اثر جاکومتی در یک حراجی چند میلیون دلار فروخته شد

به گزارش دوست بلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اثر جاکومتی در یک حراجی چند میلیون دلار فروخته شد.

اثر جاکومتی در یک حراجی چند میلیون دلار فروخته شد

جان کراکستون نقاش اهل انگلستان در دهه 60 میلادی برای خرید لوستر عجیب و غریبی که گمان میکرد یکی از آثار آلبرتو جاکومتی مجسمه ساز مشهور سوئیسی باشد، 250 پوند پرداخت کرد و بعدها دریافت که این لوستر در حقیقت یکی از معدود لوسترهایی است که به وسیله آلبرتو جاکومتی خلق شده است.

این لوستر برنز منحصر بفرد که در سال 40 میلادی ساخته شده، اخیرا در حراجی کریستیز به قیمت 3.52 میلیون دلار فروخته شد. این در حالی است که کارشناسان ارزش تقریبی آن را بین 1.8 تا 3 میلیون دلار برآورد نموده بودند.

با این حال، یکی دیگر از لوسترهای ساخته جاکومتی که در سال 2018 به قیمت 9.3 میلیون دلار فروخته شد، همچنان رکوددار گران ترین لوستر این هنرمند است.

هنگامی که کراکستون برای نخستین بار در دهه 60 میلادی این لوستر منحصر بفرد را در مغازه ای در خیابان مریلبون مشاهده کرد، معتقد بود که این لوستر به وسیله دوست فقیدش و مجموعه دار هنری پیتر واتسون سفارش داده شده است. کراکستون که در سال 2009 درگذشت، با اطمینان از خرید خود، آن را به مدت 50 سال در خانه خود در شمال لندن آویزان کرد.

از ارزش زیبایی شناختی این لوستر که بگذریم، این اثر هنری زمانی در سالن دفتر ناحیه بلومزبری مجله هورایزن مجله فرهنگی که اکنون تعطیل شده نیز استفاده میشد. این مجله فرهنگی به وسیله واتسون و سریل کانلی در سال 1939 راه اندازی شد و آثار تحسین شده اشخاصی همانند دیلن توماس و جوروج اورول را چاپ میکرد.

واتسون که ثروت خانوادگی را به ارث برده بود، در زمان زندگی در پاریس مجموعه ارزشمندی از آثار هنری مدرن و سوررئالیستی را جمع آوری کرد. هنگامی که در طول جنگ جهانی دوم به لندن بازگشت، به سرمایه گذاری در استعدادهای بریتانیایی مانند هنری مور، لوسیان فروید و کراکستون روی آورد. او لوستر را در سفر برگشت به اروپا در سال 1946 یا 1947 به جاکومتی سفارش داد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 17097

به "اثر جاکومتی در یک حراجی چند میلیون دلار فروخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اثر جاکومتی در یک حراجی چند میلیون دلار فروخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید