این میوه ها را حتما هر روز بخورید

به گزارش دوست بلاگ، بیشتر میوه ها علاوه بر طعم دلپذیر، دارای مزایای بسیاری برای سلامت بدن هستند، اما بعضی میوه ها از ارزش بالاتری برخوردارند.

این میوه ها را حتما هر روز بخورید

مصرف منظم میوه در رژیم غذایی به شما یاری می نماید تا ویتامین ها و مواد معدنی ضروری، آنتی اکسیدان ها و فیبر مورد احتیاج بدن را دریافت کنید. خطر حملات قلبی، سکته مغزی و سرطان در افرادی که بیشتر میوه می خورند، کمتر است.

بعلاوه یک مطالعه استرالیایی در سال 2021 نشان داد آمار ابتلا به دیابت نوع 2 در افرادی که حداقل دو وعده میوه در روز مصرف می نمایند، 36 درصد پایین تر است.

گفته می گردد بعضی از انواع میوه ها نسبت به بقیه، از ارزش غذایی و مزایای سلامتی بیشتری برخوردارند. در ادامه به پنج مورد از آن ها اشاره می گردد.

1) سیب

سیب منبع عالی فیبر است و در حفظ سلامت روده و قلب نقش بسزایی دارد. یک مطالعه کوچک در سال 2020 نشان داد که خوردن دو عدد سیب در روز به مدت 8 هفته باعث کاهش کلسترول بد، تری گلیسیرید و سایر نشانگر های بیماری قلبی در افراد می گردد. بعلاوه فیبر محلول موجود در سیب به تغذیه باکتری های مفید روده یاری می نماید.

2) گیلاس

گیلاس میوه ای خوشمزه و مملو از مواد مغذی و مفید از جمله آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضدالتهابی است که در کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو نقش دارند.

3) آلو خشک

اگر یافتن یا نگهداری آلوی تازه برایتان سخت است، بد نیست آلوی خشک شده را امتحان کنید. بر اساس مطالعات، خوردن پنج عدد آلو خشک در روز به حفظ تراکم استخوان، به ویژه در افراد مبتلا به پوکی استخوان، یاری می نماید.

4) موز

موز میوه ای عالی برای تأمین انرژی، به خصوص قبل از ورزش، است. یک موز میانه دارای 27 گرم کربوهیدرات برای سوخت رسانی به بدن است و به راحتی هضم می گردد.

5) هندوانه

هندوانه سرشار از لیکوپن است؛ آنتی اکسیدانی که می تواند خطر ابتلا به بعضی سرطان ها را کاهش دهد و سلامت قلب را بهبود ببخشد. لیکوپن، دلیل قرمز بودن هندوانه است و در میوه های دیگری مانند گریپ فروت و حتی گوجه فرنگی نیز یافت می گردد.

شاید جالب باشد که بدانید پوست هندوانه نیز خاصیت خوراکی دارد و سرشار از فیبر و حاوی اسید های آمینه مفیدی مانند سیترولین است که سلامت قلب را بهبود می بخشند.

منبع: برنا

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1402 بروزرسانی: 1 خرداد 1402 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 17827

به "این میوه ها را حتما هر روز بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این میوه ها را حتما هر روز بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید