ویژگی های تازه اندروید 15: همه آنچه باید بدانید

به گزارش دوست بلاگ، اندروید 15 اکنون برای استفاده کاربران عرضه شده و چندین ویژگی مجذوب کننده و کاربردی دارد. اگر از کاربران اندروید هستید، احتمالاً کنجکاوید بدانید که از آنها مطلغ شوید:

ویژگی های تازه اندروید 15: همه آنچه باید بدانید

قفل تشخیص سرقت و قفل از راه دور

اندروید 15 دو قابلیت نو برای مقابله با سرقت معرفی نموده است که می تواند در مواقع حساس بسیار مفید باشد. اولین قابلیت قفل تشخیص سرقت (Theft Detection Lock) است که از هوش مصنوعی برای شناسایی سرقت استفاده می نماید. اگر دستگاه شما حس کند که فردی در حال فرار یا حرکت با وسیله ای مانند خودرو یا دوچرخه است، به صورت اتوماتیک قفل می گردد. اما اگر این قابلیت به هر دلیلی فعال نگردد، شما می توانید از قابلیت قفل از راه دور (Remote Lock) بهره ببرید و با تماس با دستگاه خود و وارد کردن کد امنیتی آن را قفل کنید.

فضای خصوصی

اندروید 15 به شما امکان ایجاد فضای خصوصی (Private Space) برای برنامه هایی که نمی خواهید دیگران از وجود آن ها آگاه شوند را می دهد. این فضاها تنها با عبور از یک چک امنیتی مانند اسکن اثر انگشت (Fingerprint Scan) قابل دسترسی هستند. علاوه بر این، می توانید حتی وجود این فضای خصوصی را پنهان کنید تا هیچ نشانی از آن وجود نداشته باشد.

جفت سازی برنامه ها

یکی از ویژگی های نو اندروید 15 که برای دستگاه های با صفحه نمایش بزرگ مانند پیکسل 9 پرو فولد (Pixel 9 Pro Fold) و پیکسل تبلت (Pixel Tablet) معرفی شده است، جفت سازی برنامه ها (App Pairing) است. این قابلیت به شما امکان می دهد دو برنامه را در یک نماد در صفحه اصلی قرار دهید و با ضربه بر روی آن، هر دو برنامه به طور همزمان باز شوند. به عنوان مثال، می توانید جیمیل (Gmail) و گوگل درایو (Google Drive) را جفت کنید و فایل ها را به سادگی بین آن ها بکشید.

تبلیغ متنی

ویزای مولتی آلمان
-
دلیل و عوارض مشکل پزشکی از چیست؟

قابلیت Circle to Search برای موسیقی

اندروید اکنون دارای ویژگی مشابه Shazam است. شما می توانید با نگه داشتن دکمه اصلی در هنگام پخش موسیقی، از قابلیت Circle to Search بهره ببرید. با لمس آیکون نت موسیقی، دستگاه شما چند ثانیه به موسیقی گوش خواهد داد و سپس نام آن را به شما می گوید.

آرشیو کردن برنامه ها

آخرین ویژگی نو در اندروید 15 امکان آرشیو کردن برنامه ها (App Archiving) است. اگر احتیاج به آزاد کردن فضای ذخیره سازی دارید اما نمی خواهید داده های برنامه ای را از دست بدهید، می توانید آن برنامه را آرشیو کنید. این کار فضای دستگاه شما را آزاد می نماید، اما داده های برنامه همچنان حفظ می گردد. هنگامی که برنامه را دوباره نصب می کنید، تمامی داده های آن به صورت دست نخورده باقی می ماند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 مهر 1403 بروزرسانی: 28 مهر 1403 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 19321

به "ویژگی های تازه اندروید 15: همه آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های تازه اندروید 15: همه آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید