10 میوه عجیبی که شاید هرگز آن ها را ندیده باشید

به گزارش دوست بلاگ، میوه اژدها و سایر میوه های عجیب از سراسر جهان

1. چریمویا - Cherimoya

این میوه عجیب که ظاهری شبیه به قلب دارد، از میوه های بومی در جنوب آمریکا است. ظاهر بیرونی آن سفت و سخت به نظر می رسد، ولی در واقع درون آن بسیار نرم و خامه ای، و شبیه فرنی است. طعم Cherimoya شاید ترکیبی از آناناس و موز باشد. البته این موزه را شاید در هر میوه فروشی نتوانید پیدا کنید!

10 میوه عجیبی که شاید هرگز آن ها را ندیده باشید

2. پوملو - Pummelo

در نگاه اول شبیه به یک گریپ فروت خیلی بزرگ است، ولی pummelo چیزی بیش تر از آنچه می بینید است. این میوه آسیایی و بسیار بزرگ است و پوست خیلی کفتی هم دارد که باعث می گردد درون آن همواره تازه و آبدار باشد. در مقایسه با گریپ فروت، طعم این میوه عجیب کمی شیرین تر است. Pummelo را در بعضی فروشگاه ها شاید بتوان پیدا و خریداری کرد و از آن در صبحانه و یا سالاد ها استفاده کرد.

3. جابوتیکابا - Jabuticaba

Jabuticaba از آلو کوچک تر است و طعمی شبیه به انگور دارد. نام دیگر آن انگور درختی برزیلی است. علت عجیب بودن آن نحوه رشد و میوه دادنش است. چراکه برخلاف سایر میوه و انگورها که روی خوشه رشد می نمایند، Jabuticaba مستقیماُ روی شاخه میوه می دهد. این میوه را می توان به صورت خام خورد و یا اینکه از آن در فراوری شکلات و نوشیدنی ها استفاده کرد.

4. خربزه کیوانو - Kiwano Melon

این میوه شاید ظاهری فضایی داشته باشد. در واقع در فراوری فیلم های استارترک هم از آن استفاده شده است، ولی Kiwano melon در جنوب آفریقا، کالیفرنیا و نیوزلند روییده می گردد. ظاهر این میوه زرد رنگ است ولی درون آن رنگی شبیه به سبز دارد و هسته های آن هم خوراکی هستند. طعم این میوه شبیه به مرکبات است و مزه آن نزدیک به مزه ترکیبی از خیار، لیمو و موز است.

5. رومانسکو - Romanesco

شاید فکر کنید که این میوه از خانواده گل کلم و یا بروکلی است، ولی این میوه شایسته معروفیت بیشتری است. Romanesco ظاهری زیبا با رنگ سبز روشن و مارپیچ های عالی دارد. واقعاً سخت است تحت تاثیر این میوه قرار نگیرید و آن را تحسین نکنید. بعضی طعم آن را ترکیبی از گل کلم و بروکلی می دانند. ولی مراقب باشید که ظاهر آن شما را فریب ندهد که گمان کنید این میوه عجیب را هم مثل گل کلم و بروکلی به راحتی می توانید بپزید!

6. میوه زشت! - Ugly fruit

این میوه که در کشور جاماییکا می روید، همانطور که از نامش هم پیداست، ظاهر جذابی ندارد و معروفیت آن هم به خاطر این نام گذاری است. خوردن آن شبیه به پرتقال و طعم آن شبیه به نارنگی و گریپ فروت است.

7. میوه اژدها - Dragon fruit

اگر این میوه را در یک میوه فروشی ببینید، خیلی بعید است که توجه شما را به خودش جلب نکند! این میوه عجیب در جنوب آمریکا می روید و نام دیگر آن هم پیتایا است. پوست آن صورتی و روشن است، ولی نوعی دیگری از آن هم وجود دارد که پوستش زرد است. جدا از آب دار و خوشمزه بودنش، dragon fruit منبع خوبی از ویتامین C و فیبر است. این میوه طعمی شبیه به هلو و دانه های ریزی شبیه به کیوی دارد. بر خلاف ظاهر خشن آن، خوردنش سخت نیست، فقط کافیست آن را از وسط نصف کنید و میوه داخل را با قاشق بخورید.

8. سیب زمینی صورتی شیرین - Purple sweet potato

شاید باورتان نگردد، ولی واقعاً در حال دیدن تصویر یک سیب زمینی صورتی هستید! این سیب زمینی صورتی در جزیره اوکیناوا ژاپن می روید و به سیب زمینی شیرین اوکیناویایی مشهور است. این سیب زمینی بزرگ رنگی در هاوایی هم به وفور یافت می گردد. همچون هر سیب زمینی شیرین دیگری، این سیب زمینی صورتی هم منبعی غنی از ویتامین A و C است. جدا از مزه و فواید آن، از این سیب زمینی صورتی می توانید برای تزیین ظروف غذا بهره ببرید.

9. دوریان - Durian

از این میوه عجیب با عنوان پادشاه میوه ها یاد می گردد و مردم یا عاشق آن هستند، یا از آن متنفرند. دو این دوریان را خیلی عجیب نموده است: ظاهر متفاوت و مزه بد. به خاطر همین بوی بد، این میوه در بعضی از مکان های عمومی سنگاپور ممنوع شده است. به هرحال این میوه بسیار نرم است و طعمی خاص دارد که بعضی از هواداران این میوه آن را تلفیقی از موز، وانیل و با طعمی از پیاز می دانند.

10. سامفیر - Samphire

ظاهر این میوه شبیه مارچوبه و کاکتوس است. میوه Samphire به مارچوبه و یا لوبیا دریایی هم معروف است. این میوه در طبیعت اتوماتیک رشد می نماید، حتی در زمین هایی با آب شور. ناگفته نماند که بسته به سلیقه خود، این میوه را هم خام و هم به صورت آب پز می توانید میل کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13513

به "10 میوه عجیبی که شاید هرگز آن ها را ندیده باشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میوه عجیبی که شاید هرگز آن ها را ندیده باشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید