آیا اختراع تازه تویوتا، خودروهای بنزینی را نجات می دهد؟ ، عکس

به گزارش دوست بلاگ، در حالی که بعضی از خودروسازان، خودروهای برقی را آینده صنعت خودرو معرفی می نمایند، تویوتا همین کار را با موتورهای درون سوز انجام می دهد. آیا جدیدترین پیشرانه های 4سیلندر بنزینی تویوتا می تواند ناجی خودروهای درون سوز باشد؟

آیا اختراع تازه تویوتا، خودروهای بنزینی را نجات می دهد؟ ، عکس

امیرمسعود عابدین- هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا در تبادل نظر با Automotive News از موتورهای 1.5 و 2.0 لیتری نو تویوتا به عنوان راه حلی بالقوه برای تغییر مسیر صنعت خودرو یاد نموده است. او ادعا نموده که پیشرانه های نو تویوتا در مقایسه با پیشرانه های بنزینی فعلی، کاملاً متفاوت خواهند بود.

با اینکه از خودروهای هیدروژنی استقبال زیادی نشده و محصولی مانند میرای فروش بسیار ضعیفی را تجربه کرد، اما تویوتا اعلام نموده که کارهای توسعه ای که برای این خودرو صورت گرفته، به مهندسان یاری نموده است تا در خصوص بازده حرارتی موتور اطلاعات بیشتری کسب نمایند.

مدیر ارشد فناوری تویوتا اشاره نمود که موتورهای نو، پیستون کوتاه تری خواهند داشت که کار بسیار دشواری است. گشتاور ازدست رفته در این فرآیند با پاسخ فوری موتوری الکتریکی جبران می گردد. این موتورهای نو عمدتاً با در نظر گرفتن فناوری هیبریدی ساخته می شوند.

در خصوص اینکه چه زمانی اولین خودروها با موتورهای نو به خیابان ها می آیند، انتظار می رود که آن ها را در حدود سال 2027 ببینیم. تویوتا درحال توسعه پیشرانه هایی است که نه تنها با سوخت های فسیلی، بلکه با سوخت زیستی، هیدروژن و حتی سوخت مصنوعی کار می نمایند. ناکاجیما ادعا می نماید که این خانواده موتورهای نو جای زیادی برای کار دارد و این نشان می دهد که ترفندهای مهندسی زیادی وجود دارد که این شرکت در حال حاضر فاش نمی نماید.

منبع: motor1

54322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 خرداد 1403 بروزرسانی: 18 خرداد 1403 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 19249

به "آیا اختراع تازه تویوتا، خودروهای بنزینی را نجات می دهد؟ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اختراع تازه تویوتا، خودروهای بنزینی را نجات می دهد؟ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید