11 مکان دیدنی شهر باستانی آرل در فرانسه

به گزارش دوست بلاگ، این شهر خوش منظره که از جاذبه های فرهنگی غنی است، تاریخچه ای طولانی دارد که مبداء آن به زمان سکونت یونانی ها بازمی شود. آرل 46 سال قبل از میلاد توسط ژولیوس سزار (Julius Caesar) به یکی از مهم ترین شهرهای رومی با نام گُل (Gaul) تبدیل شد و در تاریخ به عنوان رم کوچکِ گل از آن یاد شده است. در این شهر کلاسیک از ویرانه های باستانی تحت محافظت قرار گرفته مانند تئاتر رومی، فروم و حمام های کنستانتین (Constantine) می توانید دیدن کنید. این شهر گردشگران را به پیاده روی های آرام و باصفا و استراحت در تراس سایه دار کافه های فضای باز ترغیب می نماید. هنردوستان در این شهر می توانند ردپای ونگوگ را دنبال نمایند و فستیوال های بهاری و تابستانی که مردم شهر در آن لباس های سنتی می پوشند برای گردشگران جالب به نظر می رسد.

11 مکان دیدنی شهر باستانی آرل در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

1. آمفی تئاتر آرل

در صدر جاذبه های گردشگری شهر، آمفی تئاتر رومی واقع شده است که بزرگ ترین و محفوظ مانده ترین بنای باستانی آرل محسوب می شود. قدمت این آرنا که به آن آمفی تئاتر آرل (Arles Amphitheatre) و به فرانسوی (Arènes dArles) می گویند، به قرن اول پس از میلاد می رسد. آمفی تئاتر با 136 متر طول و 107 متر عرض و ظرفیت حدود 21,000 نفر، یکی از بزرگ ترین ها در گل محسوب می شد. نمای خارجی آمفی تئاتر از دو ردیف طاقدار متشکل شده که 60 طاق و چهار قوس که به عنوان ورودی های اصلی کاربرد داشتند را دربرمی گیرد. 34 ردیف برای نشستن تماشاگران در آن وجود داشت. در قرون وسطی برج هایی به آرنا افزوده شد که بازدیدنمایندگان می توانند از آن بالا رفته و نمایی شگفت انگیز از شهر قدیمی آرل و تئاتر باستانی مجاور آن را ببینند. گاوبازی، نمایش ها و رویدادهای دیگر هنوز در این آمفی تئاتر اجرا می شود.

2. آلیس کامپ

آلیس کامپ (Alyscamps) به معنی جایگاه های بهشتی، گورستان بزرگ رومی ها و گواهی بر تاریخ باستانی شهر آرل است. شهرِ مردگانِ گالو-رومی در جنوب شرقی شهر قدیمی یافت می شود. در قرون وسطی این نکروپولیس به حدی در بین مردم حرمت داشت که حتی از راه های نسبتاً دور جنازه هایی را برای دفن در این مکان می آوردند. در خیابان قبرها (Allée des Tombeaux) تنها تابوت های سنگی ساده دیده می شوند و نمونه های تزئین شده به موزه ها مثل موزه هنرهای مسیحی (Musée dArt Chrétien) و کلیسای سن تروفیم (Saint-Trophime) انتقال یافته اند. در انتهای خیابان بازدیدنمایندگان می توانند از کلیسای قرن دوازدهمی سن اونورات (Saint-Honorat) دیدن نمایند که درون آن تابوت آهکی زیبایی مربوط به قرن چهارم پس از میلاد وجود دارد.

3. رواق های سن تروفیم

رواق های سن تروفیم یکی از دیدنی ترین بخش های آرل محسوب می شود که به ثبت یونسکو رسیده است. معماری پر آب و تاب و نقوش حکاکی شده از کتاب مقدس با جزئیاتی چشمگیر این رواق ها را مشهور ساخته اند. رواق به کلیسای سن تروفیم متصل است و به وسیله حیاط کلیسا می توان به آن دسترسی داشت. معمولاً گردشگران بر تراس روی سقف نشسته و از چشم انداز آن لذت می برند. قدمت این رواق ها به قرن دوازدهم برمی شود و سبک های معماری قرون وسطایی مختلفی مانند رومی و گوتیک را می توان در ساخت آن شاهد بود. کلیسای سن تروفیم در مجاورت آن نمونه حیرت انگیز دیگری از معماری رومی و نشان دهنده تأثیر هنر کلاسیک در آرل است. سردر کلیسا با نقوشی از اثر داوری نهایی (Last Judgment) مزین شده و در دکوراسیون داخلی آن تابلوهای گوبلن بافی به چشم می خورد.

4. تئاتر رومی

تئاتر رومی (Roman Theater) بنای باستانی دیگری در آرل است که در قرن اول قبل از میلاد و در دوران امپراطوری آگوستوس ساخته شد. این سالن می توانست هشت هزار نفر را در 33 ردیف جایگاه جای دهد. پشت صحنه با ستون ها و مجسمه ها تزئین شده بود. اشیای کشف شده از حفاری های این مکان را در موزه لاپیدِر دارت پایون (Musée Lapidaire dArt Païen) می توانید ببینید، اگرچه گران بهاترین مجسمه کشف شده به نام ونوس آرل (Venus of Arles) در موزه لوور پاریس نگهداری می شود. امروزه از این مکان برای برگزاری رویدادها و اجراهای زنده فضای باز در تابستان استفاده می شود.

5. موزه آرل باستان

یکی از پربازدیدترین جاذبه های آرل موزه دپارتمان آرل باستان (Musée Départemental de lArles Antique) است. هر کسی که به باستان شناسی و تاریخ باستان علاقمند باشد از دیدن آن لذت خواهد برد. این موزه میراث فرهنگی گذشته آرل را به نمایش می گذارد. انبوه اشیای هنری و روزمره در موزه، موقعیت آرل را به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های روم باستان نشان می دهد. موزاییک های کلاسیک، مجسمه ها و اشیای دیگر موزه شما را با زندگی روزمره در زمان رومی ها آشنا می نماید. بنای چشمگیر موزه ساختمان جدیدی است که روی به جامانده های زمین ورزشی روم باستان ساخته شده است.

6. بنیاد وینسنت ونگوگ آرل

بنیاد وینسنت ون گوگ آرل (Fondation Vincent van Gogh Arles) در تجلیل از نقاش مشهور به آنالیز تأثیر آثار او بر سبک های پس از آن به خصوص هنر معاصر می پردازد. در حال حاضر تنها یکی از نقاشی های ونگوگ در موزه وجود دارد اما می توانید مجموعه های خاص و تحسین برانگیزی از دیگر هنرمندان تحت تأثیر او مانند دیوید هاکنی (David Hockney)، فرانسیس بیکن (Francis Bacon) و روی لیکتنستاین (Roy Lichtenstein) را ببینید. پس از تماشای همه آثار به تراس پشت بام رفته و از چشم انداز زیبای شهر لذت ببرید.

7. ونگوگ تریل

با دنبال کردن مکان هایی که ونگوگ مشهورترین آثارش را در آن جا خلق کرد، می توانید قدم به قدم با او در شهر همراه شوید. پل متحرک پونت دو لانگلوا (Pont de Langlois) یکی از این مکان هاست که ونگوگ آن را معروف کرد اما در واقع دیگر وجود ندارد و پلی که به این نام امروزه از آن بازدید می شود دو کیلومتر آن طرف تر و یک کپی از روی پل اصلی است. ونگوگ تریل (Van Gogh Trail) در ادامه به کافه ونگوگ می رسد که صحنه اثر معروف تراس کافه در شب به این مکان تعلق دارد.

8. حمام های کنستانتین

آرل یک شهر باستانی با ساختار خوب بود. رومی ها مجموعه گسترده ای از حمام ها را در آن پدید آورده بودند. حمام های کنستانتین (Thermes de Constantin) به یادگار مانده از قرن چهارم پس از میلاد، در این شهر هستند که در نزدیکی رود رون یا همان لو گراند رون (Le Grand Rhône) قرار دارند. مجموعه بزرگ اولیه به قصر شباهت داشت. اگرچه امروزه تنها حمام گرم موسوم به کالداریوم (Caldarium) و بخش هایی از سیستم گرمایشی کف ساختمان موسوم به هیپوکاست (Hypocaust) و اتاق هوای گرم موسوم به تپیداریوم (Tepidarium) از آن باقی مانده است.

9. موزه ریتو

موزه راتو (Musée Réattu)، موزه کوچک و جذابی است که در یک بنای رنسانسی واقع شده است. نقاشی های راتو و دیگر هنرمندان پروانسی قرن های هجدهم و نوزدهم در این موزه به نمایش گذاشته شده است. همچنین مجموعه نفیس هنر معاصر شامل آثاری شاد و شوخ طبعانه از پیکاسو در این موزه ارزش دیدن آن را دو چندان می نماید.

10. پلاس دو لا ریپابلیک

در مرکز آرل تاریخی، میدان پلاس دو لا ریپابلیک (Place de la République) واقع شده است. ستون هرم سنگی آن مربوط به مصر باستان و 15 متر ارتفاع دارد. این هرم سنگی در سال 1676 در آمفی تئاتر کشف و در این میدان نصب شد. در قسمت شمالی میدان، بنای مجلل شهرداری را می بینید که حدوداً در سال 1675 ساخته شد.

11. پلاس دو فروم

با گردش در اطراف میدان پلاس دو فروم (Place du Forum) می توانید حس زندگی در عصر روم باستان را بیشتر درک کنید و صحنه بازارها و قرارها در مرکز شهر را تصور کنید. کریپتوپورتیکس (Cryptoporticus) سالم ترین بخش به جامانده در پلاس دو فروم است که در سال 40 پیش از میلاد ساخته شد. این ایوان نعل اسب شکل، بخشی از گذرگاه زیرزمینی فروم روم باستان است.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 دی 1399 بروزرسانی: 6 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 7966

به "11 مکان دیدنی شهر باستانی آرل در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مکان دیدنی شهر باستانی آرل در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید