یایاگرام! این مرد برای مادربزرگش جعبه تلگرام آنالوگ درست کرد تا راحت پیغام صوتی با تلگرام بفرستد و متن پرینت شده پیغام ها را دریافت کند!

به گزارش دوست بلاگ، بعضی از مردم به صورت متناقضی از شرایط کرونا بدشان نمی آید. چون بیشتر خانه می مانند و با دورکاری اموراتشان می گذرد. در این شرایط آنها زمان زیادی را صرف شبکه های اجتماعی می نمایند.

یایاگرام! این مرد برای مادربزرگش جعبه تلگرام آنالوگ درست کرد تا راحت پیغام صوتی با تلگرام بفرستد و متن پرینت شده پیغام ها را دریافت کند!

اما در خصوص آدم های پیر و سالخورده چه؟

آنها معمولا با فناوری های نو راحت نیستند. آنها نه مهارت پایه کار با آنها را دارند و نه چشمشان سویی برای نگاه کردن به صفحات نمایش موبایل ها را دارد و حتی به خاطر مشکلاتی مانند التهاب مفاصل دست و آرتروز، نمی توانند از صفحات کلید مجازی و فیزیکی به سرعت استفاده نمایند.

بنابراین ترجیح می دهند از همان وسیله ارتباطی تلفن استفاده نمایند. اما مشکل اینجاست که نسل جوان علاقه ای به تماس های شفاهی تلفنی ندارد و این طوری حلقه ارتباطی مادربزرگ ها و پدربزرگ ها با فرزندان و اعضای خانواده شان به خاطر کرونا، از هم گسسته است.

اما به تازگی یک مهندس نرم افزار کار جالبی برای مادربزرگش نموده که هم یک کار گیکی محسوب می گردد و هم عاطفه و مهربانی او را می رساند.

اسم این مرد مانوئل لوسیو دالو است. اسم مادربزرگ 96 ساله اش هم رومانو مارتین است.

او در واقع جعبه ای درست نموده که مادربزرگش با یاری آن می تواند از نرم افزار تلگرام استفاده کند. اسم این جعبه را هم یایاگرام گذاشته. یایا به گویش محلی معنی مادربزرگ می دهد.

کار با این تلگرام آنالوگ خیلی ساده است. اول مادربزرگ باید مخاطب خود را انتخاب کند. کلا مخاطب های مادربزرگ چند نفر بیشتر نیستند. برای انتخاب او باید به سبک تلفن های آنالوگ سال های ابتدایی و میانی قرن بیستم، خودش را روی جعبه یایاگرام با یک کابل جک اتصال دهنده، به مخاطب وصل کند.

بعد می تواند به سادگی دکمه قرمز را فشار بدهد تا میکروفن روی جعبه فعال گردد و پیامش برای مخاطبش ضبط و ارسال گردد.

پاسخ ها هم به صورت پرینت شده، به او تحویل می شوند.

مانئول برای ساختن یایاگرام از پردازنده Raspberry Pi 4 و کدهای پایتون استفاده نموده است.

او عمدا طراحی یایاگرام را به صورت جعبه ای و سبک قدیمی انجام داده تا مادربزرگش با آن راحت باشد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 9972

به "یایاگرام! این مرد برای مادربزرگش جعبه تلگرام آنالوگ درست کرد تا راحت پیغام صوتی با تلگرام بفرستد و متن پرینت شده پیغام ها را دریافت کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یایاگرام! این مرد برای مادربزرگش جعبه تلگرام آنالوگ درست کرد تا راحت پیغام صوتی با تلگرام بفرستد و متن پرینت شده پیغام ها را دریافت کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید