با پینوکس وبسایت دلخواهت را بساز

به گزارش دوست بلاگ، با شکل گیری کسب و کارهای جدید در روزگار کنونی، چه افرادی باشیم که از خدمات مشاغل مختلف در فضای مجازی استفاده می کنیم و چه صاحبان کسب و کارهایی باشیم که محصولاتی را در بستر اینترنت ارائه می دهیم، نیازهای ما روز به روز گسترده تر و متنوع تر شده است.

با پینوکس وبسایت دلخواهت را بساز

امروزه دیگر کمتر کسب و کاری است که به فکر داشتن وبسایت یا بستر ویژه ای در فضای مجازی نباشد و برایش هزینه نکند.

در بسکمک از امور اداری، فرایند اجرایی بسکمک از کارهای خدماتی و مشاغلی که با عرضه و فروش یک محصول سرو کار دارد به پلتفرمی نیاز پیدا می کنند که کسب و کار آنلاین خود را به کمکش مدیریت کنند یا آن را به میزکاری برای خود تبدیل کنند اما یکی از چالش های بزرگ صاحبان مشاغل این است که برای استفاده از این ابزارهای مجازی آمادگی ندارند یا هنوز به طور کامل به روش های استفاده از آن مسلط نیستند. این مسئله ای است که کارشناسان شرکت توسعه سپهر ایرانیان وسام راه حلی برای آن ارائه کرده اند.

یوسف علی پور، مدیر عامل و اسماعیل بحرانی فرد، رئیس هیأت مدیره شرکت توسعه سپهر ایرانیان وسام معتقدند بعد از چند سال تجربه در زمینه نرم افزار توانسته اند راهکاری برای ورود آسان به فضای مجازی پیدا کنند و با ارائه پلتفرم پینوکس حتی به افرادی خدمات ارائه دهند که با برنامه نویسی آشنا نیستند اما قصد راه اندازی وبسایت یا سرویس آنلاین را دارند. دانش و مهارت آنها در زمینه نرم افزار و داشتن تحصیلات مرتبط با این موضوع به آنها کمک کرده است تا بتوانند نیاز کسب و کارها در فضای مجازی را به خوبی درک کنند و برای برآورده کردنش، تدابیر لازم را بیاندیشند. گفتنی است محصول پینوکس در سال 98 آماده و به بازار ارائه شده و شرکت توسعه سپهر ایرانیان وسام هم در سال 99 مجوز شرکت های خلاق و نوآور را به دست آورده است.

پینوکس چه خدماتی ارائه می دهد؟

انواع سرویس های آنلاین را می توان بدون محدودیت با پلتفرم پینوکس پیاده سازی کرد که با نصب هر اپلیکیشن از مارکت پینوکس می توانید قابلیت جدیدی به وبسایت خود اضافه کنید و این اپلیکیشن ها به شکلی انعطاف پذیر و یکپارچه قابل مدیریت هستند.

چشم انداز پیش روی پینوکسی ها

یوسف علی پور، مدیر عامل شرکت توسعه سپهر ایرانیان وسام می گوید: ما اعتقاد داریم پینوکس می تواند در بازار های بین المللی نقش مهمی ایفا کند. چشم انداز ما ایجاد یک اکوسیستم تحت وب در جهان است که مشابه پلتفرم اندروید عمل کند.

برای مثال هر توسعه دهنده امکان توسعه اپلیکیشن های تحت وب و انتشار آن روی مارکت پینوکس را دارد. بنابراین اپلیکیشن های مختلف به شکل پازل در کنار هم قرار می گیرند و استفاده کنندگان این امکان را دارند که با چیدن اپلیکیشن ها در کنار هم یک سایت یا سرویس آنلاین را ایجاد کنند.

اسماعیل بحرانی فرد، رئیس هیأت مدیره شرکت نیز می افزاید: یکی از برنامه هایی که ما در پینوکس دنبال می کنیم راه اندازی پینوکس ابری است؛ یعنی پلتفرم پینوکس را با یک ثبت نام ساده به صورت کپسول شده در اختیار کاربران قرار دهیم و در پینوکس ابری این امکان فراهم است که میزان فضا و پهنای باند خود را مدیریت کنند.

مزیت های پینوکس در مقایسه با نمونه های مشابه

دسترسی به گرافیک و تنظیمات دلخواه یکی از معضل های همیشگی افرادی که تمایل به داشتن وبسایت و سرویس آنلاین دارند این است که پیچیدگی و رابط کاربری نامناسبی دارند مانند وردپرس(WordPress) که معماری آن قدیمی است. همچنین از طرفی سرویس های سایت ساز نمونه WIX هستند که قابلیت توسعه پذیری ندارند اما پینوکس با توجه به معماری نرم افزاری مدرن و Open Source بودن و طراحی ماژولار قابلیت استفاده گسترده تر و ساده تری را برای توسعه دهندگان و از طرفی برای وب مسترها به شکلی ساده و گرافیکی ارائه می کند.

خدمات رایگان

شما برای استفاده از هسته پینوکس هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و استفاده از آن برای همیشه رایگان است. بسکمک از اپ های کاربردی پینوکس هم در مارکت به صورت رایگان قابل استفاده هستند.

خاصیت منبع باز

پینوکس به شکل منبع باز (Open Source) و تحت لایسنس MIT در گیت هاب منتشر شده است تا همه افراد از سراسر جهان که توانایی مشارکت در توسعه آن را دارند بتوانند سهمی مهم در رشد آن داشته باشند و همین باعث می شود پینوکس همیشه در راستا رشد و توسعه قرار داشته باشد.

عدم نیاز به آموزش و مهارت طراحی سایت

اگر فردی به اصول طراحی سایت آشنا نباشد و بخواهد سایت خودش را بسازد یا سرویس آنلاین برای کسب و کارش راه اندازی کند، می تواند بدون نیاز به بسترهای خارجی و بدون این که لازم باشد آموزش های طولانی مدت ببیند از خدمات پینوکس استفاده کرده و بدون دردسر ایده هایش را در وب اجرایی کند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9677

به "با پینوکس وبسایت دلخواهت را بساز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با پینوکس وبسایت دلخواهت را بساز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید