شروع عملیات اجرایی 16هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد همزمان با جشن اختتامیه مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد از شروع عملیات اجرایی 16 هزار واحد مسکن در قالب طرح های مختلف در این استان اطلاع داد.

شروع عملیات اجرایی 16هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

پژمان نیک اقبالی در آیین اختتامیه و تکمیل شانزده هزار و 838 واحد مسکن مهر و افتتاح 3489 مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، در مورد پروژه مسکن مهر در استان با بیان اینکه تعداد واحد های مسکن مهر در استان 16 هزارو 838 واحد است، گفت: از این تعداد 6 هزار و 638 واحد در قالب مالکین بخش خصوصی، پنج هزار و 340 واحد مربوط به بنیاد مسکن و پنج هزار و 115 واحد سه جانبه قرار دارند.

وی توضیح داد: درصد تحقق کل مسکن مهر در دولت تدبیر و امید 61 درصد و درصد همین شاخص در مسکن مهر سه جانبه 65 درصد است .

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه بهره برداری از این تعداد واحد مسکن در قالب های مختلف را 7 هزار و 900 میلیارد ریال مطرح کرد و ادامه داد: ارزش به روز پروژه 33 هزار و 670 میلیارد ریال است.

نیک اقبالی با اشاره به اینکه چند شاخص از جمله اینکه استان ما تنها استانی است که تمام واحد های مسکن مهر تحویل متقاضی داده شده یا در حال واگذاری است، واحد فاقد متقاضی نداریم، هیچکدام از واحدهای مسکن مهر در استان مشکل حقوقی ندارند و واحدی با پیشرفت فیزیکی زیر 50 درصد نداریم باعث تمایز استان ما نسبت به سایر استان ها در کشور شده است، مطرح کرد: خوشبختانه امروز در استان همزمان با کل کشور جشن اختتامیه مسکن مهر را داریم.

وی زیر بنای کل مسکن مهر استان را یک میلیون و 515 هزار و 420 مترمربع عنوان و اظهار داشت: آخرین واحد مسکن مهر را به خانواده ای در گچساران که صاحب فرزند 5 قلو شدند تحویل دادیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدام ملی مسکن بیان نمود: کل واحد های مورد تعهد طرح اقدام ملی در استان 8 هزار و 136 واحد است که در قالب مختلف باید ساخته گردد که ساخت آنها به صورت مشارکتی، ساخت توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) و همچنین ساخت به وسیله ظرفیت بانکی را می توان نام برد.

نیک اقبالی با بیان اینکه سه قطعه زمین برای ساخت یک هزار و 680 واحد تحویل بنیاد مسکن و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به عنوان کارگزار اول و دوم شده است، گفت: با تدبیر استاندار قرار شد ستاد فرمان حضرت امام(ره) به جای 700 واحد عملیات اجرایی، یک هزار واحد را در استان انجام دهند که خوشبختانه به 1980 واحد ارتقاء یافت .

وی اضافه نمود: حدود 14 و نیم هکتار از زمین های مازاد دستگاه های دولتی شناسایی شده که برای این مهم در اختیار راه و شهرسازی نهاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پروانه ساختمانی و پیش ساختمانی برای واحدها ساخته شده و مسائل زمین در چرام حل شده، اظهار کرد: ما ثبت نام 3865 واجد شرایط داشتیم که بعد از پالایش به 1689 مورد تخصیص داده شد.

نیک اقبال به 1226 واحد آماده کلنگ زنی اشاره نمود و ادامه داد: در سی سخت، دهدشت و گچساران عملیات اجرایی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مبلغ آورده مردم با توجه به مبلغ 50 میلیون تومانی حدود 14 میلیارد تومان است، گفت: 23 هزار و 494 نفر جمعیت متقاضی مسکن در طرح اقدام هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کل تسهیلات نوسازی در استان 3 هزار واحد است که 1470 واحد آن در دست اقدام است، مطرح کرد: در بحث بازآفرینی شهری، گچساران به عنوان پایلوت طرح بافت فرسوده در نظر گرفته شد و پروژه های احداث 2 باب کتابخانه، پایگاه سلامت، مدرسه رینگ 20 متری خیابان شهید بلادیان و... از جمله اقدامات بازآفرینی شهری در این شهرستان بوده و خوشبختانه در بقیه شهرهای استان پروژه های مهمی در این قالب داریم.

در ادامه، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه در راستای سیاست های کلان نظام در مورد مسکن در استان اقدامات سازنده ای انجام و آماده شده است از مجموعه راه و شهرسازی استان برای عملکرد مثبتشان در این خصوص تقدیر و تشکر ویژه کرد و گفت: اینکه در در دولت های دهم و یازدهم در یک فاز 65 درصد و بخشی دیگر 61 درصد اقدامات مسکن تکمیل شده کار بسیار بزرگی است که همه این خدمات مربوط به نظام است.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات رهبر انقلاب در بحث مسکن بود، اضافه نمود: دولت در بحث مسکن ملی اقدامات خوبی داشت و در استان این فرایند خوب ادامه پیدا کرد و با همکاری همه ارگان ها 141 هزار متر زمین توسط دستگاه ها در اختیار مسکن و شهرسازی نهاده شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بالای 16 هزار واحد تحویل داده می گردد و 16 هزار واحد عملیات اجرای آن آغاز به کار نموده، اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و مسکن و شهرسازی پفراینده 16838 مسکن مهر پفراینده آن را تکمیل کردند.

به گزارش خبرنگاران، آیین اختتامیه و تکمیل 16هزار و 838 واحد مسکن مهر و افتتاح 3489 مسکن مهر در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت ویدئو کنفرانس، با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیر کل راه شهرسازی و بنیاد مسکن استان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7276

به "شروع عملیات اجرایی 16هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرایی 16هزار واحد مسکن در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید