پکن با توسعه بیشتر ناتو مخالفت کرد

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، دفتر نمایندگی چین در اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای اعلام نمود که پکن بر این باور است که توسعه ناتو برای امنیت و ثبات جهانی سازنده نیست.

پکن با توسعه بیشتر ناتو مخالفت کرد

در این بیانیه آمده است: 30 سال پس از خاتمه جنگ سرد، ناتو به توسعه جغرافیا و دامنه عملیات، سیاست ائتلاف و رویارویی خود ادامه می دهد. این مسئله برای امنیت و ثبات جهانی مفید نیست.

این بیانیه بعلاوه می افزاید: ما از ناتو می خواهیم که ذهنیت جنگ سرد و تعصب ایدئولوژیک را کنار بگذارد، به حاکمیت، امنیت، منافع و بعلاوه تنوع تمدن ها، تاریخ و فرهنگ سایر کشورها احترام بگذارد.

پیشتر و طی سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به چین و ملاقات با شی جینپینگ همتای چینی خود، مسکو و پکن در بیانیه ای مشترک در خصوص روابط بین الملل با توسعه بیشتر ناتو مخالفت نموده و از این ائتلاف خواسته بودند که روینمودهای دوران جنگ سرد را کنار بگذارد.

همزمان ناتو نیز از همگرایی بیش از پیش مسکو و پکن احساس خطر نموده و ینس استولتنبرگ دبیرکل این ائتلاف گفته بود که اکنون زمان آن است که با توجه به همبستگی چین و روسیه در زمینه های مختلف، کشورهای عضو ناتو در آمریکای شمالی و اروپا در کنار هم بایستند تا در امان بمانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 13231

به "پکن با توسعه بیشتر ناتو مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن با توسعه بیشتر ناتو مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید