پلی استیشن هوم پس از 6 سال به وسیله هواداران احیا شد

به گزارش دوست بلاگ، پلی استیشن هوم (PlayStation Home) 6 سال پیش به وسیله سونی از دسترس خارج شد. حال گروهی از هواداران پیروز شده اند آن را دوباره راه اندازی نموده و بازیکنان را قادر به اتصال آنلاین به این شبکه نمایند.

پلی استیشن هوم پس از 6 سال به وسیله هواداران احیا شد

شاید در زمانی که به نظر می رسد سونی در ارائه خدمات شبکه و زیرساخت ها تا حد زیادی در صدر صنعت بازی قرار گرفته است، باور بر اینکه آن ها در روزهای اولیه عرضه کنسول پلی استیشن 3 دچار مشکلاتی بوند، سخت باشد. آن ها آن قدر در تقلا بودند که همه چیز را امتحان کردند تا خود را از زیرساخت شبکه ای فزونی که مایکروسافت در آن موقع با ایکس باکس لایو داشت متمایز نمایند. یکی از چیزهایی که آن ها امتحان کردند، PlayStation Home محسوب می شد که قرار بود نوعی شبیه ساز مجازی مانند بازی Second Life باشد که در آن آواتار مرتبط با حساب PSN شما در یک فضای مجازی قرار می گرفت و می توانستید با کاربران دیگر تعامل داشته باشید. این سرویس به صورت بتا در ماه دسامبر 2008 میلادی عرضه و در مارس 2015 از دسترس خارج شد.

Destination Home نام یک پروژه غیر تجاری است که چند سالی است سعی در احیای پلی استیشن هوم دارد و نسخه آفلاین آن برای دانلود و تجربه در کنسول های پلی استیشن 3 مود شده و شبیه سازها در دسترس است. با این حال، پس از همکاری با PlayStation Online Emulated یا به اختصار PSONE، که برای احیای بخش های چندنفره بازی های پلی استیشن فعالیت می نمایند، این پروژه اکنون توانسته است که امکان اتصال آنلاین به این سرویس را دوباره فراهم کند. طبق گفته این گروه، بازیکنان تا سرانجام امسال میلادی می توانند به صورت آنلاین به هوم وصل شوند و دوباره به لابی های عمومی و خصوصی سر بزنند.

گفتنی است که بازیکنان با اهدای اطلاعات هوم از کنسول های پلی استیشن 3 خود از این پروژه حمایت نموده اند. این به نوعی به گروه اجازه می دهد تا تعدادی فضا را از نسخه قدیمی به نسخه احیاشده بازگرداند. از این منطقه ها می توان به هاب، کوچه بولینگ، زمین بازی اشاره نمود. بعلاوه توانایی شخصی سازی آپارتمان ها هم در این نسخه همچنان پابرجا خواهد بود.

مانند گروه PSONE، این پروژه غیرتجاری و به سونی وابسته نیست و از دریافت یاری های اقتصادی یا هر گونه پول دیگری برای کار خود امتناع ورزیده است. بعلاوه در اوایل این هفته، اعضای گروه ذکر شده پیروز شدند حالت چندنفره آنلاین را در بازی موتوراستورم روی پلی استیشن 3 بازگرداند. سرورهای آنلاین این بازی محبوب مسابقه ای از اوایل دهه 2010 آفلاین و بدون اینکه حالت چندنفره آفلاینی در آن گنجانده شده باشد، بازیکنان از آن موقع به حالت تک نفره محدود شده بودند. PSONE بعلاوه از تعدادی بازی دیگر پلی استیشن 3 از جمله Warhawk، SOCOM Confrontation، Killzone 2، Twisted Metal Black و Calling All Cars پشتیبانی می نماید.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 14436

به "پلی استیشن هوم پس از 6 سال به وسیله هواداران احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلی استیشن هوم پس از 6 سال به وسیله هواداران احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید