کیپ تاون انتهای دنیا

به گزارش دوست بلاگ، کیپ تاون دومین شهر بزرگ آفریقای جنوبی و مرکز استان کیپ شرقی است. این شهر از نظر نظام اداری قانون گذاری در آفریقای جنوبی مرکزیت ویژه ای دارد. مجلس آفریقای جنوبی در این شهر قرار گرفته است. این شهر در جنوب غربی کشور در کنار دماغه امید نیک و دقیقاٌ در جنوبی ترین بخش های قاره آفریقا قرار گرفته است. کیپ تاون برای بندر معروفش و مراتع و پوشش گیاهی اش شهرت جهانی دارد. مزارع شهر کیپ تاون نیز دارای شهرت جهانی است و این شهر در مجموع شهری نمادین و شبه مقدس در کشور آفریقای جنوبی است و مردم آفریقای جنوبی به این شهر علاقه ای وافر دارند.

کیپ تاون انتهای دنیا

مراکز خرید کیپ تاون:

خیابان های عریض کیپ تاون به همراه فروشگاه های مملو از کالا مکانی مناسب برای خرید است، برخی از این فروشگاهها و شاپینگ سنترها (Shopping Centers) عبارتند از وی اند ای واترفورت (V & A Waterfront) ، کانال واک (Canal Walk) ، استادیوم آن مین (Stadium on Main) ، روندبوش (Rondebosch) ، تاورن آف د سیز (Tavern of the Seas) ، تیگر ولی (Tygervalley) و گرین پوینت مارکت (Green Point Market)

فرودگاه کیپ تاون:

فرودگاه بین المللی کیپ تاون دومین فرودگاه بزرگ آفریقای جنوبی و سومین فرودگاه بزرگ قاره آفریقا است. این فرودگاه آشیانه مرکزی شرکت هواپیمایی ساوت افریکن ایرویز (South African Airways) و دروازه ورود گردشگر به آفریقای جنوبی است. تا اواسط دهه 90 میلادی ، این فرودگاه به یاد نخست وزیر اسبق این کشور، به فرودگاه دانیل مالان معروف بود.

فرودگاه بین المللی کیپ تاون پنج ترمینال دارد و هم اکنون دو ترمینال نخست، ویژه پروازهای ورودی و خروجی بین المللی است.

حمل و نقل عمومی کیپ تاون:

استفاده از اتومبیل شخصی و تاکسی رایج ترین روش جابه جایی در این شهر می باشد و اجاره اتومبیل بهترین گزینه است.

حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار نادر و اغلب ناقص است. این شهر مترو ندارد ولی به جای آن از سیستم تراموایی قوی و کارآمدی بهره مند است.

در این شهر تاکسی به سختی پیدا می گردد و با وجود مجهز بودن تاکسی ها به سیستم تاکسی متر ، قیمتها توافقی است. برای به خدمت دریافت تاکسی بهتر است از محل اقامت خود با شرکتهای تاکسیرانی تماس بگیرید تا برای شما تاکسی بفرستند که در این صورت نرخ بر اساس تاکسی متر محاسبه می گردد.

تاریخچه کیپ تاون:

گرچه عمر قدیمی ترین نشانه های حضور انسان در کیپ تاون به 12000 تا 15000 سال قبل برمی گردد و واسکودوگاما هم در سال 1497 چیزهایی در باره مشاهده دماغه امید نیک نوشته است، اما در قرن شانزدهم میلادی بود که پای کشتی های تجاری اروپایی به سواحل کیپ غربی باز شد و بعدتر هم کمپانی هلندیِ هند شرقی کارکنانش را به کیپ تاون فرستاد تا لنگرگاهی برای توقف و تجدید آذوقه کشتی هایی که از این جهت راهی هند شرقی بودند بسازند. وقتی در اواخر قرن هجدهم کیپ به دست انگلیسی ها افتاد، طولی نکشید که کشف معادن الماس و هجوم جویندگان طلا مهاجرانی را از سراسر اروپا به کیپ کشاند.

در دوره آپارتاید، دولت آفریقای جنوبی مناطق مسکونی کیپ تاون را هم مثل دیگر شهرهای این کشور بر اساس رنگ پوست ساکنانشان مرزبندی کرده بود که آثار این تفکیک تبعیض آمیز را هنوز هم درون شهر می بینید. اما کیپ تاونی ها به سادگی زیر بار تبعیض نرفتند و این شهر نقطه آغاز مبارز ه های جسورانه چهره هایی مثل نلسون ماندلا بود و بسیاری از دیدنی های امروز کیپ تاون در واقع یادگاری ها و راویان آن مبارزه ها هستند.

اقتصاد کیپ تاون:

کیپ تاون دارای شرکت های بزرگ تجاری است که بیشتر در زمینه های حمل و نقل، معماری، ساختمان سازی، پتروشیمی، استخراج نفت و گاز در سواحل اقیانوس اطلس، استخراج معادن و کشتی سازی مشغول به فعالیت می باشند.

این استان همچنین مرکز توسعه انرژی برای کشور آفریقای جنوبی محسوب می گردد بطوریکه نیروگاه هسته ای کوابرگ (Koeberg) تامین انرژی غرب استان را بر عهده دارد.

کیپ تاون مرکز مهم گردشگری در آفریقای جنوبی است بطوریکه سالانه بیش از 1.5 میلیون توریست بین المللی از این شهر بازدید به عمل می آورند.

ساختار کیپ تاون:

کیپ تاون امروز با بناهای کهن که در دوران حاکمیت هلندی ها و انگلیسی ها در این شهر ساخته شده عجین شده و یکی از مشهورترین بناهای تاریخی این شهر قلعه امید نیک است که تاریخ ساخت آن را به سال 1666 باز می گردد.

بسیاری از خانه های کیپ تاون جالب و دلپذیر به شیوه و سبک خانه های پارلمانی است و چندین موزه و کلیسای جامع و مسجد و رصدخانه سلطنتی و دانشگاه در نزدیکی این شهر واقع شده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 3074

به "کیپ تاون انتهای دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ تاون انتهای دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید