تدوین پیش نویس پروتکل های بهداشتی برای سفرهای خارجی در دوران کرونا

به گزارش دوست بلاگ، معاون گردشگری کشور ضمن تاکید بر اولویت سلامت مردم و گردشگران، از تدوین پیش نویسی از پروتکل هایی جامع بهداشتی و ایجاد چارچوب برای سفرهای خارجی در دوران کرونا اطلاع داد.

تدوین پیش نویس پروتکل های بهداشتی برای سفرهای خارجی در دوران کرونا

ولی تیموری، معاون توریستی کشور در نشستی که روز شنبه پنجم مهرماه 99 به مناسبت روز جهانی توریستی برگزار گردید، ضمن گرامی داشت این روز و تاکید بر شرایط ویژه صنعت توریستی در دوران کرونا، اعلام کرد:

بر اساس آخرین اخباری که سازمان جهانی توریستی ارائه نموده است، حدود 65 درصد ریزش را در بعد سفرهای بین المللی تا به امروز در جهان داشتیم. نیمه اول سال میلادی ملاک این آمار است، یعنی سه ماه نخست سال نو میلادی، صنعت توریستی بسیاری از کشورها درگیر کرونا نبوده است.

ولی تیموری با بیان احتمال ادامه رکود صنعت توریستی در سطح بین الملل، به بازگشایی تدریجی مرزها و تسهیل محدودیت ها در 53 درصد از کشورها اشاره نمود و گفت:

در ابعاد بین المللی صحبت هایی را می شنویم؛ اما واقعیت امر این است که پروتکل های بهداشتی را بسیار سختگیرانه اجرا می نمایند، این طور نیست که کشوری بدون هیچ دغدغه ای توریست خارجی بپذیرد یا به رونق توریستی داخلی خود بپردازد.

معاون توریستی کشور با تاکید بر اولویت سلامت مردم، به مطرح شدن موضوع سفر هوشمند به وسیله وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اشاره نمود و گفت:

طریق فعالان توریستی برای سفر برنامه ریزی شده و از این نظر اطمینان داریم پروتکل های ابلاغی که قبلا در اختیار آن ها قرار گرفته به شکل کامل اجرا می گردد و آن ها خودشان دغدغه سلامت مردم را دارند. می توانیم امروز اعلام کنیم سفر در چارچوب پروتکل های بهداشتی مورد تایید ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا قرار گرفته است.

معاون وزیر میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با بیان اینکه اعمال محدودیت ها به ستادهای استانی سپرده شده است تا شورای تامین هر استان، با توجه به شرایط منطقه محدودیت های لازم را وضع کند، از موضعی، موردی و مقطعی بودن این محدودیت ها اطلاع داد؛ گرچه وی در ادامه تاکید نمود:

در سطح ملی آن چیزی که به عنوان مصوبه قانونی دولت برای سفرهای داخلی در چارچوب پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده، محدودیتی وجود ندارد.

تیموری ضمن یادآوری کوشش های صورت گرفته برای ابعاد بین المللی سفرها، بر لزوم ایجاد تفاهم نامه های بین المللی و منطقه ای تاکید نمود و گفت:

کوشش کردیم تا نظرات تمام دستگاه هایی که در بعد سفرهای خارجی به این موضوع مرتبط هستند، شنیده گردد. پروتکل جامعی را نیز با نظر همه دستگاه هایی که متولی یا مرتبط با سفر بین الملل هستند، جویا شدیم و به این منظور پیش نویسی را در اختیار وزارت بهداشت به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بیماری کرونا قرار دادیم که با ابلاغ و تصویب آن موضوع سفرهای بین المللی هم در چارچوبی که تعیین شده انجام گردد. تا بیش از این در عرصه بین المللی و منطقه ای از کشورهای اطراف خودمان عقب نمانیم. به هر حال شرایط مالی سخت و سخت است و اگر به این شرایط یاری نکنیم و نتوانیم زودتر تبادلات بین المللی را که قطعا توریستی یکی از آن هاست، سر و سامان دهیم، ابعاد مالی در پی خواهد داشت.

منبع: کجارو / میراث آریا
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13528

به "تدوین پیش نویس پروتکل های بهداشتی برای سفرهای خارجی در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدوین پیش نویس پروتکل های بهداشتی برای سفرهای خارجی در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید