کنسرت گروه شیلر در تهران تمدید شد

به گزارش دوست بلاگ، کنسرت گروه موسیقی آلمانی شیلر که 16 و 17 آبان سال جاری در تالار وزارت کشور تهران برگزار شده بود، به علت استقبال مخاطبان در 20 آبان هم اجرا خواهد شد. شیلر نخستین گروه موسیقی غربی است که پس از انقلاب در ایران کنسرت برگزار نموده است.

کنسرت گروه شیلر در تهران تمدید شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ریتم نو، گروه شیلر برگزیده ای از آثارشان را به همراه قطعات آلبوم جدیدشان با نام صبح دم به صورت سازی و بی کلام در تهران اجرا نموده است. کریستوفر فن دیلن، سرپرست گروه، با ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران برای برگزاری کنسرت گفت: دو سال پیش بود که برای اجرای کنسرت به ایران آمدم و امروز بسیار خوشحالم که خارج از مرزهای آلمان، می توانم فضای متفاوتی را با مخاطبان ایرانی تجربه کنم.

وی درباره انتشار تازه ترین آلبوم خود، که در ساخت قطعات آن با بعضی از هنرمندان ایرانی همکاری نموده بود، شرح داد: وقتی ما یک آلبوم جدید فراوری می کنیم، با کارهای ساده تری روبه رو هستیم و طبیعتاً در این آلبوم جدید نیز با چنین رویکردی روبرو شدیم، اما اگر بخواهیم از همین هنرمندان در یک کنسرت استفاده کنیم، شرایط متفاوت و کمی سخت تر می گردد. به همین دلیل، ما در این کنسرت شرایط استفاده از نوازندگان و هنرمندان ایرانی آلبوم جدید را نداشتیم و ترجیح دادیم با نوازندگان و هنرمندان خودمان کنسرت را برگزار کنیم. اما باید بگویم بسیار خوشحالم که در پروژه جدید با هنرمندان ایرانی کار کردیم و به سهم خود توانستیم هنرمندان ایرانی و موسیقی ایرانی را به جهان معرفی کنیم.

گروه موسیقی الکترونیک شیلر در سال 1998 توسط کریستوفر فن دیلن و میرکو فن اشلیفن پایه گذاشته شد. عنوان گروه برگرفته از نام فریدریش شیلر، شاعر و نمایشنامه نویس آلمانی، در قرن هجدهم است. این گروه از همان نخستین تک آهنگ خود به نام Glockenspiel (زنگ ناقوس) با موفقیت بسیار در آلمان روبه رو شد. فن اشلیفن در سال 2002 به همکاری اش با شیلر سرانجام داد و سرپرستی گروه را به فن دیلن سپرد. فن دیلن از هنرمندان میهمان برای اجرای ترانه دعوت به همکاری می نماید. کنسرت گروه شیلر در تهران بدون همراهی خواننده میهمان و تنها دربرگیرنده موسیقی سازی الکترونیک است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 1082

به "کنسرت گروه شیلر در تهران تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسرت گروه شیلر در تهران تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید