امکان فراوری انبوه شیلد حفاظتی برای برطرف احتیاج کشور

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/بوشهر عضو جامعه مخترعین کشور گفت: شیلد حفاظتی را کاملا به شکل بومی شده طراحی و فراوری نموده ایم و همچنین در این زمینه امکان فراوری انبوه برای برطرف احتیاج استان و کشور وجود دارد.

امکان فراوری انبوه شیلد حفاظتی برای برطرف احتیاج کشور

ضیاءالدین لیراوی در گفت وگو با خبرنگاران مطرح کرد: با توجه به کمبود تجهیزاتی که کادر درمان با آن دست و پنجه نرم می کردند و هر روز اخباری مبنی بر دچار شدن کادر درمان به بیماری کرونا و حتی فوت این عزیزان مخابره میشد به لحاظ روحی تحت تاثیر قرار می گرفتم با توجه به فعالیتم در زمینه اختراعات و تجهیزات پزشکی با خود گفتیم یک گوشه از کار را در دست بگیریم تا به عزیزان کار درمان یاری گردد.

وی اضافه نمود: پس از اولویت بندی اولین موضوع در دستور کار این بود که دستگاه اتوماتیک فراوری ماسک فیلتردار را پیش بگیریم که پس از مشورت با دانشگاه علوم پزشکی بر اساس اولویت، فراوری شیلد حفاظتی را شروع کردیم و در حال حاضر 300 عدد شیلد حفاظتی با ویژگی های مورد نظر و مطلوب طراحی، فراوری و ارائه شده که در اختیار کادر درمان و بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی استان قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تجهیزات پزشکی لیان پزشک ابزار گفت: امکان فراوری بیشتر را داریم و در حد احتیاج امکان فراوری انبوه نیز وجود دارد، این در حالی است که حتی در کشور با کمبود این محصول روبرو بودیم؛ و اینکه به دلیل مسائل در واردات، فراوری این محصول بسیار کاربرد دارد. مزیت این کار اینکه فراوری محصول کاملاً بومی سازی شده است و تعداد مورد احتیاج را می توانیم با همان کیفیت مدنظر کادر درمان در اختیار آنان قرار دهیم.

عضو بنیاد نخبگان استان بوشهر اعلام کرد: در حوزه مبارزه با کرونا برای تامین تجهیزات پزشکی همچنین طرح و برنامه های دیگری نیز داریم که در هفته پیش رو آنالیز بیشتری بر روی آن انجام خواهد شد. یکی از این برنامه ها ساخت دستگاهی برای استفاده پزشکانی است که با بیماران مبتلا به کرونا سر و کار دارند خصوصا پزشکان عمومی و دندانپزشکان که در این مدت به نوعی کارشان رکود داشته است.

لیراوی شرح داد: این دستگاه بیمار را در شرایطی قرار می دهد که هنگام ویزیت با پزشک ارتباط مستقیم ندارد، پزشک به بیمار دسترسی دارد اما امکان اینکه هوای تنفس شده و یا ترشحات بیمار به پزشک سرایت کند وجود ندارد. همچنین قابلیت دفع ویروسی داشته و دارای سیستم هواساز و مکش است که ویروس ها را خنثی می نماید. نمونه اولیه این دستگاه تا انتها هفته آینده رونمایی خواهد شد، این محصول به لحاظ فنی می تواند کاربردی و راهگشا باشد.

وی گفت: در زمینه تامین تجهیزات و مواد اولیه مسئله ای نداشتیم و اعلام آمادگی کردیم که با همکاری دوستان دیگر و شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان بوشهر این توانایی وجود دارد که هر یک از تجهیزات پزشکی که از چرخه کار افتاده را مجدد به چرخه بازگردانیم و یا اینکه هر ایده ای از طرف کادر محترم درمان جهت مقابله با بیماری کرونا را در کمترین زمان ممکن به وسیله تیم و پتانسیل افرادی که در این زمینه کار می نمایند آنالیز نموده و اجرایی نماییم.

عضو جامعه مخترعین کشور با اشاره به فراوری و توزیع 300 شیلد حفاظتی اضافه نمود: این کار به شکل خودجوش و بدون هیچ یاری دولتی اجرا شده، همچنین آمادگی داریم که این محصول را به فراوری انبوه برسانیم تا احتیاج استان و کشور را رفع نماییم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4447

به "امکان فراوری انبوه شیلد حفاظتی برای برطرف احتیاج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان فراوری انبوه شیلد حفاظتی برای برطرف احتیاج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید