بوم گردی هایی که در دل خود گنجینه هایی ارزشمند و مخفی دارند

به گزارش دوست بلاگ، یکی از شیوه های نوین در سفر که در سال های اخیر از سوی مسافران و گردشگران بسیار مورد توجه قرار گرفته است، بوم گردی نام دارد. در شیوه بوم گردی معمولاً طبیعت گردی یا گردشگری طبیعت مورد توجه قرار می گیرد که هدف اصلی آن سفر به دل طبیعت و منطقه ها بکر و بعلاوه آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه ها است. اقامتگاه های بوم گردی معمولاً مکان های اقامتی لوکس نیستند و ممکن است امکانات هتل های چند ستاره را نداشته باشند؛ اما اقامتگاه هایی هستند که با تمام سادگی گنجینه هایی در دل خود دارند که اقامت در آن ها می تواند به یکی از لذت بخش ترین تجربه های زندگی تبدیل گردد.

بوم گردی هایی که در دل خود گنجینه هایی ارزشمند و مخفی دارند

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

در ادامه با چند نمونه اقامتگاه بوم گردی در ایران آشنا می شویم که جزو زیباترین اقامتگاه هایی هستند که مسافران و توریستان می توانند اوقات خاطره انگیزی را در آن ها سپری نمایند.

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا

اگر قصد سفر به یزد و بازدید از جاذبه های توریستی و تاریخی این شهر را دارید، اقامتگاه بوم گردی انار عقدا گزینه عالی برای اقامت در طول مدت زمان سفر به شمار میرود. این اقامتگاه که در فاصله 90 کیلومتری شهر یزد و 35 کیلومتری شهر اردکان واقع شده است. این اقامتگاه سنتی و زیبا که در روستای تاریخی عقدا واقع شده است دارای یک بنای ساخته شده از خشت و گل است و 15 اتاق برای اقامت مسافران و توریستان دارد. این اقامتگاه یک خانه تاریخی با حدود 300 سال قدمت است که در دوران حکومت صفویه در ایران ساخته شده است. توریستان با اقامت در این بوم گردی زیبا تجربه اقامت در یک بنای تاریخی با گنجینه های ارزشمند را خواهند داشت.

اقامتگاه بوم گردی سرای آرین

در جنوبی ترین نقطه ایران در جزیره هرمز یکی دیگر از اقامتگاه های بوم گردی زیبا و چشم نواز وجود دارد که طراحی آن به صورت کلبه های سنتی جدا از هم با سقف های مدور است. فضای داخلی کلبه های این اقامتگاه با تزئینات و معماری اصیل جنوب ایران ساخته شده است که می توان به کاشی کاری های سنتی و حصیربافی اشاره نمود. این کلبه ها که به صورت سوئیت های اختصاصی طراحی شده اند معمولاً یک یا دو تخته هستند. در محوطه بیرون یک تنور سنتی بزرگ وجود دارد که در آن غذاهای محلی منطقه به روش سنتی طبخ و برای مهمانان سرو می گردد. بدون شک این اقامتگاه گزینه عالی برای سفر و اقامت چندروزه در آب های نیلگون خلیج فارس است.

اقامتگاه بوم گردی داروک

از جنوبی ترین نقطه ایران به شمالی ترین نقطه سفر می کنیم جایی که در فاصله 15 کیلومتری از شهر ماسال و 35 کیلومتری از ماسوله واقع شده است. اقامتگاه داروک یک خانه سنتی است که معماری اصیل خانه های گیلکی را دارد و در دو طبقه و 4 سوئیت از مسافران و توریستان پذیرایی می نماید. این اقامتگاه در یک محیط سرسبز و زیبا واقع شده است که منظره ها مجذوب کننده آن چشم های هر بیننده را نوازش می نماید. این اقامتگاه که کاملاً به صورت سنتی طراحی شده است دارای تخت نبوده و سرویس خواب آن به صورت کف خواب است. مسافران در این اقامتگاه می توانند انواع غذاهای سنتی محلی را برای وعده های مختلف سفارش داده و نوش جان نمایند.

اقامتگاه بوم گردی یارا

از گیلان به سمت مازندران و شهر تنکابن حرکت می کنیم و در دل ارتفاعات جنگل 3 هزار یکی از زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران با نام یارا قرار گرفته است. طراحی این اقامتگاه به صورت 2 کلبه مربعی شکل و 1 کلبه مدور است که محوطه اطراف آن دارای برکه و حوض های زیبا و باغچه های گل کاری شده است. این کلبه ها که در دل طبیعت بکر و زیبای جنگل های 3 هزار در منطقه تنکابن واقع شده اند دارای امکانات بسیار خوبی هستند که اقامتی رؤیایی و خاطره انگیز را برای مهمانان رقم می زنند.

اقامتگاه بوم گردی نگار ورزنه

در فاصله کوتاهی از کویر ورزنه در فلات مرکزی ایران و استان اصفهان این اقامتگاه بوم گردی واقع شده است. شهر ورزنه را می توان یکی از تاریخی ترین شهرهای مرکزی ایران دانست که با اقامت در بوم گردی نگار، توریستان و مسافران می توانند از محیط زیبا و منحصر به فرد کویری منطقه لذت برده و اقامت در خانه های سنتی کویری را تجربه نمایند. در معماری این اقامتگاه به طراحی و چیدمان سنتی و اصیل اصفهان و خانه های کویری توجه زیادی شده است. این مجموعه که دارای 12 سوئیت بوده و امکانات متعددی مجهز شده است. اقامت در این مجموعه برای افرادی که علاقه مند به طبیعت گردی در منطقه ها مرکزی و کویری ایران هستند، گزینه ایده آلی به شمار میرود.

اقامتگاه بوم گردی پارسه تخت جمشید

این اقامتگاه زیبا در نزدیکی یکی از مهم ترین و برجسته ترین آثار تاریخی ایران، یعنی تخت جمشید واقع شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این اقامتگاه نزدیک بودن آن به آثار تاریخی برجسته شیراز و استان فارس است که باعث شده این مجموعه با استقبال زیادی از طرف توریستان داخلی و خارجی روبرو گردد. این مجموعه زیبا که طراحی و معماری سنتی دارد دارای هشت اتاق است که از مسافران و توریستان پذیرایی می نماید که یکی از ویژگی های جالب آن عدم وجود تخت در اتاق ها و کف خواب بودن سرویس های خواب است. بعلاوه مسافران و مهمانان می توانند انواع غذاهای سنتی شیرازی را برای وعده های مختلف سفارش داده و نوش جان نمایند.

اقامتگاه بوم گردی آنیل

در شمال غربی ایران و در منطقه آزاد ارس اقامتگاه آنیل واقع شده است که فاصله کوتاهی تا منطقه دیدنی جلفا دارد. این اقامتگاه دارای دو بخش مدرن و سنتی است که توانایی پذیرایی از 23 توریست را دارد.

اقامتگاه بوم گردی عشایری دورنا

این اقامتگاه که در مشکین شهر اردبیل واقع شده است در یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها ایران قرار گرفته است. این اقامتگاه عشایری که در دامنه کوه های سبلان واقع شده است طراحی کاملاً سنتی و الهام گرفته از سبک زندگی عشایر و روستاییان این منطقه دارد. واحدهای اقامتی این مجموعه شامل کلبه های کوهستانی، چادرهای عشایری شاهسون و کاروان سرا است که مسافران و توریستان می توانند اقامتی به یادماندنی را در این مجموعه زیبا تجربه نمایند.

رزرو برترین اقامتگاه های بوم گردی

در سال های اخیر اقامتگاه های بوم گردی با توجه به ویژگی های خاصی که دارند، بسیار مورد توجه توریستان و مسافران به منظور اقامت قرار گرفته اند. این اقامتگاه ها که معمولاً خانه های سنتی و بومی مردم منطقه ها مختلف هستند یا با الهام از معماری و سنت های آن منطقه طراحی و ساخته شده اند، گزینه ای عالی برای افراد علاقه مند به توریستی طبیعت یا طبیعت گردی هستند. بعضی از این اقامتگاه های بوم گردی با توجه به ویژگی ها و شاخصه هایی که دارند بیشتر مورد توجه بوده و با استقبال زیادی از سوی توریستان روبرو می شوند. با توجه به امکان رزرو اقامتگاه های بوم گردی به صورت آنلاین، علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت جاباما، این اقامتگاه های خاص و شاخص را مشاهده نموده و نسبت به رزرو آن اقدام نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 15 بهمن 1401 بروزرسانی: 15 بهمن 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 16800

به "بوم گردی هایی که در دل خود گنجینه هایی ارزشمند و مخفی دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوم گردی هایی که در دل خود گنجینه هایی ارزشمند و مخفی دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید