10 رکورد برتر در تاریخ فوتبال

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران: همه ورزش ها غیرقابل پیش بینی هستند و فوتبال نیز از این امر مستثنی نیست. در حقیقت، فوتبال گاهی اوقات شگفت آورتر از سایر رشته ها است، زیرا هر چیزی در طول 90 دقیقه می تواند اتفاق بیفتد. گواه این امر هم بازی ها و بازیکنان حیرت انگیزی هستند که در تاریخ تقریبا یکصد ساله این ورزش شاهد آن ها بوده ایم.

10 رکورد برتر در تاریخ فوتبال

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا 10 رکورد برتر در تاریخ این رشته ورزشی را با هم بررسی کنیم. چیز هایی که امروزه، تکرار و رسیدن مجدد به آن ها بسیار سخت به نظر می رسد و این باعث می گردد تا ارزش بیشتری پیدا کنند.

10. پرگل ترین بازی تاریخ

149 گل به خودی در یک بازی فوتبال! این بازی که در اکتبر 2002 مابین دو تیم ای اس آدما و ایمیرنه در کشور ماداگاسکار در یک تورنمنت چهار جانبه برگزار گشت، پرگل ترین بازی تاریخ و البته سنگین ترین شکست تاریخ نیز هست. شکست 149-0 قطعا تا ابد سنگین ترین شکست تاریخ خواهد بود.

ماجرا از این قرار بود که در مسابقه قبلی تیم ایمیرنه که با نتیجه دو بر دو به انتها رسیده بود، داور یک ضربه پنالتی در دقایق انتهای این مسابقه برای حریفشان گرفت و با این گل بازی مساوی شد و این تیم قهرمانی را از دست داد.

به همین دلیل در بازی آخرشان در اعتراض به تصمیم داور که موجب از دست رفتن قهرمانی شد، این تیم از اول مسابقه شروع به زدن گل به خودی کرد و تا انتها مسابقه 149 گل به خودی زدند. این نتیجه، پر گل ترین مسابقه رسمی در تاریخ فوتبال بود که به ثبت رسید.

9. سریع ترین هتریک تاریخ

یافتن پاسخ روشنی در این مورد سخت است، چونکه هتریک را می توان در بسیاری از بازی ها و لیگ هایی با سطوح مختلف دید. با این حال، اگر در مورد فوتبال حرفه ای صحبت کنیم، یک مورد وجود دارد که در نوع خود رکوردی فوق العاده به نظر می رسد.

مگنوس آرویدسون مهاجم بازنشسته سوئدی این افتخار را دارد که سریعترین هت تریک تمام دوران فوتبال حرفه ای را به ثمر برساند. او این کار را در تیم IFK Hässleholm در سال 1995 انجام داد، هنگامی که در یک دقیقه و 29 ثانیه مقابل تیم BolS هتریک کرد و رکورد 90 ثانیه تامی راس را شکست.

8. 5 گل در 9 دقیقه

رابرت لواندوفسکی مهاجم لهستانی به لطف تعداد گل هایی که در مدت زمان کوتاهی به ثمر رساند، نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت کرد. لواندوفسکی در سپتامبر 2015، توانست فقط در مدت زمان 9 دقیقه، 5 گل را برابر تیم ولفسبورگ به ثمر برساند.

این بازیکن در دقایق 51، 53، 55، 57 و 60 گل های خود را وارد دروازه وولفسبورگ کرد. جالب اینجاست که او به عنوان بازیکن تعویضی نیمه دوم به زمین آمد. او همچنین سریع ترین هتریک تاریخ بوندسلیگا را نیز در این بازی به نام خود ثبت کرد.

7. دروازه بانی با 131 گل زده

به ثمر رساندن 131 گل در دوران حرفه ای، کاری است که مهاجمان زیادی قادر به انجام آن نیستند. با این حال اینجا ما در مورد مهاجمان صحبت نمی کنیم، بلکه در مورد دروازه بانی صحبت می کنیم که همه چیز را نادیده گرفته است تا بتواند بهترین دروازه بان گلزن تاریخ گردد.

روژریو سنی یک دوره حرفه ای شگفت انگیز 25 ساله داست که 24 سال آن را تنها در باشگاه سائوپائولو سپری کرد و با این تیم 19 بار به عنوان قهرمانی رسید. اما رکورد ویژه او به تعداد گل هایش برمی گردد، که 69 گل از نقطه پنالتی، 61 گل در ضربات آزاد و یک گل در جریان بازی و مجموعا 131 گل برای سائوپائولو به ثمر رساند.

6. 1142 دقیقه پیاپی بدون گل خورده در بازی های ملی

دینوزوف دروازه بان افسانه ای ایتالیایی در طول دوران بازی خود پیروز به ثبت رکورد های زیادی شد که البته بسیاری از آن ها بعد ها توسط دروازه بانان دیگری از جمله بوفون ایتالیایی شکسته شد.

اما شاخص ترین و منحصربه فردترین رکورد او به بازی های ملی او برمی گردد، جاییکه او توانست 1142 دقیقه پیاپی دروازه خود را بسته نگه دارد، رکوردی که تاکنون کسی نتوانسته است آن را بشکند. این رکورد بین سال های 1972 تا 1974 میلادی به ثبت رسید.

5. 643 گل زده در لیگ دسته اول

یکی از دست نیافتنی ترین رکورد های فوتبال جهان که تا سال ها کسی نمی توانست به آن نزدیک گردد، رکورد گل زنی ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله است که در 18 سال حضور در سانتوس بین سال های 1956 تا 1974 توانست 643 گل برای این باشگاه به ثمر برساند.

البته شاید لبونل مسی بتواند خیلی زود این رکورد را بشکند، چونکه فاصله زیادی تا رسیدن به این رکورد افسانه ای ندارد. البته پله رکورد جاودانه دیگری نیز در گلزنی دارد، جائیکه او توانسته است در تمام 1363 بازی ملی و باشگاهی رسمی و محبت آمیز، 1283 گل به ثمر برساند.

4. 91 گل در یک سال تقویمی

لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی که بسیاری او را بهترین بازیکن تمام دوران ها می دانند، تاکنون توانسته است رکورد های زیادی را جابه جا کند. اوج مهارت او در گلزنی به سال 2012 برمی گردد که توانست در آن سال 91 گل را در تمامی رقابت های ملی و باشگاهی به ثمر برساند.

از این 91 گل، 59 گل در لالیگا، 13 گل در لیگ قهرمانان اروپا، 5 گل در کوپا دل ری و 2 گل در سوپر جام اسپانیا به ثمر رساند. بعلاو او در تیم ملی توانست 7 گل در بازی های محبت آمیز، 5 گل در مقدماتی جام جهانی به ثمر رساند.

3. 108 بازی لیگ بدون شکست

در تاریخ فوتبال تنها دو تیم باشگاهی وجود دارند که رکورد شکست ناپذیری متوالی شان در لیگ کشورشان به بیش از 100 بازی می رسد. تیم ASEC ساحل عاج با رکورد 108 بازی بدون باخت در لیگ، بین سال های 1989 تا 1994 میلادی پیشتاز است. استوا بخارست رومانی نیز با 104 بازی بدون شکست در رده دوم واقع شده است.

2. 6 عنوان قهرمانی در یک سال تقویمی

اگرچه پپ گواردیولا تنها 4 فصل در بارسلونا بود، اما این سرمربی اسپانیایی و تیم وی کاری کردند که برای همیشه در یاد ها خواهند ماند. دو فصل ابتدایی او در بارسلونا اوج کار او محسوب می گردد، زیرا آن ها توانستند تمام جام های ممکن را کسب کنند. این تیم در سال 2009 پیروز شد شش عنوان قهرمانی کسب کند. این جام ها شامل لالیگا، کوپا دل ری، لیگ قهرمان اروپا، سوپر جام اسپانیا و اروپا و جام جهانی باشگاه ها بود.

1. 5 قهرمانی پیاپی اروپا

حفظ سطح خوب و عالی یک تیم در طول یک فصل کار بسیار سختی است، حال تصور کنید که این سطح برای 5 فصل پیاپی حفظ گردد. این دقیقاً همان کاری است که غول های اسپانیایی رئال مادرید در اواسط دهه 50 و اوایل دهه 60 انجام دادند، زیرا آن ها نه یک یا دو یا سه جام اروپا، بلکه پنج تای آن ها را به طور متوالی به دست آوردند. آلفردو دی استفانو و فرانس پوشکاش از جمله ستارگان آن تیم رویایی بودند.

منبع: fadeawayworld

  • تور سریلانکا

    تور سریلانکا | برای دیدن جزیره گرمسیری سریلانکا با تور ما همراه باشید و خاطرات لذت بخشی را برای خود رقم بزنید.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: برترین ها
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 2006

به "10 رکورد برتر در تاریخ فوتبال" امتیاز دهید

65 کاربر به "10 رکورد برتر در تاریخ فوتبال" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 رکورد برتر در تاریخ فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید