گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور احتمالاً 6 مرداد رونمایی می گردد

به گزارش دوست بلاگ، طبق آخرین اطلاعات و گزارش های منتشر شده، گوگل خود را برای معرفی گوشی هوشمند تازهی معرفی می نماید که نسخه ارزان سری پرچم دار گوگل پیکسل 6 یعنی پیکسل 6a است. این گوشی هوشمند تازه گوگل به عنوان جانشین گوگل 5a روانه بازار خواهد شد. به همین دلیل، گزارش تازهی که از سوی جان پروسر (افشاگر معروف حوزه فناوری) منتشر شده نشان می دهد که گوگل پیکسل 6a احتمالاً در تاریخ 6 مرداد ماه (28 جولای) به طور رسمی رونمایی خواهد شد.

گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور احتمالاً 6 مرداد رونمایی می گردد

این افشاگر باسابقه حوزه فناوری در این مورد اعلام نمود که این گوشی هوشمند می تواند در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل که در ماه می برگزار می گردد به کاربران معرفی گردد، اما گویا گوگل برای این کار با مشکلاتی دست و پنجه نرم می نماید و احتمال معرفی این محصول در ماه جولای محتمل تر به نظر می رسد.

در خصوص مشخصات فنی این گوشی هوشمند نو شرکت گوگل باید بگوییم که طبق اطلاعات منتشر شده می دانیم که پیکسل 6a با با نام رمزی زاغ کبود و در سه رنگ سفید، سیاه و سبز برای فروش در اختیار کاربران قرار می گیرد. بعلاوه رندر های منتشر شده، طراحی گوگل پیکسل 6a را مشابه با گوگل پیکسل 6 نشان می دهند و تفاوت چندانی بینشان دیده نمی گردد.

بنابراین گوگل از همان زبان طراحی پیکسل 6 در این گوشی هم استفاده خواهد نمود. براساس رندر های موجود، گوگل پیکسل 6a از یک برآمدگی در قسمت پشتی برای نهاده شدن دوربین ها و فلش LED بهره می برد که مشابه آن در گوگل پیکسل 6 هم به چشم می خورد. بسیار احتمال دارد که پیکسل 6a از همان طراحی رنگی دوگانه استفاده کند، اما نمی توان با قطعیت این موضوع را تأیید کرد.

باید خاطر نشان کنیم که شاید مهم ترین تغییری که در این گوشی به وجود آمده، نبود جک 3/5 میلی متری صدا باشد. اتفاقی که برای اولین بار در سری A گوگل پیکسل در صورت تأیید گوگل، احتمالا ما شاهد آن خواهیم بود. نکته جالب دیگری که در رندرهای گوگل پیکسل 6a به چشم می خورد، مقدار این گوشی است.

گویا این گوشی ابعاد 152.2 در 71.8 در 8.7 میلی متر دارد که با برآمدگی دوربین کمی کلفت تر به نظر می رسد. این ابعاد نشان می دهد که صفحه نمایش این گوشی در حدود 6.2 اینچ یا کوچک تر است و در مقایسه با گوگل پیکسل 6 که ابعاد آن 158.6 در 74.8 در 8.9 میلی متر است، در هر بعد به طور قابل توجهی کوچک تر از آن خواهد بود.

آخرین شایعه ها و حدس ها درباره این گوشی هوشمند نشان می دهد که سیستم دوربین پیکسل 6a شامل یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی سونی IMX363 است که اولین بار در سال 2018 در گوشی های پیکسل در اختیار کاربران نهاده شد. دوربین اصلی با یک سنسور 12 مگاپیکسلی سونی IMX386 فوق عریض همراه خواهد بود.

بعلاوه این گوشی با دوربین 8 مگاپیکسلی سونی IMX355 برای گرفتن عکس های سلفی و برقراری تماس های ویدیویی روانه بازار می گردد. اطلاعات منتشر شده این گوشی هوشمند حاکی از آن است که پیکسل 6a مجهز به یک نمایشگر 6.2 اینچی OLED است که سنسور اثر انگشت نیز در زیر آن واقع شده است. گفته می گردد که تنها گزینه حافظه داخلی این گوشی احتمالا 128 گیگابایت خواهد بود.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره کردیم، گوگل پیکسل 6a قرار است با تراشه گوگل تنسور از راه برسد که اولین تراشه اختصاصی شرکت گوگل محسوب می گردد. این تراشه از دو هسته Cortex-X1 با سرعت 2/80 گیگاهرتز، 2 هسته A76 با سرعت 2/25 گیگاهرتز و 4 هسته A55 با سرعت 1/80 گیگاهرتز بهره می برد.

Mali G78 MP20 به عنوان پردازنده گرافیکی آن انجام وظیفه می نماید. این تراشه از مودم ساخت سامسونگ بهره می برد که در بخش بیرونی تراشه تعبیه شده است. بعلاوه برخلاف اسنپدراگون 8 نسل 1 و Dimensity 9000 مدیاتک که تراشه های 4 نانومتری هستند، گوگل برای این تراشه به فناوری ساخت 5 نانومتری بسنده نموده و ساخت آن هم به سامسونگ محول شده است.

این افشاگر بعلاوه اعلام نموده که نسل بعدی گوشی های هوشمند پرچم دار گوگل یعنی سری پیکسل 7 می تواند در ماه اکتبر امسال همراه با ساعت هوشمند نو این شرکت یعنی پیکسل واچ در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل رونمایی گردد. احتمالاً در روز های اخبار نوی در خصوص محصولات نو گوگل منتشر خواهد شد.

منبع: Gizmochina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13811

به "گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور احتمالاً 6 مرداد رونمایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل پیکسل 6a با پردازنده تنسور احتمالاً 6 مرداد رونمایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید