بازار واردات تجهیزات تشخیصی و درمانی از رونق افتاد

به گزارش دوست بلاگ، شرکت های دانش بنیان و خلاق طی چند سال اخیر با وجود همه موانع و کمبودها؛ احتیاج های صنایع را تامین و زمینه توسعه علمی کشور را فراهم کردند.

بازار واردات تجهیزات تشخیصی و درمانی از رونق افتاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار ثبت شده در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان از مرز 6 هزار و 694 و شرکت های خلاق از یک هزار و 523 مجموعه عبور نموده است تا کوشش ها برای تامین بومی احتیاج ها و تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور بیش از پیش گردد. این شرکت ها در حوزه های فناورانه ای، چون مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی، کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی، سخت افزار های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار های رایانه ای، خدمات تجاری سازی و صنایع فرهنگی، خلاق و علوم انسانی و اجتماعی فعالیت می نمایند.

مجموعه های دانش محور و توانمندی که به همه عرصه های علمی ورود کردند و توانستند بخش بزرگی از احتیاج ها را پاسخ دهند. این شرکت ها به عنوان یکی از مهم ترین بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری؛ به ارتقای فراوری داخلی یاری کردند و وابستگی به بازار جهانی را کاهش دادند.

یکی از حوزه های بهره مند از این خدمات، عرصه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان است که با کوشش 414 مجموعه دانش بنیان در 4 حوزه فراوری مواد اولیه سنتتیک دارویی و مکمل (مواد موثره، اکسپیان و استاندارد)، فرمولاسیون های پیشرفته دارویی، مکمل ها و آرایشی بهداشتی، دارو، فرآورده ها و خدمات زیستی و تشخیصی و دارو های گیاهی توسعه یافته است.

بعضی مجموعه های فعال در این حوزه شامل هوشمند فناوران سلامت گستر چابک، هلث پارسیان، پارسی ژن راه کهکشان، ویرا سلول، فن آوری بن یاخته های رویان، فراوریی و تجاری بهان سار، پادتن ژن فناور، هوم ایمن زیست فناور، فناوران وندا فارمد، بهار زیست آزما پژوه و ... می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14262

به "بازار واردات تجهیزات تشخیصی و درمانی از رونق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار واردات تجهیزات تشخیصی و درمانی از رونق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید