی هستند زیرا مصر به ویژه نگران این است که پر شدن این سد با آب رود نیل منجر به خشکسالی شود.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی طی گفت وگو با خبرگزاری این کشور گفته ست که اتیوپی تعهدی برای اطلاع رسانی در این زمینه به مصر و سودان ندارد.

بر پایه گزارشها، السیسی روز سه شنبه بعد از دیدار با وزیر دفاع خود و دیگر مقامات نظامی به آنها گفته برای دفاع از امنیت مصر در بالاترین سطح آمادگی باشند. از سوی دیگر گفته می شود که استقرار موشکهای ارتش اتیوپی در امتداد این سد در ماه ژوئن (خرداد) تکمیل شود. اتیوپی این موشکها را از روسیه و برخی منابع دیگر تهیه کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 5083

به "تشدید تنشها بین اتیوپی و مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنشها بین اتیوپی و مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید