1200 پروژه تحقیقاتی با موضوع کرونا در کشور در حال اجرا است

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر رضا ملک زاده در نشست معاون اول رییس جمهور و معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، گفت: با اجرای پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی در مورد کرونا، محصولات علمی بسیار خوبی در آینده ای نزدیک در عرصه بین المللی، عرضه خواهیم کرد و در رده بندی های بین المللی، با تصویب 1200 طرح تحقیقاتی تا کنون در جایگاه سوم قرار گرفته ایم.

1200 پروژه تحقیقاتی با موضوع کرونا در کشور در حال اجرا است

وی اضافه نمود: بخش عمده ای از تحقیقاتی که در حال حاضر در کشور با موضوع کرونا انجام می شود، طرح های مداخله ای است و 35 طرح در حال یافتن درمان موثر برای درمان کووید19 هستند و امیدواریم که در آینده خبرهای خوبی از این طرح ها، داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: در بخش فناوری توانستیم در حوزه اقتصادی و علمی از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین وزارت بهداشت از شرکت های دانش بنیان فعال در این زمینه، حمایت کنیم. ایران از اولین کشورهایی بود که توانست کیت سرولوژی کووید19 را تولید کند و می توانیم به سایر کشورها نیز صادر کنیم.

ملک زاده گفت: کرونا بخش عظیمی از نیرو، انرژی، بودجه و امکانات حوزه سلامت را به خودش اختصاص داد و بیمارستان ها و کلینیک ها به پذیرش بیماران کووید19 اقدام کردند و برخی از بیماران غیرکرونایی در این مدت مراجعه نکردند و مراکز درمانی با مسائل زیادی از نظر اقتصادی روبرو شدند و نیاز است که دولت از بخش سلامت به طور ویژه حمایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 4840

به "1200 پروژه تحقیقاتی با موضوع کرونا در کشور در حال اجرا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1200 پروژه تحقیقاتی با موضوع کرونا در کشور در حال اجرا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید