چسب کاشت میلگرد و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید

به گزارش دوست بلاگ، همواره در پروژه های عمرانی به دلایلی همچون ضعف در طراحی و یا اجرا، تغییر کاربری سازه، اتصال بتن قدیم به جدید و یا مقاوم سازی نیاز به کاشت میلگرد، آرماتور و یا بولت در مصالح ساختمانی وجود دارد.

چسب کاشت میلگرد و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام مقاوم سازی افزیر، انتخاب چسب کاشت میلگرد با کیفیت همواره یکی از دغدغه های پیمانکاران و کارفرمایان می باشد. در این متن قصد داریم تا به نکاتی که قبل از انتخاب و خرید چسب کاشت می بایست به آن توجه شود، بپردازیم.

چسب کاشت میلگرد پایه اپوکسی چیست؟

کاشت میلگرد به روشهای مختلفی همچون استفاده از مواد پایه سیمانی، استفاده از مهار مکانیکی و استفاده از مواد پایه اپوکسی انجام می گیرد. روش شیمیایی کاشت میلگرد به متدی گفته می شود که در آن میلگرد و یا بولت بدون استفاده از مهارهای مکانیکی و تنها با استفاده از چسب شیمیایی کاشت پایه اپوکسی در داخل بتن کاشت می شود.

چسب کاشت اپوکسی شرکت مقاوم سازی افزیر دارای دو جزء (رزین و هاردنر) بوده و جهت کاشت میلگرد و انکربولت داخل بتن و مصالح بنایی و نصب و پایدارسازی قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول با نسبت اختلاط حجمی 2:1 و در دو نوع بسته بندی (کارتریجی و صنعتی) تامین می شود.

چسب کاشت میلگرد با فرمولاسیون ویژه خود، علاوه بر اتصال بسیار عالی به مصالح ساختمانی دارای ظرفیت بارگذاری (استاتیکی و دینامیکی) بالایی می باشد.

همچنین با توجه به نوع ویژه رزین و هاردنر استفاده شده در ساختار چسب، قطر سوراخ و طول مهاری مورد نیاز جهت کاشت میلگرد در مقایسه با چسب های کاشت پایه سیمانی کوچکتر بوده، در نتیجه در مقدار چسب مورد نیاز صرفه جویی می شود.

مزایای چسب کاشت میلگرد چیست؟

. مزایای چسب کاشت اپوکسی عبارتند از:

. چسبندگی فوق العاده زیاد و مقاومت بالا

. راندمان فنی و اقتصادی بهینه در کنار سهولت اختلاط اجزا و اجرا

. قطر سوراخ و طول مهاری مورد نیاز کوچکتر جهت کاشت میلگرد در مقایسه با چسب کاشت پایه سیمانی

. قابلیت اتصال بسیار عالی به بتن و دیگر مصالح ساختمانی

. امکان کاشت میلگرد و بولت بر روی سطوح عمودی و افقی بتن

کاربردهای چسب کاشت پایه اپوکسی چیست؟

زمانی که نیاز به مهار با مقاومت بسیار بالایی باشد و یا امکان استفاده از روش های مرسوم مهار آرماتور، بولت و... وجود نداشته باشد، استفاده از چسب کاشت پایه اپوکسی پیشنهاد می شود. کاربردهای چسب کاشت اپوکسی عبارتند از:

. کاشت میلگرد در بتن جهت برطرف نمودن خطای طراحی و اجرا

. کاشت آرماتور جهت تقویت و مقاوم سازی و بهسازی عضو بتنی

. اتصال مقاطع فولادی یا پلیت به مصالح ساختمانی

. نصب و ثابت سازی ماشین آلات بر روی کف بتنی

. اتصال بتن قدیم به جدید

زمان گیرش نهایی چسب کاشت میلگرد چه مقدار می باشد؟

زمان گیرش نهایی عبارت است از مقدار زمانی که مورد نیاز است تا چسب کاشت میلگرد کاملا سخت شده و بتوان بارگذاری را انجام داد. دما را می توان مهمترین عامل در زمان گیرش مورد انتظار انواع چسب کاشت میلگرد معرفی نمود.

برای مثال زمان گیرش نهایی چسب کاشت میلگرد در دمای محیط 35 درجه سانتی گراد برابر 3 روز می باشد. در ادامه این مقاله زمان گیرش نهایی چسب کاشت افزیر بر مبنای دما محیط ارائه شده است.

مراحل کاشت میلگرد با استفاده از چسب کاشت چگونه می باشد؟

گام اول: ایجاد سوراخ در بتن با ابزار مناسب

گام دوم: زدودن دانه های سست و گرد و غبار از سطوح داخلی سوراخ ایجاد شده با استفاده از دستگاه مکنده یا برس موئی

گام سوم: ترکیب رزین و هارنرد چسب کاشت به نسبت گفته شده (در محصولات کارتریجی این مرحله به صورت اتوماتیک می باشد)

گام چهارم: تزریق چسب پایه اپوکسی تا میزان دو سوم حجم سوراخ حفر شده

گام پنجم: فرو بردن میلگرد به صورت چرخشی داخل سوراخ حفر شده

گام ششم: بارگذاری مورد نظر بعد از گیرش نهایی چسب

قطر و عمق کاشت میلگرد را چگونه بدست آوریم؟

یکی از نکات مهمی که در هنگام کاشت میلگرد باید مد نظر قرار گیرد، ابعاد قطر و عمق کاشت می باشد. جهت اطلاع از ابعاد قطر و عمق کاشت می تواند به برگه اطلاعات فنی محصول مراجعه نمایید.

مقدار چسب مورد نیاز جهت کاشت میلگرد چه مقدار می باشد؟

محاسبه و برآورد مقدار چسب پایه اپوکسی جهت کاشت میلگرد و بولت مورد نیاز در فونداسیون، تیر، ستون و... از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. عوامل موثر در برآورد مقدار چسب کاشت آرماتور عبارتند از: قطر میلگرد، قطر حفره، عمق کاشت میلگرد و همچنین تعداد کاشت.

شرکت مقاوم سازی افزیر با هدف تسهیل فرآیند محاسبه مقدار چسب کاشت میلگرد مورد نیاز، ابزار محاسبه گر آنلاین را طراحی نموده که مقدار مورد نیاز چسب کاشت میلگرد را متناسب با شرایط اجرایی پروژه شما پیشنهاد می دهد. جهت استفاده رایگان از محاسبه گر آنلاین مقدار چسب کاشت مورد نیاز در اینجا کلیک کنید.

چسب کاشت میلگرد را از کجا می توان تهیه کرد؟

جهت اطلاع از هزینه تامین و خرید چسب کاشت میلگرد، کارفرمایان، پیمانکاران و مجریان محترم می توانند به وب سایت شرکت مقاوم سازی افزیر به آدرس www.afzir.com مراجعه نمایید. شرکت مقاوم سازی افزیر به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان مصالح مورد نیاز جهت ترمیم و مقاوم سازی انواع سازه ها در کشور فعالیت دارد.

شرکت افزیر در راستای تامین نیازهای کشور در این زمینه، با داشتن کارشناسان فنی با تجربه اقدام به تولید و ارائه چسب کاشت پایه اپوکسی در دو نوع بسته بندی کارتریجی و صنعتی نموده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8685

به "چسب کاشت میلگرد و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چسب کاشت میلگرد و تمام آنچه که باید در مورد آن بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید