استمرار پرداخت یارانه 90 درصدی بلیت حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری
به گزارش دوست بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از استمرار پرداخت یارانه 90 درصدی بلیت حمل و نقل عمومی از سوی شهرداری اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران؛ سید جعفر تشکری هاشمی با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران در پی مسائل سیاسی نخواهیم بود و مجموعه مدیریت شهری، عرصه بازی های سیاسی نیست، گفت: شهردار تهران با تمام توان، پای کار میدانی برای شهر و شهروندان آمده است و ما هم به اسم اعضای شورای شهر، تمام قد از ایشان حمایت خواهیم کرد تا گره ای از گره های این شهر و مسائل مردم آن باز گردد.
آقای تشکری هاشمی امروز در برنامه سلام تهران شبکه 5 و در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه آیا از انتخاب شهردار تهران دفاع می کنید، تاکید نمود: نه تنها از شخص دکتر زاکانی دفاع می کنیم بلکه در طول 4 سال فعالیت به اسم شهردار تهران، حتماً از ایشان حمایت هم خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه تامین نشدن منابع اقتصادی و حمایت نکردن دولت ها از توسعه حمل و نقل عمومی، یک واقعیت تلخ تاریخی است، گفت: حتماً دولت، مسائل و مسائل مختلفی دارد، اما مهم ترین مسئله حمل و نقل شهر تهران، این است که با نظام یارانه ای اداره می گردد و به همین علت، احتیاجمند حمایت های دولت است.
وی با اشاره به اینکه اگر قرار باشد قیمت واقعی بلیت مترو و اتوبوس از مردم گرفته گردد، طبیعی است که تمایل به استفاده از حمل و نقل عمومی کاهش می یابد، گفت: به همین سبب است که دولت ها باید حمایت نمایند تا این سامانه ها با یارانه ای که دریافت می نماید، قادر به ادامه خدمات رسانی به مردم باشد.
تشکری هاشمی یکی از راه حل های تامین منابع از دولت را پیگیری مستمر اسم و گفت: در دوره های گذشته هم با مشکل تامین منابع از سوی دولت ها روبرو بودیم، اما یاد گرفتیم از دولت با جدیت پیگیری کنیم و پیگیر مطالبات بر حق شهروندان در حوزه حمل و نقل عمومی باشیم و همزمان، با تکیه بر منابع شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل عمومی را در اولویت اقدامات خود قرار دهیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، با بیان اینکه خرید واگن تازه به علت گران بودن با مسائلی روبرو است، ادامه داد: برای ساخت یک کیلومتر مترو تازه و تجهیزات آن باید یک هزار و 200 میلیارد تومان هزینه کنیم، قیمت ساخت 30 کیلومتر مترو برابر با 36 هزار میلیارد تومان است.
تشکری هاشمی با بیان اینکه شرایط کنونی و شیوع بیماری کرونا بیش از پیش، اهمیت احتیاج به توسعه حمل ونقل عمومی را به ما یادآور می گردد، گفت: یکی از مکان هایی که کرونا در آن لانه نموده است، ایستگاه ها و واگن های مترو و اتوبوس هاست که کمبود وسایل نقلیه شهری به تراکم جمعیت در ناوگان عمومی دامن زده است.
وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه به نقل از دکتر زاکانی شهردار تهران اعلام شده است، قیمت بلیت مترو بیشتر خواهد شد، یادآور شد: البته دکتر زاکانی این مطلب را تکذیب کرد و موضوع هزینه واقعی بلیت مترو در یک جلسه تخصصی و بر اساس برآورد های کارشناسی مطرح شده است، هزینه ای که تنها 2 هزار تومان آن از مسافران دریافت و بقیه آن در قالب یارانه از سوی مدیریت شهری تامین می گردد.
تشکری هاشمی در واکنش به شایعه افزایش قیمت بلیت مترو با ذکر این مطلب که طی 16 سال گذشته مردم قیمت واقعی بلیت مترو و اتوبوس را پرداخت ننموده اند، گفت: شهروندان تهران، تنها 10 درصد قیمت واقعی حمل و نقل عمومی را می پردازند و بقیه آن به وسیله یارانه از جانب مدیریت شهری جبران می گردد و به شهروندان اطمینان خاطر می دهیم که این رویه حتماً تغییر نخواهد کرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه گفت: محدوده طرح ترافیک برای کاهش تردد در هسته مرکزی شهر طراحی شده است، به زودی تمامی نقاط قوت و ضعف طرح فعلی آنالیز و اصلاحات لازم در لایحه سال آینده اعمال خواهد شد.
منبع: خبرگزاری آریاایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد
dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری
بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما