آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند

به گزارش دوست بلاگ، تایلند یکی از محبوب ترین کشورهای آسیا در میان گردشگرها بشمار می رود و از آنجایی که هر ساله نزدیک به 40 میلیون نفر از آن دیدن می نمایند، محبوب ترین جزیره های این کشور زیر فشار گردشگری انبوه در حال فروپاشی هستند و زیبایی های طبیعی آنها به سمت نابودی پیش می فرایند. اما، دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند هم وجود دارند که زیبایی سواحلشان با زیبایی سواحل جزیره های محبوب برابری می نماید. بعضی دیگر از بهترین جزیره های خلوت تایلند دارای چنان آرامشی هستند که گردشگران را ترغیب می نمایند تا دوباره به آنجا بازگردند و اغلب آنها همان ویلای قبلشان را به عنوان محل اقامت انتخاب می نمایند و در عین حال سعی دارند تا با جوامع کوچک محلی یکی از زیباترین جزیره های خلوت تایلند ارتباط داشته باشند.

آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

مردم بومی زیباترین جزیره های خلوت تایلند پیروز شده اند تا جهانگردی انبوه را کنترل نمایند و بعضی حتی نیروی خورشیدی و اکوتوریسم را با آغوش باز پذیرا شده اند. آنها در حالیکه به جهانگردان لبخند می زنند و به آنها کمک می رسانند، سبک زندگی خویش را نیز حفظ می نمایند. دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند مخصوص جشن های شبانه نیستند؛ اما به آسانی میتوان در کلوب های آنها با دیگران آشنا شد و دوستان جدید پیدا کرد. اینترنت، دستگاه عابربانک، آب داغ و برق 24 ساعته در بهترین جزیره های خلوت تایلند چیزی همیشگی نیستند و می بایست تا زمانیکه هستند، قدرشان دانسته گردد.

بسکمک از مراکز تفریحی اقامتی آنها در فصل بارانی بسته هستند؛ بنابراین بهتر است مجهز و با امکانات مناسب به دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند سفر کنید. در نهایت، اگر از شلوغی متنفر هستید و در عین حال دلتان می خواهد حتما سفری به تایلند داشته باشید، این نوشتار را بخوانید تا با زیباترین جزیره های خلوت تایلند آشنا شوید.

فهرست مطالب

کوه مک Koh Makکوه فالاوی Koh Phaluaiکوه چانگ Koh Changکوه فرا تانگ Koh Phra Thongکوه جوم Koh Jum یا کوه پو Koh Puکوه موک Koh Mookکوه لیبانگ Koh Libongکوه لائو لیانگ Koh Lao Liangکوه بولون Koh Bulonکوه تاروتائو Koh Tarutao

کوه مک Koh Mak

پنج خانواده چینی تایلندی که اجداد آنها در قرن نوزدهم میلادی به جزیره کوه مک Koh Mak آمده بودند، هنوز هم در بیشتر نقاط این جزیره به کشاورزی مشغول هستند. این جزیره به شکل ستاره بوده و در نزدیکی کوه چانگ Koh Chang واقع شده است. مراکز اقامتی صمیمی و خانوادگی در میان مزارع آناناس، کائوچو، روستاها و ساحل ماسه صورتی جزیره قرار گرفته اند. عظیمترین جزیره این مجموعه، جزیره کوه کرادات Koh Kradat نام دارد و خانه گله ای از آهوان بوده که بیش از یک قرن پیش توسط پادشاه چولا لانگ کورن King Chulalongkorn به این جزیره آمده اند.

در فاصله هشت مایلی از کوه مک، جزیره کوه رنگ Koh Rang یک جزیره فوق العاده بکر با ماسه های پودری و آبهای بسیار شفاف کریستالی است که مرجانها به آسانی درون آب قابل دیدن هستند. این مورد از بهترین جزیره های خلوت تایلند توسط پارک دریایی مو کوه چانگ حفاظت می گردد. مگسهای ساحلی یکی از مسائل گاه به گاه کوه مک Koh Mak هستند و اگر در سفرتان به تایلند و در ورودتان به این جزیره با این مشکل روبرو شدید، می توانید به کوه کود Koh Kood بروید. برای رسیدن به این مورد از دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند، می توانید سوار کشتی های مسافربری که بطور دائمی از لادم نگوپ Laem Ngop به آن سمت حرکت می نمایند، شوید. قایق های پرسرعت توریستی نیز این جزیره را به کوه چانگ Koh Chang و کوه کوت Koh Kut وصل می نمایند.

کوه فالاوی Koh Phaluai

جهانگردان باتجربه ای که از تبدیل شدن جزیره های مشهور تایلند مانند کوه ساموئی Koh Samui، کوه فانگان Koh Phangan و کوه تائو Koh Tao به مراکز جهانگردی شلوغ و نابود شدن فضای بکر آنها گله می نمایند، نمی دانند که چندین جزیره در نزدیکی این جزایر وجود دارند که بکر بودن در دهه 1970 را در حال حاضر با خود دارند. کوه فالاوی Koh Phaluai که در فاصله 15 مایلی از غرب کوه ساموئی Koh Samui واقع شده است، اغلب بخاطر وجود پارک دریایی مو کو آنگ تانگ Mu Ko Ang Thong Marine Park تحت مراقبت واقع شده است. در قسمت جنگلی جنوب، بعضی از مراکز اقامتی ویلا و قایق های تایلندی را در اختیار مهمانان خود قرار می دهند تا بتوانند به ساحل بسیار زیبا و تماشایی سانگ فی نانگ Song Phi Nong Beach بفرایند و در آنجا اردو بزنند.

بعد از اینکه چند شب را در کوه فالاوی Koh Phaluai گذراندید، یک قایق کرایه کنید و چهار مایل به سمت شمال بروید تا به اردوگاهی در کوه ووآ تالاپ Koh Wua Talap برسید. برای رسیدن به این مورد از زیباترین جزیره های خلوت تایلند، می توانید سوار قایق های روزانه ای که سر ساعت یک بعدازظهر از کوه ساموئی Koh Samui به این سمت حرکت می نمایند، شوید.

کوه چانگ Koh Chang

بهتر است جزیره کوه چانگ Koh Chang مورد نظر ما را با جزیره عظیمتر و محبوب تر کوه چانگ Koh Chang اشتباه نگیرید. این جزیره در نزدیکی میانمار و در شمالی ترین نقطه سواحل دریای آندامان Andaman Sea واقع شده است. خیابانهای یک لاینی این مورد از بهترین جزیره های خلوت تایلند به خیابانهای خاکی و سپس به جهتهای تپه نوردی تبدیل می شوند و در قسمت جنوبش که جنگلی است، انواع مختلف جانوران حیات وحش قابل مشاهده هستند. مراکز اقامتی ویلایی که شبی ده دلار هزینه دریافت می نمایند، با نامهایی چون هورن بیل Hornbill و سانست Sunset در نقاط مختلف ساحل لانگ بیچ و خلیج های متعدد پراکنده شده اند.

برای رسیدن به بعضی از این مراکز اقامتی تنها می توانید از قایق بهره ببرید یا در یک جهت سه ساعته به سمت بالای کوه ها تپه نوردی کنید. بعضی از بازدیدنمایندگان بخشی از زمان اقامت خود در جزیره کوه چانگ Koh Chang را به وقت گذرانی در جزیره خواهری آن یعنی کوه فایام Koh Phayam می پردازند؛ جزیره ای که قایق ها از آن به سمت تایلند و میانمار مسافر می برند. برای رسیدن به کوه چانگ Koh Chang می بایست سوار کشتی های مسافربری که بطور دائمی از اسکله نزدیک تالادپلا Talad Pla در شهر رانانگ Ranong شوید.

کوه فرا تانگ Koh Phra Thong

جزیره بودای طلایی نام خود را از تصویر طلایی که از خود به جای گذاشته، گرفته است. قبل از اینکه زیر یک پشه بند بروید و بعد از اینکه تمامی روز خود را به آفتاب دریافت در ساحل یا قایق سواری در آن منطقه مشغول بوده اید، به سمت ساحل قدم بزنید تا ببنید آیا پلانگتون های درخشان ساحلی با درخشش ستارگان هماهنگ شده اند یا خیر. این پلانگتون ها باعث می شوند ساحل مانند یک تکه جواهر بدرخشد و منظره ای تماشایی برای جهانگردان بوجود می آورند. مرکز تفریحی اقامتی ساحلی بودای طلایی یک مرکز اقامتی فوق العاده بوده که خانه های ساحلی خود را کرایه می دهد. اقامتگاه مستر چوئی هات Mr Chuoi Hut محبوب جهانگردانی است که با کوله پشتی و ارزان سفر می نمایند. برای رسیدن به کوه فرا تانگ سوار قایق های تایلندی که از اسکله های نزدیک به خورابوری Khuraburi حرکت می نمایند، شوید.

کوه جوم Koh Jum یا کوه پو Koh Pu

این جزیره دو اسمه تایلندی که بعضی آن را کوه جوم Koh Jum و بعضی دیگر کوه پو Koh Pu می نامند، فضایی بسیار پرآرامش دارد و پیشرفت خیلی زیادی نداشته است. همین ویژگی باعث می گردد تا کسانی که از جزیره های پرجنب و جوش اطراف مانند کوه فی فی Koh Phi Phi و کوه لانتا Koh Lanta به آن منطقه سفر می نمایند، از آن بسیار راضی باشند. یک کوه بلند مخروطی شکل بر فراز کوه پو Koh Pu قرار گرفته است. مایل ها ساحل ماسه ای کرم رنگ در جنوب این جزیره قرار گرفته اند و مراکز اقامتی ارزان قیمت و باکیفیت مانند وودلند لاج Woodland Lodge و جانگل هیل Jungle Hill در این منطقه فراوان هستند. در ساحل مروارید طلایی Golden Pearl Beach مرکز اقامتی ویلایی کوه جوم Koh Jum Beach Villas آنچنان لوکس بوده که نظیرش را در این جزیره های کمتر شناخته شده نمی بینید.

بعضی ترجیح می دهند تا به ساحل دورافتاده تر لوبوآ Luboa Beach بفرایند و در کلبه های ارزان اقامت نمایند و در بخشهایی مانند پیس پارادایس Peace Paradise به وقت گذرانی مشغول شوند. برای رسیدن به این مورد از زیباترین جزیره های خلوت تایلند قایق های محلی وجود دارند که از لائم کورات Laem Kruat حرکت می نمایند. در طول فصل پر جهانگرد، کشتی های مسافربری بین کرابی Krabi و ایستگاه کوه لانتا Koh Lanta در این جزیره در رفت و آمد هستند.

کوه موک Koh Mook

کوه موک Koh Mook که آن را جزیره مروارید می دانند، یک مرکز اقامت ایده آل برای سفر بین جزیره های مختلف این منطقه است. بخصوص به این دلیل که دارای سواحل بیشمار و جهتهای جنگلی بسیار جالب است. در تام موراکوت Tham Morakot یا غار یاقوت، شکافی در پایه یک صخره سنگ آهکی به یک دالان تاریک دریایی منتهی می گردد. بعد از چندصد متر، شناگران و کایاک سواران در یک ساحل خارق العاده که با صخره های سنگ آهکی افقی احاطه شده اند، از دالان بیرون می آیند. این دالان آنچنان پرشیب است که تنها میمون ها می توانند از آن پایین بیایند. برای رفتن به درون این غار در توری شرکت کنید که شامل مراکز غواصی مانند کوه کرادان Koh Kradan، کوه نگای Koh Ngai و کوه روک Koh Rok نیز باشد.

سپس، در هنگام غروب آفتاب به بار مانگ Mong بروید و آنگاه برای شنیدن داستانهایی در خصوص مارهای کبری در هنگام نیمه شب سری به بار تینگ تانگ Ting Tong بزنید. برای رسیدن به جزیره کوه موک Koh Mook بهتر است سوار قایق های محلی که از اسکله کوآن تانگ کو Kuan Thung Khu در نزدیکی ترانگ Trang حرکت می نمایند، شوید. همچنین، کشتی های مسافربری منطقه ای در فصل های پرجهانگرد در این جزیره توقف می نمایند تا شما را به گشت و گذار ببرند.

کوه لیبانگ Koh Libong

بیشتر مراکز اقامتی در جزیره کوه لیبانگ Koh Libong در ساحل لانگ کائو Lang Kao Beach قرار گرفته اند؛ ساحلی که در آن تابهای متعددی از درختان زیبای ساحلی آویزان شده اند. در زمانهایی که به علت پایین آمدن آب دریا و بیرون آمدن صخره ها شنا کردن در این ساحل سخت می گردد، بازدیدنمایندگان می توانند به نقطه دیگری از این مورد از بهترین جزیره های خلوت تایلند بفرایند و به وقت گذرانی در مزارع و جنگل مشغول شوند. می توانید به بالای یک برج بنفش پنج طبقه در باتو بوته Batu Bute بروید؛ به مسجد گنبد طلایی جزیره نگاه کنید و بدنبال دوست داشتنی ترین ساکنان جزیره کوه لیبانگ Koh Libong بگردید: یعنی فیل دریایی.

کایاک سواران در میان طبیعت زیبای این جزیره می توانند از نزدیک با بعضی از این فیل های دریایی نازنین که از حیوانات بومی تایلند هستند، دیدار رو در رو داشته باشند. مرکز اقامتی خانوادگی لیبانگ بیچ ریزورت Libong Beach Resort تورهای ویژه تماشای فیل های دریایی را ترتیب می دهد و ویلاهای بسیار ساده و فوق العاده رمانتیک را در اختیار مهمانان خود می گذارد. برای رسیدن به کوه لیبانگ Koh Libong می بایست در اسکله هات یائو Hat Yao سوار بر کشتی های مسافربری محلی شوید.

کوه لائو لیانگ Koh Lao Liang

اگر از آن دسته هستید که دلشان می خواهد به تایلند سفر نمایند و در عین حال از شلوغی و نقاط پر جهانگرد خوشتان نمی آید، می توانید جزایر کوه لائو لیانگ Koh Lao Liang را انتخاب کنید. این دو جزیره بسیار زیبا در دریای آندامان Andaman Sea قرار گرفته اند. جزیره کوچکتر که بخشی از پارک دریایی مو کو فترا در جنوب غربی تایلند بوده، صندلی یک مرکز تفریحی اقامتی به نام لائو لیانگ آیلند ریزورت است؛ مرکز اقامتی که چادرهای اقامتی عظیمی را به مهمانان خود کرایه می دهد.

وقتی زیپ چادر خود را باز می کنید با منظره آبهای شفاف و سبز آبی منطقه و صخره های زیبا روبرو می شوید. همچنین، می توانید کایاک سواری، غواصی و کوهنوردی را تجربه کنید. جزیره عظیمتر کوه لائو لیانگ Koh Lao Liang که کمی عظیمتر و به همان اندازه زیباست، پیشرفت زیادی نداشته و بکر باقی مانده است. در این جزیره می توانید بدنبال لانه پرستوها بگردید و آنها را تماشا کنید. برای رسیدن به کوه لائو لیانگ Koh Lao Liang می بایست یک قایق تایلندی در هات یائو Hat Yao یا کوه سوکورن Koh Sukorn کرایه کنید یا سوار یک کشتی مسافربری بین جزیره ای شوید.

کوه بولون Koh Bulon

در جزیره کوچک کوه بولون Koh Bulon یک مدرسه کوچک صورتی رنگ وجود دارد که ساحل جلویی آن را گرفته است و برای رفتن به آن می بایست سوار همان کشتی های مسافربری شوید که به سمت کوه لیپه Koh Lipe می فرایند. غواصی کردن و کایاک سواری از فعالیت هایی هستند که می توانید در کوه بولون Koh Bulon انجام دهید. اما بسکمک از بازدیدنمایندگان تنها با تاب خوردن در یک ننو و قدم زدن در کنار بزها، تماشای پروانه ها و فعالیت های ساده و جالبی از این قبیل احساس خوشحالی می نمایند.

از مدرسه تا روستای ماهیگیری واقع در خلیج مانگو Mango تنها به اندازه یک پیاده روی 15 دقیقه ای فاصله است. در خلیج آن پانکا یای On Panka Yai غذاهای دریایی خوش طعم منطقه را بچشید. مردم این منطقه برای نسلها در این جزیره و جزایر دیگر اطراف زندگی نموده اند و غذاهای دریایی آنها منحصر بفرد هستند. برای رسیدن به کوه بولون Koh Bulon قایق های پر سرعت از پاکبارا Pakbara بطور مرتب به این مورد از دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند می آیند.

کوه تاروتائو Koh Tarutao

تقریبا همه بخشهای چهارمین جزیره عظیم در تایلند که در نزدیکی جزیره لنکاوی واقع شده، از جنگل های بکر پوشیده شده است. کوه تاروتائو Koh Tarutao که در زبان مالزیایی قدیم نامش به معنی جزیره اسرارآمیز بوده، بین سالهای 1937 تا 1948 به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار می گرفت و تابلویی که در خلیج تالو وائو Talo Wao نصب شد شرح می دهد که چگونه زندانیان ترک شده در این جزیره در طول جنگ جهانی دوم برای زنده ماندن به دزدی دریایی روی آوردند. برای رسیدن به این منطقه می بایست یک اتومبیل عظیم و قوی کرایه کنید تا بتواند جهت ده مایلی کوهستانی را بپیماید یا از طریق دوچرخه از جاده های گلی آن بگذرید.

در پارک دریایی مو کو تاروتائو Mu Ko Tarutao Marine Park انواع کابین، چادر مسافرتی و غذاخوری وجود دارند. این پارک جزیره های کوه کای Koh Khai، کوه آدانگ Koh Adang و کوه راوی Koh Rawi در سمت غرب را نیز در برگرفته است. بعد از اینکه این پارک در سال 1974 تاسیس شد، ماموران پارک به سختی می توانستند از دست ماهیگیران غیرقانونی که به سمت آنها شلیک می کردند فرار نمایند و همین باعث بوجود آمدن شبکه ای از پارکهای دریایی تایلند شد تا از فعالیت این افراد جلوگیری گردد. برای رسیدن به کوه تاروتائو Koh Tarutao می توانید سوار قایق های پر سرعتی شوید که بین پاکبارا Pakbara و کوه لیپه Koh Lipe در رفت و آمد هستند.

در ادامه بخوانیدسفر به تایلند، سرزمین ناشناخته ها | معرفی جاهای دیدنی تایلندمنبع: همگردی
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9178

به "آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از دیدنی ترین جزیره های خلوت تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید