استان تهران بالاترین عملکرد بازرسی را در بین استانها داراست

به گزارش دوست بلاگ، تهران(پانا)- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به بازرسی از 41 هزار و 62 مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه می گوید استان تهران در این مدت با بیش از هفت هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با 355 مورد تشکیل پرونده و 18 میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان ها داشته اند.

استان تهران بالاترین عملکرد بازرسی را در بین استانها داراست

به گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عباس تابش افزود: کارشناسان این سازمان در بازه زمانی مهرماه بهمراه بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها با بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود با بازرسی از 41 هزار و 62 مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف تشکیل پرونده داده و برای مراحل قانونی، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استان ها قرار گرفتند.

وی، میانگین ارزش هر پرونده را 59 میلیون تومان برآورد کرد و افزود: طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان به شکل هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: استان تهران در این مدت با بیش از هفت هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با 355 مورد تشکیل پرونده و 18 میلیارد تومان ارزش کالای قاچاق مکشوفه، بالاترین عملکرد را در بین استان ها داشته اند.

معاون وزیر صنعت درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه، گفت: این مدت، بیشترین ارزش را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 20 میلیارد و 750 میلیون تومان، کالای قاچاق موضوع تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با 17 میلیارد و 400 میلیون تومان و سوخت ها و روغن های معدنی با 10 میلیارد و 520 میلیون تومان به خود اختصاص داده اند. همچنین لوازم یدکی با دو میلیارد و 890 میلیون تومان و غلات با دو میلیارد و 700 میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی، ثبت تمام موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه شدهاند و در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی، به عنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفان برخورد می شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن 124 این سازمان نیزبه عنوان مجموعه ای منسجم برای دریافت لحظه ای و یکپارچه شکایات، نقدها و پیشنهادهای مردمی نام برد و از هموطنان درخواست کرد، بامشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابه جایی مشکوک کالا، مراتب را اطلاع رسانی کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7930

به "استان تهران بالاترین عملکرد بازرسی را در بین استانها داراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان تهران بالاترین عملکرد بازرسی را در بین استانها داراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید