وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره بحران دوحه با اعراب مصاحبه کردند

به گزارش دوست بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود به صورت تلفنی مصاحبه کرد. دو طرف در جریان این تماس تلفنی در مورد آخرین تحولات منطقه بحث و گفتگو کردند.

وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره بحران دوحه با اعراب مصاحبه کردند

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

بر اساس این گزارش، طرف های آمریکایی و قطری در این تماس تلفنی همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به بحران دوحه با کشورهای عربی چهارگانه رایزنی کردند. وزرای خارجه قطر و آمریکا همچنین بر لزوم تقویت روابط دوجانبه تأکید کردند.

وزرای خارجه کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه یک نشست مجازی برای زمینه سازی در مورد نشست سالانه سران این شورا برگزار کردند. نشست مجازی وزرای خارجه کشورهای عربی به میزبانی بحرین برگزار گردید.

در جریان این نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در مورد حل بحران قطر رایزنی شد. عبداللطیف الزیانی وزیر خارجه بحرین که ریاست این نشست را برعهده داشت در سخنان خود بر ضرورت شروع گفتگوها میان کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید نمود.

وزارت خارجه بحرین اخیراً اعلام نموده بود نشست مذکور مقدمه ای خواهد بود برای چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس که در تاریخ 5 ژانویه برگزار می گردد. عربستان سعودی، امارات و بحرین در سال 2017 با طرح اتهاماتی علیه قطر روابط خود با این کشور را قطع کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 دی 1399 بروزرسانی: 13 دی 1399 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 8067

به "وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره بحران دوحه با اعراب مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه آمریکا و قطر درباره بحران دوحه با اعراب مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید