متلک سنگین اپل به آمازون و گوگل در رویداد فناوری CES ، تیم کوک ضعف های امنیتی رقبا را هدف گرفت
به گزارش دوست بلاگ، شرکت اپل در جریان رویداد فناوری CES یک متلک دیواری سنگین علیه رقبای خود منتشر نموده است. این متلک دیواری از آن جهت اهمیت دارد که به طور مستقیم آمازون و گوگل را هدف قرار داده است.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل روی دیوار یک هتل در مجاورت بزرگترین کنفرانس فناوری سال 2019 یک بنر بزرگ نصب نموده است. جالب است که اپل معمولا در CES حضور ندارد اما سال جاری این آگهی را به دیوار هتلی درست رو به روی محل برگزاری رویداد CES نصب نموده است.
متن این آگهی به حفظ حریم خصوصی کاربران از سوی شرکت اپل، تاکید دارد و این کنایه ای واضح است برای آمازون و گوگل. 2 شرکت مذکور، در رویداد CES سال جاری با دستیارهای صوتی خود حضور دارند. آگهی اپل در یک هتل مقابل مرکز رویداد CES2019 لاس وگاس ظاهر شده است.
پیغامی که در حدود ارتفاع طبقه 13 ساختمان قرار گرفته است، می گوید: آنچه در آیفون شما اتفاق می افتد، در آیفون شما باقی می ماند در بخش پایین این پیغام نیز آدرس اینترنتی وب سایت حفظ حریم خصوصی اپل درج شده است. اگرچه این آگهی به طور معین به آیفون اشاره می نماید، اما یک پیغام گسترده تر در خصوص شرکت های فعال در حوزه فناوری دارد که در حوزه فناوری با یکدیگر رقابت دارند.
پیغام اپل روشن است: ما کوشش نمی کنیم داده های شما را به فروش برسانیم، در حالی که آمازون و گوگل از اطلاعات شما استفاده می نمایند (گاهی اوقات به صورت ناشناس) و سعی می نمایند اطلاعات شما را به فروش برسانند.این در حالی است که گوگل اعلام نموده است مقدار حضور خود را در CES سال جاری نسبت به سال گذشته 3 برابر می نماید.
درواقع اپل کوشش می نماید بازی باخته را به نفع خود تمام کند چرا که اگرچه اپل هو پاد دارد، اما این محصول به مقدار آمازون اکو یا دستیار گوگل محبوب نیست. ضمناً داده های ماه نوامبر شرکت تحقیقاتیCanalys نشان می دهد که آمازون و گوگل به ترتیب با 31.9 و 29.8 درصد سهم قابل توجهی از بازار گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده اند، در حالی که اپل با سقوط ارزش سهام و سقوط کلی فروش خود حتی به عنوان یک بازیکن بزرگ به حساب نمی آید.
منبع: انتخاب