وزیر دفاع روسیه: احتمالاً در افغانستان جنگ داخلی رخ خواهد داد ، ناتو در حال آزمایش انتقال سریع نیرو به مرزهای روسیه و بلاروس است

به گزارش دوست بلاگ، سرگئی شویگو در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات ناتو و غرب نزدیک مرزهای روسیه، گفت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

وزیر دفاع روسیه: احتمالاً در افغانستان جنگ داخلی رخ خواهد داد ، ناتو در حال آزمایش انتقال سریع نیرو به مرزهای روسیه و بلاروس است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران؛ سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در سخنانی در نهمین کنفرانس امنیت بین المللی در مسکو، با انتقاد از تحرکات نظامی ناتو نزدیک مرزهای روسیه گفت این سازمان به یک اتحاد نظامی-سیاسی جهانی برای مهار روسیه و چین تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: ناتو در حال آزمایش مسیرهای انتقال سریع نیروها به مرزهای کشورهای روسیه و بلاروس است.

او در ادامه به استقرار موشک های میان برد آمریکا در آسیا اشاره نمود و گفت این موشک ها ممکن است تهدیدی برای منطقه ها شرقی روسیه باشد.

شویگو اضافه کرد بعد از خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای میان برد، دیگر محدودیتی در ساخت و استقرار موشک های این نوع از جمله در آسیا وجود ندارد.

وزیر دفاع روسیه در بخشی دیگر از سخنانش، سازمان های تروریستی را همچنان تهدید اصلی برای ثبات خاورمیانه و غرب آسیا خواند.

وی در اظهاراتی در این خصوص گفت: سازمان های تروریستی از انواع مختلف همچنان مهمترین تهدید برای ثبات منطقه است. بعد از شکست داعش در سوریه و عراق، مهاجرت شبه نظامیان آموزش دیده به کشورهای دیگر افزایش یافت. بیشترین تعداد آن ها به لیبی نقل مکان کردند. سلول های تروریستی خود را در اقتصادی، جمهوری آفریقای مرکزی و موزامبیک نشان می دهند.

سرگئی شویگو در نهمین کنفرانس بین المللی امنیتی مسکو گفت: حل و فصل اوضاع افغانستان احتیاج به تصمیم گیری فوری در خصوص همکاری بین المللی دارد.

وزیر دفاع روسیه بر ضرورت بکارگیری امکانات سازمان همکاری شانگهای که در آن همه کشورهای همسایه افغانستان ازجمله ایران و پاکستان حضور دارند، تاکید نمود.

شویگو اضافه کرد: ناتو در طول 20 سال به نتیجه ای در افغانستان دست نیافت و پس از خروج نیروهای این سازمان از افغانستان به احتمال زیاد جنگ داخلی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: سیر اوضاع افغانستان توجه زیاد کشورهای همسایه و سازمان های بین المللی را می طلبد.

وزیر دفاع روسیه گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که در طول 20 سال حضور نیروهای قابل توجهی از ائتلاف غربی (ناتو)، این سازمان نتوانست به نتایج قابل توجهی برای تثبیت اوضاع و شکل گیری سازمان های دولتی پایدار در این کشور دست بیابد.

وی اظهار داشت: پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان به احتمال زیاد باید انتظار ازسرگیری جنگ داخلی با همه تبعات منفی و بدتر شدن وضع زندگی مردم این کشور و مهاجرت گسترده مردم و انتشار افراط گرایی در کشورهای مجاور افغانستان داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10658

به "وزیر دفاع روسیه: احتمالاً در افغانستان جنگ داخلی رخ خواهد داد ، ناتو در حال آزمایش انتقال سریع نیرو به مرزهای روسیه و بلاروس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع روسیه: احتمالاً در افغانستان جنگ داخلی رخ خواهد داد ، ناتو در حال آزمایش انتقال سریع نیرو به مرزهای روسیه و بلاروس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید