هیجان رقابت به خانه های ورزش روستایی کرمانشاه می رسد

به گزارش دوست بلاگ، خبرنگاران/کرمانشاه رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری اولین المپیاد خانه های ورزش روستایی در استان اطلاع داد.

هیجان رقابت به خانه های ورزش روستایی کرمانشاه می رسد

زهرا کشتمند در نشست هم اندیشی با روسا و نواب هیات های ورزش روستایی شهرستانهای استان، بااشاره به وجود بیش از 200 خانه ورزش روستایی در کرمانشاه، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته بازرسی هایی را از تمام خانه های ورزش روستایی سطح استان داشته ایم تا شرایط فعالیت آنها را رصد کنیم.

وی توضیح داد: متاسفانه طی این آنالیز ها معین شد که تعدادی از این اماکن ورزشی غیرفعال هستند و البته تعدادی دیگر هم با حضور جوانان ورزش دوست روستاهای استان فعالیت می کردند.

رئیس هیات ورزش روستایی استان از برنامه ریزی برای ایجاد تحرک و جنب و جوش در خانه های ورزش روستایی سطح استان خبرداد و گفت: در این راستا بنا داریم تا بزودی اولین المپیاد خانه های ورزش را در همه شهرستان های استان برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی اجرا شده این المپیاد در رشته های تنیس روی میز، شطرنج، طناب زنی، فوتبال دستی و دارت در رده های سنی 14 تا 18 سال و در دو بخش آقایان و خانم ها برگزار خواهد شد.

به گفته این مسئول، نفرات برتر هرکدام از این رشته ها به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد و در نهایت اختتامیه آن در دهه فجر برگزار می گردد.

وی اظهار کرد: در نظر داریم در کنار برگزاری المپیاد خانه های ورزش روستایی، به منظور ترغیب بیشتر دختران روستایی به سمت ورزش، اولین المپیاد دختران روستایی را هم در استان برگزار کنیم.

کشتمند گفت: این المپیاد در رشته های دوی 100 متر و 400 متر و پرتاب وزنه، بازی گانیه(لنگه پا) و بسکتبال برگزار خواهد شد.

وی تاکید نمود: باتوجه به کمبود تجهیزات و زیرساخت های مربوط به رشته بسکتبال در روستاهای استان، با هیات بسکتبال استان تفاهم نامه ای منعقد نموده ایم تا امکانات لازم را برای برگزاری این المپیاد در روستاها در اختیارمان قرار دهد.

رئیس هیات ورزش روستایی استان در ادامه به برنامه ریزی ها برای استعدادیابی هندبالی در روستاها اشاره نمود و گفت: این برنامه با همکاری هیات هندبال استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری لیگ فوتسال روستایی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده هیات دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری این لیگ در مرحله روستا، بخش، شهرستان و استان بتوانیم تیم فوتسال روستایی استان را برای حضور در رقابت های کشوری آماده کنیم.

کشتمند در انتها از روسای همه شهرستان های استان خواست تا بازی های ناشناخته اولویت دار خود را به هیات معرفی نمایند.

در ادامه این نشست، خاکپور کشتمند دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی هم بااشاره به لزوم ساماندهی و سازماندهی خانه های ورزش روستایی استان، پیشنهاد داد این اماکن ورزشی با نام شهدا، قهرمانان و ...هر منطقه نامگذاری شوند.

شهریار عباسیان عضو هیات رئیسه هیات و مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی هم در این نشست، به صندلی و اهمیت بازی های بومی و محلی در هر کشور اشاره نمود و گفت: در بعضی از کشورها مانند یونان، هند و چین که براساس فرهنگ خود تعدادی رشته ورزشی بومی محلی دارند، کوشش می نمایند تا این رشته ها را توسعه و توسعه دهند تا جایی که امروزه می بینیم بعضی از این رشته ها در سطح بین المللی معرفی شده اند.

وی متذکر شد: در استان کرمانشاه هم تعداد قابل توجهی رشته های بومی محلی داریم که به نظر می رسد قابلیت رشد و معرفی بیشتر را دارند و می توان در بعد قهرمانی و همگانی به آنها ورود کرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی در سرانجام از آمادگی این دانشگاه برای اجرایی شدن و فعال شدن تعدادی از رشته های بومی محلی در دانشگاه رازی اطلاع داد.

در ادامه شهین فیضی نایب رییس بانوان، بهاره فتاحی مسئول کمیته آموزش و زهره اسکندری عضو هیات رئیسه هیات طی سخنانی به بیان دیدگاه های خود برای پیشبرد اهداف هیات پرداختند و خواهان جدیت بیشتر هیات های شهرستانی برای تحقق این اهداف شدند.

ایرانیرو: ایرانیرو: سفر به زیباترین شهرهای ایران، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، یزد

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: dostblog.ir شناسه مطلب: 10714

به "هیجان رقابت به خانه های ورزش روستایی کرمانشاه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان رقابت به خانه های ورزش روستایی کرمانشاه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید