اسلام در انگلیس به یک دین بومی تبدیل شده است

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران: مجله اکونومیست چاپ انگلیس نوشت : افزایش تعداد مسلمانانی که در انگلیس متولد می شوند و تربیت بچه ها نزد ائمه جماعات در این کشور باعث شده که اسلام از یک دین مهاجر به دین بومی در انگلیس تبدیل گردد.

اسلام در انگلیس به یک دین بومی تبدیل شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط تحصیل در انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه رسانه های دیگر خبرنگاران، این مجله در تحلیلی که بر روی سایت اینترنتی خود منتشر کرد، با اشاره به افزایش چشمگیر مسلمانان در انگلستان، نوشت: هر هفته نزدیک به شش هزار مرد و زن مسلمان برای ادای نماز آدینه در یکی از مساجد محله وایت چابل واقع در بخش شرقی لندن گرد هم می آیند و ائمه آدینه در این مسجد خطبه های نماز آدینه را به سه زبان مختلف ایراد می نمایند تا معنای آن برای نمازگزاران مهاجر الجزایری، بنگلادشی، هندی، مراکشی، پاکستانی، سومالیایی و آفریقای جنوبی قابل فهم باشد.

این مجله به مهاجرت مسلمانان به انگستان اشاره نموده و اضافه نمود: مسلمانان در دهه های 60 و 70 قرن بیستم میلادی از کشورهای مختلف به خصوص بنگلادش و پاکستان به این کشور مهاجرت نموده اند و روحانیون و ائمه جماعات آنها به جز عده کمی، قادر به سخن گفتن به زبان انگلیسی نبودند و مسلمانان مجبور بودند به خطبه های نماز آدینه با زبان محلی آنان گوش فرا دهند.

اکونومیست همچنین نوشت: این شرایط در انگلستان در حال تغییر است و بنا بر گفته ابراهیم موجرا امام جماعت منطقه لایسیستر و عضو ارشد شورای مسلمانان انگلستان، تعداد ائمه جماعاتی که به زبان انگلیسی سخن می گویند رو به افزایش است. وی معتقد است که تعداد کمی از این افراد مهاجر هستند.

در این یادداشت، یکی از دلایل یادگیری آموزش زبان انگلیسی توسط ائمه جماعات، تأسیس شورای مشورتی ملی ائمه جماعات و مساجد ذکر شده که پس از انفجارهای سال 2006 میلادی در لندن به منظور آماده سازی و آموزش به ائمه جماعات برای مقابله با چالش های به وجود آمده شکل گرفته است.

دلیل دوم بر اساس یادداشت این مجله، عامل دموگرافی است؛ به این معنا که نسل های دوم و سوم از کسانی که نیم قرن گذشته به کشور انگلستان مهاجرت نموده اند، ممکن است به زبان های بنگالی و یا اردو آشنایی داشته باشند، اما بدون شک بسیاری از این افراد زبان انگلیسی را زبان اصلی خود می دانند.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3439

به "اسلام در انگلیس به یک دین بومی تبدیل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلام در انگلیس به یک دین بومی تبدیل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید