آمار دوگانه نمونه برداری بیماران مشکوک به کرونا در گلستان

به گزارش دوست بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در گفت وگو با خبرنگاران، آمار متفاوت و دوگانه ای از تعداد نمونه برداری های اجرا شده از بیماران مشکوک به کرونا در این استان داد.

آمار دوگانه نمونه برداری بیماران مشکوک به کرونا در گلستان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا فاضل که عصر سه شنبه ششم اسفند در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در گنبدکاووس تعداد نمونه آزمایش ارسالی افراد مشکوک به کرونا در این استان را 38 نمونه اعلام و از منفی بودن 6 نمونه دریافتی خبر داده بود، چند ساعت بعد در نشست خبری با صدا و سیما تعداد نمونه های ارسالی به آزمایشگاه را به عدد 30 و پاسخ های دریافتی را 3 مورد کاهش داد.

در حالی که استاندار گلستان روزهای اخیر بر ضرورت دقت نظر در ارایه آمار مربوط به این بیماری در استان تاکید کرده بود، تناقض آمارهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی می تواند موجب دامن زدن به شایعات شود.

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، از سه مورد پاسخ دریافتی، 2 نمونه منفی و یک مورد مثبت بود که فرد مبتلا پس از گذراندن دوران درمان از بیمارستان مرخص شد.

عبدالرضا فاضل گفت: پاسخ 90 درصد نمونه های ارسالی هنوز دریافت نشده است.

وی ادامه داد: علاوه بر چند بیمارستان که به صورت ویژه در اختیار بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا قرار گرفته، در تمامی بیمارستان های استان یک بخش ویژه به این بیماری اختصاص یافته است.

فاضل گفت: درحال حاضر 166 بیمار تنفسی با علایم تب، تنگی نفس و مسائل ریوی با تشخیص پزشک متخصص عفونی در بیمارستان های گلستان بستری هستند.

وی ادامه داد: بیمارستان پنج آذر با 71 مورد و بیمارستان صیاد شیرازی گرگان با 47 مورد بیشترین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا را دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که بقیه بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی دیگر شهرستان های گلستان (هر کدام 2 تا 6 بیمار) تحت درمان قرار دارند.

فاضل شرایط عمومی بیشتر بیماران مشکوک به کرونای بستری شده در بیمارستان های گلستان را مطلوب گفت.

بیماری جدید کرونا با نام کووید-19 از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت که بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونای جدید تا به امروز حدود 79هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

ساختار ویروس کرونا به گونه ای است که افرادی را که هم زمان دارای بیماری دیگری باشند و یا بچه ها مبتلا به بیماری های قلبی را بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار می دهد.

با این که ویروس کرونا بیشتر در حیوانات دیده می شوند، اما هفت نوع از آن ها دستگاه تنفسی بدن انسان را تحت تاثیر قرار می دهد.

وزارت بهداشت چین روز دوشنبه گفت: شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در این کشور به 2 هزار و 592 تن افزایش یافته است.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که ایران با 16 مورد، بیشترین موارد مرگ و میر پس از چین را به خود اختصاص داده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3612

به "آمار دوگانه نمونه برداری بیماران مشکوک به کرونا در گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار دوگانه نمونه برداری بیماران مشکوک به کرونا در گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید