تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد

به گزارش دوست بلاگ، نخستین جلد از مجموعه 10 جلدی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از انقلاب اسلامی رونمایی شد.

تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نخستین جلد از مجموعه 10 جلدی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات و نصرالله توریست دستیار ویژه رئیس جمهوری در دولت الکترونیک در محل انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، جلد نخست این مجموعه که با ایده و اهتمام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات به انتها رسیده است شامل فرازهایی از دانش و تجربیات مدیریتی مرتضی نبوی، سید محمد غرضی، محمدرضا عارف، رضا تقی پور، محمدحسن نامی و نصرالله توریست در دوره سرپرستی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر و وارد بازار شده است.

آذری جهرمی در آیین رونمایی تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات گفت: از دو سال پیش و با پیشنهاد مرکز روابط عمومی، ایده تاریخ شفاهی را شروع کردیم چون معتقد بودیم دانش و تجربه های مدیریت وزرا و مدیران در دولت ها راهگشای جهت پیش روی ما است و وظیفه داریم بنیان هایی را که مدیران قبلی بنا نهاده اند تقویت کنیم و به ثمر برسانیم.

وزیر ارتباطات اضافه نمود: امروز در محوطه وزارت ارتباطات فضای بزرگی به نام باغ مشاهیر نام گذاری شده و برای هریک از وزرا و معاونان قبلی درختی به یادگار غرس شده است تا یاد و نام وزرا و معاونان سابق این وزارتخانه به یادگار ماندگار گردد.

وی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات تنها وزارتخانه ای است که اقدام به تدوین و انتشار تاریخ شفاهی خود نموده است، اظهار امیدواری کرد که تمام مجلدات 10 گانه تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات تا خاتمه دولت فعلی منتشر گردد و در دسترس پژوهندگان و مدیران آینده قرار گیرد.

همچنین سیدجمال هادیان، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و مدیر پروژه تاریخ شفاهی ارتباطات، گفت: ضبط و تدوین تاریخ شفاهی از دو سال پیش شروع شد و در مجموع 45 وزیر و معاون وزیر شاغل بعد از انقلاب در ادوار مختلف روبروی دوربین تاریخ شفاهی قرار گرفتند.

وی اضافه نمود: حاصل این کوشش دوساله 10 جلد کتاب و 20 مستند تلویزیونی است که تا به امروز یک جلد کتاب و سه مستند منتشر شده است و به تدریج تمامی مجلدات و مستندهای تصویری منتشر خواهد شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9048

به "تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ شفاهی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید